تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819184828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس ثبت احوال جيرفت خبر دادرشد 4 درصدي نرخ رشد ولادت در جيرفت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس ثبت احوال جيرفت خبر دادرشد 4 درصدي نرخ رشد ولادت در جيرفت
رئيس اداره ثبت احوال جيرفت گفت: در شش ماه نخست سال جاري نرخ رشد ولادت در اين شهرستان چهار درصد و نرخ وفات يك درصد بوده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از جيرفت، خانباز بهادري عصر امروز در جمع خبرنگاران در اين شهرستان با گراميداشت روز ثبت احوال اظهار داشت: ثبت وقايع حياتي در جهان مربوط به قرن 19 ميلادي است.

وي افزود: در ايران براي اخذ ماليات ارتش منظم در سال 1297 سندي مشتمل بر 41 ماده به تصويب هيئت وزيران رسيد كه بر اساس آن نخستين شناسنامه براي دختري به نام «فاطمه ايراني» صادر و فعاليت ثبت احوال آغاز شد.

بهادري تصريح كرد: پيش از آن ثبت وقايع حياتي بر اساس اعتقادات مذهبي و سنت‏هاي رايج روي جلد كتاب‏هاي مقدس از جمله قرآن كريم قيد مي‏شد.

وي ابراز داشت: پس از آن در سال 1304 قانون ثبت احوال مشتمل بر 35 ماده به تصويب مجلس شوراي ملي وقت رسيد و سه سال پس از آن در سال 1307 اين قانون مشتمل بر 16 ماده تصويب شد.

بهادري با بيان اينكه در سال 1319 قانون كامل‌تري مشتمل بر 55 ماده به تصويب مجلس رسيد، عنوان كرد: سرانجام در برخي مواد اين قانون جديد در سال 1363 توسط مجلس شوراي اسلامي اصلاحاتي صورت گرفت كه تاكنون به قوت خود باقي است.

رئيس اداره ثبت احوال شهرستان جيرفت گفت: تا سال 1310 تنها 94 اداره ثبت احوال در كشور وجود داشت كه البته در اين ميان اداره ثبت احوال جيرفت در سال 1308 داير شده است.

بهادري با تأكيد بر اينكه سازمان ثبت احوال كشور به دليل در اختيار داشتن اسناد هويت و تابعيت فردي و آمارهاي حياتي يكي از اركان مهم حكومت تلقي مي‎شود، بيان داشت: ارائه خدمات عمومي به آحاد مردم و حكومت از ويژگي‏هاي اختصاصي و انحصاري اين سازمان است.

وي با ارائه گزارشي از روند كار اين اداره طي شش ماهه ابتداي سال جاري اذعان داشت: 2 هزار و 325 واقعه ولادت طي اين مدت در شهرستان جيرفت ثبت شده است.

بهادري با اشاره به اينكه در شش ماه نخست سال جاري نرخ رشد ولادت در شهرستان چهار درصد و نرخ وفات يك درصد بوده است، تصريح كرد: در اين مدت 431 فوتي نيز در شهرستان جيرفت ثبت شده است.

وي ميانگين سن ازدواج پسران را 27 سال و دختران را 23 سال دانست و ابراز داشت: در نيمه نخست سال جاري در شهرستان يك‌هزار و 239 فقره ازدواج و 128 مورد طلاق به ثبت رسيده است.

بهادري با بيان اينكه در شهرستان جيرفت از هر 10 ازدواج يكي منجر به طلاق مي‏شود، عنوان كرد: در اين مدت 3 هزار و 639 فقره شناسنامه تعويض و شناسنامه المثني صادر شده است.

وي تعداد كارت‏هاي ملي صادره طي اين مدت را يك‌هزار و 713 فقره دانست و اذعان داشت: همچنين 152 فقره پرونده قضايي در اين اداره تشكيل شده است.

بهادري در مورد فراواني نام پسران و دختران بيان داشت: در اين مدت فراواني نام در پسران به ترتيب اميرعلي، ابوالفضل و اميرحسين و در دختران فاطمه، ستايش و نازنين‎زهرا بوده است.

انتهاي پيام/80001/ش40

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن