تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798629470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جديدترين افشاگري ها درباره آل سعود


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: جديدترين افشاگري ها درباره آل سعود
فردي كه افشاگر اسرار دروني خاندان حاكم بر عربستان سعودي ومجتهد نام دارد به تازگي به مطالبي درباره پشت پرده پرونده هاي يك شركت به نام الثماد و عزل و نصب هاي جديد از سوي ملك عبدالله پادشاه عربستان پرداخته است.
العالم: افشاكننده اسرار آل سعود يعني مجتهد درباره فعاليتهاي شركت الثماد اعلام كرد: درست است كه شركت الثماد 30 سال قبل تأسيس شده و فعاليتهاي تجاري آن به دليل نفوذ "خالد التويجري" قوي بوده است؛ ولي اين شركت طي سالهاي اخير جايگاه ديگري پيدا كرده است.

مجتهد افزود: مالك واقعي اين شركت "خالد التويجري" (رئيس ديوان پادشاهي عربستان) است، ولي روي كاغذ اين شركت متعلق به شخصيتهاي ديگري از خاندان حاكم است.پيش از آنكه در سالهاي اخير نفوذ خالد التويجري گسترش يابد، اين شركت در تجارت و پيمانكاري، گردشگري، زيباسازي و حمل و نقل فعال بود؛ ولي اكنون اين شركت در چه زمينه اي فعاليت مي كند؟ اين شركت قبلا از اعضا و امكانات و تجهيزات خود در اجراي پروژه ها و يا تجارت استفاده مي كرد، اما اكنون علاوه بر ادامه اين كارها، فعاليت خطرناكي به آن اضافه شده كه نيازي به كادر، تجهيزات، انبار، سرمايه و حتي دفتر ندارد.

وي خاطرنشان كرد: درحاليكه فعاليتهاي قبلي چندان سود آور نيست و حتي اگر سودي از آن حاصل شود بيش از ده ها ميليون نخواهد بود؛ اين فعاليت جادويي جديد سودهاي كلان ميلياردي دارد. خلاصه اين فعاليت جديد، دستيابي به سهم ثابتي از مناقصه ها و پروژه هاي بزرگ دولت است، از سلاح گرفته تا توسعه حرمين تا تأسيسات بزرگ و غيره.

وي بيان كرد: خالد التويجري توانست از طريق مشاركت دادن متعب و عبدالعزيز فرزندان پادشاه، سهمي را براي اين شركت تعيين كند، امري كه شاهزادگان ديگر به هر ميزان كه قدرت هم داشتند نتوانستند با آن مخالفت كنند.

افشا كننده اسرار آل سعود تأكيد كرد: در آغاز كار، التويجري سهم اين شركت از پروژه هاي "سعودي اوجيه" و "بن لادن" مانند مناقصه هاي توسعه حرمين و ساختمانهاي آموزش و پرورش و بهداشت و غيره را تضمين كرد.سپس خالد بن سلطان را اخراج كرد و پس از ابتلاي سلمان به آلزايمر به وزارت دفاع روي آورد و محمد بن سلمان پس از مقاومتي ناكام سهمي را براي شركت ثماد از قراردادهاي سلاح تعيين كرد.

وي افزود: آخرين درگيري بين آنها درباره سامانه دفاع موشكي (4 ميلياردي) بود. محمد بن سلمان به دنبال آن بود كه اين قرارداد به شركت فرانسوي تاليس برسد زيرا اين شركت سهم بزرگي را براي او تضمين كرده بود.التويجري توانست فرزند سلمان را ادب كند و پس از دور كردن شركت تاليس از اين قرارداد، آن را به شركت هلندي "ايتز" كه شركت ثماد نمايندگي آن را دارد، بدهد.

وي گفت: به نظر مي آيد كه فرزند سلمان ادب شده و پس از آن ديگر هيچ قرارداد تسليحاتي را بدون تضمين سهمي براي "ثماد" و به طور مشخص خالد التويجري و فرزندان پادشاه، اجرا نكرد.توسعه فعاليت ثماد بيانگر نفوذ غير قابل رقابت التويجري حتي از سوي آل سعود است. البته استثنايي در مسأله تعيين معاون وزير كشور صورت گرفت.اين امر همچنين بيانگر آن است التويجري و فرزندان عبدالله آن طور كه مشخص است در جريان ليبرال طرفي نيستند و اولويتهاي آنان سرقت و سوء استفاده از فرصت براي فساد است.

مجتهد در خصوص عزل و نصب هاي اخير در وزارت كشور و آموزش و پرورش و منطقه مكه مكرمه گفت: فرمان تعيين عبدالرحمن الربيعان به عنوان معاون وزير كشور از سوي همين وزير دو سئوال مهم را مطرح مي كند: نخست اينكه چگونه وزير كشور فرمان تعيين نماينده را صادر مي كند؟ درحاليكه طبق ساختار اصلي صلاحيت تعيين نمايندگان وزرا فقط در اختيار پادشاه است. دوم اينكه چرا تعيين جديد از خاندان حاكم نيست؟

مجتهد ادامه داد: پيش از آنكه به دليل اين موضوع اشاره كنم، به كساني كه نمي دانند مي گويم كه پست معاون وزير كشور از زمان تعيين محمد بن نايف به عنوان وزير پس از بركناري احمد بن عبدالعزيز خالي مانده بود.پاسخ واقعي اين دو سئوال را مي توان از طريق اظهارات درز كرده از محمد بن نايف در خصوص نقشه هاي خالد التويجري و متعب بن عبدالله، به دست آورد.

وي افزود: خبرهاي جديد از محمد بن نايف حاكي است كه التويجري و متعب به دنبال صدور فرمان پادشاهي براي تعيين شخصي نزديك به آنها به عنوان معاون وزير هستند، تا وزير كشور را ملزم كنند به او اختيارات گسترده اي بدهد.

مجتهد اظهار داشت: قبلا گفته بوديم كه كشمكش پس از ابتلاي سلمان به آلزايمر به نوادگان منتقل و بين اين 3 نفر متمركز شد. خالد بن سلطان و متعب بن عبدالله و محمد بن نايف.

مجتهد تأكيد كرد: متعب بن عبدالله موفق شد كه از خالد بن سلطان خلاص شود و ديگر فقط محمد بن نايف باقي مانده بود. متعب مي داند كه محمد قدرتمند است و نمي تواند فقط با صدور فرمان پادشاهي او را بركنار كند.حيله التويجري و متعب اين بود كه فردي نزديك به خود را به عنوان معاون وزير كشور تعيين كنند؛ سپس وزير كشور به تدريج اختيارت او را گسترش داده و او را به عنوان جايگزين محمد بن نايف تعيين كند. محمد بن نايف در مقابل راه را بر آن دو بست، بنابراين التويجري و متعب مجبور شدند به صورت ظاهري با پادشاه موافقت كنند تا درگير نشوند.

مجتهد گفت: البته وضعيت سلامتي پادشاه به او اجازه نمي داد كه به خوبي مسائل را پيگيري كند، به صورتيكه خالد التويجري و متعب نزد او مي آيند و او هم برگه هاي آنان را امضا مي كند و اهميتي به جزئيات نمي دهد.

مجتهد بيان كرد: ولي چرا محمد بن نايف فردي خارج از خاندان حاكم را برگزيد؛ زيرا همه اعضاي آل سعود با تعيين فردي از خارج براي اين پست مخالفت مي كنند مگر آنكه دستور از جانب پادشاه باشد.اقدام محمد بن نايف بسيار هوشمندانه بود زيرا او مي داند كه التويجري و نايف هيچ گزينه اي جز موافقت با پادشاه ندارند؛ بنابراين در اين كشمكش پيروزي مهمي را محقق كرد.متعب و التويجري شخصي را از خاندان حاكم و از نوادگان سديري در نظر داشتند كه با متعب در ارتباط است.

مجتهد درخصوص عزل و نصب ها و پست هاي جديد گفت: خالد به دنبال آموزش و پرورش نبود و امارت مكه را بسيار بالاتر از يك وزارت خدماتي دانسته و تعيين او براي آن وزارتخانه را اهانت مي داند. هدف از اين كار، تقويت فرزندان ملك عبدالله از طريق پست هاي قوي و آماده كردن آنان براي حكومت در آينده است. و امارت مكه جاي مناسبي براي اين تصميم است. البته شايد متعب و التويجري از اظهارات فاجعه آميز وزير آموزش و پرورش كه گفته بود در آموزش و پرورش تجربه اي ندارد سوء استفاده كرده و آن را به عنوان توجيهي غير علني براي بركناري وي و تعيين خالد بن فيصل استفاده كرده باشند.

مجتهد افزود: تعيين عبدالعزيز بن عبدالله به عنوان معاون وزير خارجه به اين اميد صورت گرفت كه سعود الفيصل وزارتخانه را ترك كند، و يا اينكه بميرد و عبدالعزيز جاي او را بگيرد.فرزندان عبدالله پس از آنكه جايگاه خود را در گارد ملي و پادشاهي و وزارت خارجه و منطقه مكه محكم كردند، بعيد نيست كه به زودي انتصاب آنان در وزارتخانه هاي اطلاعات و دفاع را هم شاهد باشيم.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن