تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820274708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كشف گور جمعي در سودان جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كشف گور جمعي در سودان جنوبي
سازمان ملل از كشف گور جمعي در سودان جنوبي خبر داد.


به گزارش مانيتورينگ فارس، تلويزيون «العربية» لحظاتي پيش در خبري فوري اعلام كرد: سازمان ملل از كشف گور جمعي در سودان جنوبي خبر داد كه 75 جسد را در خود جاي داده بود.

ارتش آمريكا روز گذشته حدود 150 نفر از تفنگداران دريايي خود را در پايگاهي در شاخ آفريقا مستقر كرد تا براي هرگونه تخليه احتمالي بيشتر شهروندان آمريكايي از منطقه ناآرام سودان جنوبي آماده باشند.

دولت سودان جنوبي همچنين روز دوشنبه گذشته اعلام كرد كه حمله بزرگي را براي بازپس‌گيري دو شهر استراتژيكي كه كنترل آن به دست گروه‌هاي مسلح وابسته به «رياك ماشار» معاون سابق رئيس‌جمهور اين كشور آفريقايي افتاده است، آغاز مي‌كنند.

منابع خبري عربي در گزارش‌هايي از تحولات ميداني سودان جنوبي از افتادن چند منطقه اين كشور به دست مخالفان دولت جوبا خبر دادند و افزودند: نيروهاي وابسته به «رياك ماشار» معاون بركنار شده رئيس جمهوري سودان جنوبي، كنترل شهر «بور» را به دست گرفتند.

هم اكنون از جوبا خبر مي‌رسد كه درگيري و خشونت در اين كشور تازه استقلال يافته، پس از سفر «دونالد بوث» فرستاده ويژه آمريكا به سودان جنوبي، از پيچيدگي بيشتري برخوردار شده است.

«رياك ماشار» نيز در گفت‌وگو با راديو بي‌.بي‌.سي با بيان اينكه نيروهايش كنترل بيشتر مناطق سودان جنوبي را به دست گرفتند؛ از آمادگي خود براي برگزاري گفت‌وگوها به منظور حل بحران جاري خبر داد و آزادي فعالان سياسي از بند جوبا را پيش شرط آغاز اين گفت‌وگوها برشمرد.

درگيري و تنش در سودان جنوبي از زماني آغاز شد كه دولت، «ريك ماشار» معاون سابق رئيس جمهور اين كشور تازه تاسيس را متهم به طرح كودتا عليه دولت كرد.

انتهاي پيام/ر

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن