تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802422059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه 12نماينده به سران قوا درباره تعقيب بابك زنجاني


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نامه 12نماينده به سران قوا درباره تعقيب بابك زنجاني
۱۲ نفر از نمايندگان مجلس با ارسال نامه‌اي به سران قوا تاكيد كردند كه دلايل كافي براي تعقيب بابك زنجاني در دست است.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران، 12 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با ارسال نامه‌اي سرگشاده به حجت‌الاسلام حسن روحاني، علي لاريجاني و آيت‌الله صادق لاريجاني رؤساي قواي مجريه، مقننه و قضائيه خواستار برخورد قاطع با فساد اقتصادي و پيگيري قاطعانه پرونده بابك زنجاني شدند.

متن كامل اين نامه سرگشاده بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

برادران ارجمند سران محترم سه قوه

حجت الاسلام و المسلمين آقاي دكتر روحاني

آيت الله آقاي آملي لاريجاني

آقاي دكتر علي لاريجاني

سال ها مماشات با فساد مالي، متاسفانه امروز كشور را به فساد سيستمي رسانده است. ويژگي اين مرحله از فساد آن است كه دستگاه ها و نهادهاي مسئول مبارزه با فساد، خود گرفتار مراتبي از فساد مي شوند.

فساد مالي مزمن، به فساد سياسي و جرائم يقه سفيدها دامن زده است. بدين معنا كه سوءاستفاده از قدرت عمومي براي مقاصد شخصي، تباري و گروهي گسترش يافته و به رشد شگفت آور زراندوزان بي آزرمي منجرشده است كه به عنوان مجرمان يقه سفيد خريدار كالاي سياه از فروشندگان تكيه زده بر مصادر دولتي و حكومتي هستند. اين عناصر مشئوم كه مرتبا تكثير مي شوند، در زمان هاي نسبتا كوتاه به ثروت هاي افسانه اي دست مي يازند. اين پديده بدون همكاري دو طرف ميز و در بستري از ساختارهاي مستعد، قوانين و مقررات ناشفاف، سياست هاي نامناسب و محدوديت هاي بي‌وجه رسانه‌اي، ممكن نيست.

يك مصداق كه اين روزها رنج مردم شريف را دوچندان كرده است، "بابك زنجاني" است. بابك زنجاني 43 ساله كه راست و دروغ، آغاز كار خود را به يكي از مقامات جمهوري اسلامي كه به رحمت خدا پيوسته است، منتسب مي كند، امروز به عنوان ثروتمندي همه فن حريف در صحنه هاي مختلف در جولان است و با تكبر و تبختر همه چيز را "خريدني" نشان مي دهد. اين نمونه اي از پديده شگفت آوري است كه تمامي نظام را به فساد متهم مي كند و عجيب اين است كه رسانه ملي نيز خواسته يا ناخواسته با نحوه برخوردش با اين زرسالار، به "آدم شويي" مشغول است.

بزرگواران!

الان هرسه قوه نزد كثيري از مردم متهمند. تعجبي ندارد؛ زيرا وقتي اين فرد به تصريح مكاتبات نظارت بانك مركزي با مدارك سجلي مجعول در بانك هاي مختلف حساب باز كرده ولي نه تنها مانعي نمي بيند، بلكه از آنها تسهيلات مي گيرد؛ هنگامي كه وزارت اطلاعات و نهادهاي اطلاعاتي ديگر به پشتيباني از زنجاني متهم مي شوند ولي به جاي توضيح به مردم سكوت مي كنند؛ وقتي با داشتن پرونده هاي متعدد قضايي كه لااقل در دو مورد به محكوميت منتهي شده ولي حكم حبس اجرا نمي شود؛ هنگامي كه چنين عنصري، امين وزارت نفت شناخته شده و پول نفت فروخته شده را براي مدت ها پس نمي دهد و كسي هم با او كاري ندارد؛ وقتي آشكار مي شود كه وي با مفسد ديگري كه مديرعاملي سازمان بزرگي را غصب كرده، براي معامله اي چهار ميليارد يورويي به شكل غيرقانوني تفاهم نامه امضاء مي كند ولي صدايي از هيچ دادگاهي بلند نمي شود؛ هنگامي كه رئيس كميسيون اصل نود كه به معرفي هيئت رئيسه و رأي مجلس برگزيده مي شود، چنان موضع مي گيرد كه گويي در دفاع و تطهير بابك زنجاني تلاش مي كند؛ و ... چرا متهم نشويم؟

بر اساس اطلاعات موثق موجود، دلايل كافي براي تعقيب اين فرد به اتهام فساد و افساد در دست است، چرا شما مسئولان محترم سه قوه كه به امر رهبري خبير در اين مبارزه مسئوليت داريد، تحركِ درخور به خرج نمي دهيد؟ تعلل در برخورد با جرثومه هاي فساد به شيوع ببشتر آن منجر مي شود. اگر در همان سال هاي اول دوره سازندگي كه جرائم يقه سفيدها، با سوءاستفاده معدودي از سياستمداران آغاز شده بود، به هشدارهاي دلسوزان توجه مي شد، حالا به اينجا نمي رسيديم كه اعتماد مردم به نهادهاي مسئول به حضيض برسد و افرادي با بي پروايي همه نظام و ارزش هاي آن را به سخره بگيرند.

ما از موضع خيرخواهي هشدار مي دهيم كه عدم برخورد با اين عناصر شوم همه تلاش هاي شما و مديران و كاركنان پاكِ هر سه قوه را براي خدمت به مردم و اسلام و ايران، ابتر مي سازد و آبروي نظام جمهوري اسلامي را مشوه مي كند. همه مي دانيم شرط نخست پيشرفت و تأمين عدالت، به تأييد دين و علم، مبارزه با فسادي است كه نه تنها رشد اقتصادي و عدالت اجتماعي را به شدت عقب مي راند؛ بلكه دين و اخلاق مردم را نيز برباد مي دهد. جا دارد دو نكته بديهي را نيز ذكر كنيم: نخست آنكه اين برخورد بايد بدون تبعيض، سريع و قاطع صورت گيرد؛ دوم آنكه براي ريشه كن ساختن اين بليه بايد برخورد قاطع اداري و قضايي، با اصلاح ساختارها و روش ها، حمايت بيشتر از رسانه هاي آزاد و اعمال سياست هاي عاقلانه و سازگار با مباني اعتقادي و اقتضائات ملي تكميل گردد تا زمينه هاي پيدايش اين پديده نامبارك تنگ شود و مصاديق مشابه بيش از اين تكثير نگردد.

آرزومند توفيق شما بزرگواران

براي خدمت به ملت شريف ايران

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي

احمد توكلي

الياس نادران

غلامرضا مصباحي مقدم

اسماعيل كوثري

محمدرضا آشتياني

احمد اميرآبادي

حسين ذوالانوار

محمد دهقان

مفيد كيايي‌نژاد

احمد سالك

حسين نجابت

عليرضا سليمي

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن