تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819233705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص ۲۵ هزار هكتار از مزارع فارس به كشت محصولات خارج فصل


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اختصاص ۲۵ هزار هكتار از مزارع فارس به كشت محصولات خارج فصل
۲۵ هزار هكتار از مزارع استان فارس به كشت محصولات خارج از فصل اختصاص يافت كه به طور معمول از اين زمينها۳۰ تن محصول در هر هكتار برداشت مي شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شيراز؛ احمد دزفولي مدير امور زارعت جهاد كشاورزي فارس با اشاره به اختصاص 25هزار هكتار از زمينهاي اين استان به كشت محصولات خارج از فصل افزود: در فصل سرما در نقاط نيمه سردسير و گرمسير فارس اين مهم به صورت كشت هاي زير پلاستيكي انجام مي شود.

مدير امور زارعت جهادكشاورزي فارس ادامه داد: محصولاتي مانند گوجه فرنگي، خيار، بادمجان، هندوانه، طالبي و خربزه راحت‌ترين محصولات خارج از فصلي است كه در استان فارس كشت مي شود.

وي با اشاره به اينكه كاشت خارج از فصل در فارس از اواسط مهر ماه شروع مي شود، گفت: برداشت محصولات خارج از فصل در فارس از اواسط اسفند شروع و تا ارديبهشت ماه ادامه دارد.

دزفولي با بيان اينكه به طور معمول در كشت هاي خارج از فصل استان 30 تن محصول در هرهكتار برداشت مي شود، بيان كرد: پيش بيني مي شود امسال يك هزار هكتار ديگر به كشت خارج از فصل فارس اضافه شود.

وي با اشاره به اينكه كشت عمده محصولات خارج از فصل در شهرستان هاي جنوبي مانند فراشبند، لارستان، لامرد، خنج، داراب و غيره انجام مي شود، ادامه داد: امسال در طرحي ويژه اقدام به كشت سيب زميني در سطح 400 هكتار از زمينهاي شهرستان لامرد كرديم كه پيش بيني مي شود به طور ميانگين در هر هكتار 35 تن محصول و در مجموع 14 هزار تن سيب زميني برداشت شود.

مدير امور زراعت جهاد كشاورزي فارس با بيان اينكه كشت پياز و سيب زميني امسال به دلايل متعددي از جمله گراني بذر و تمايل كشاورزان به محصولات ديگر كاهش داشته است، گفت: استفاده بهينه از منابع توليد، سودآوري بيشتر و استمرار كشت از مهمترين اهداف كشت هاي خارج از فصل است/س.

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن