تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802765961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در شيراز اتفاق افتاد: معرفي ۹ كارگر معترض به دستگاه قضايي


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در شيراز اتفاق افتاد: معرفي ۹ كارگر معترض به دستگاه قضايي
چكيده: تعدادي از كارگران كارخانه‌هاي سيمان استهبان و فراپاكس شيراز به دليل پيگيري‌خواسته‌هاي صنفي اخراج و به مراجع قضايي معرفي شده‌اند/ در ميان اين كارگران تعدادي از اعضاي شوراي اسلامي كار هم حضور دارند. در شيراز اتفاق افتاد: معرفي ۹ كارگر معترض به دستگاه قضايي


رئيس كانون هماهنگي شوراهاي اسلامي كار استان فارس گفت: تعداد ۹ نفر از كارگران دو كارخانه‌ «سيمان استهبان» و «فراپاكس» واقع در شيراز به دليل پيگيري‌خواسته‌هاي صنفي اخراج و به مراجع قضايي معرفي شده‌اند.

«مهرزاد مويدي» از برخورد يكسويه برخي مديران واحدهاي توليدي استان در رويارويي با حركت‌هاي صنفي كارگران انتقاد كرد و به ايلنا گفت: اتفاقاتي كه در كارخانه‌هاي سيمان استهبان و فراپاكس رخ داده است نشان مي‌دهد كه برخي مديران حتي حاضر نيستند تا با كارگران در مورد خواسته‌هاي قانوني‌شان مذاكره كنند.

به گفته اين فعال كارگري در شيراز، در حالي كه به موجب قانون كار مذاكره با نهادهاي صنفي و انعقاد پيمان دسته‌جمعي يكي از راه‌هاي انتقال خواسته‌هاي كارگران و مديريت است، در وقايع اخير مديران كارخانه‌هاي سيمان استهبان و فراپاكس حتي حاضر نشدند تا از طريق مراجع تشخيص و حل اختلاف پاسخ كارگران و نمايندگان آن‌ها در شوراي اسلامي كار را بدهند.

اخراج و تعقيب قضايي ۵ كارگر سيمان استهبان

در حال حاضر پنج نفر از كارگران كارخانه سيمان استهبان به دليل پيگيري خواسته‌هاي صنفي خود اخراج و با شكايت كارفرما تحت پيگيرد مراجع قضايي قرار گرفته‌اند.

مويدي با بيان اينكه در ميان كارگران مورد نظر برخي از اعضاي شوراي اسلامي كار كارخانه سيمان استهبان نيز حضور دارند، درخصوص علت اخراج و پي‌گرد قضايي آن‌ها گفت: طبق گزارش رسمي حدود ۳۰۰ كارگر كارخانه سيمان استهبان از مدتي قبل نسبت به پايين بودن كيفيت امكانات رفاهي كارخانه و نيز نحوه توزيع پاداش‌ توليد معترض بودند.

اين مقام كارگري بايادآوري اينكه حدود دو ماه پيش اين كارگران مطالبات قانوني خود را از طريق شوراي اسلامي كار به مديريت كارخانه ابلاغ كردند، گفت: بي‌توجهي مديريت نسبت به اين مطالبات در ‌‌‌نهايت باعث واكنش اعتراضي كارگران و توقف توليد براي كمتر از يك روز كاري شد.

وي بابيان اينكه در حال حاضز مديريت كارخانه در واكنش به حركت اعتراضي كارگران تعدادي از آن‌ها را اخراج و تحت تعقيب قضايي قرارداده است، گفت: اين اقدام مديريت سيمان استهبان در حالي است كه به موجب راي «هيات موضوع ماده ۲۲ اداره كار» قرار بود طرفين دعوا با يكديگر مذاكره و مصالحه كنند.

وضعيت مشابه ۵ كارگر فراپاكس

مسئول كانون شوراهاي اسلامي كار استان فارس همچنين در خصوص وضعيت مشابهي كه براي كارگران و اعضاي شوراي اسلامي كار كارخانه فراپاكس ايجاد شده است، گفت: در اين واحد توليدي نيز تعدادي از كارگران از جمله نائب رئيس شواري اسلامي كار به دليل پيگيري مطالبات صنفي خود اخراج و تحت تعقيب مراجع قضايي قرار گرفته‌اند.

به گفته مويدي، در اين واحد توليدي نيز پس از آنكه مديريت حاضر نشد تا در خواست كارگران را براي بهبود امكانات رفاهي بپذيرد، جمعي از كارگران براي مدتي كوتاه در محوطه كارخانه تجمعي اعتراضي برپا كردند.

وي به نقل از كارگران اين واحد توليدي افزود: بعد از اين تجمع تعداد ۵ نفر از كارگران براي مذاكره با مديريت انتخاب شدند كه در ‌‌‌نهايت همه آن‌ها توسط كارفرما اخراج و در مراجع قضايي تحت تعقيب قرار گرفتند.

وي بابيان اينكه در ميان كارگران اخراجي اين واحد توليدي يكي از اعضاي شوراي اسلامي كار نيز حضور دارد، گفت: كارفرماي فراپاكس نيز بدون مراجعه به هيات موضوع ماده ۲۲، با كارگران معترض خود برخورد كرده است.

برخورد قهرآميز با خواسته‌هاي صنفي كارگران

اين مقام صنفي كارگري در شيراز با اشاره به وقايع مشابهي كه براي كارگران كارخانه پلي اكريل اصفهان اتفاق افتاده است، گفت: به نظر مي‌رسد برخي مديران واحدهاي صنعتي ترجيح مي‌دهند كه تا به جاي انجام تعهدات قانوني خود و يا مذاكره، با نشان دادن قدرت خود از فعاليت‌هاي صنفي كارگري جلوگيري كنند.

وي بابيان اينكه در كارخانه‌هاي فراپاكس و سيمان استهبان پس از اخراج و معرفي كارگران مورد نظر به دستگاه قضايي همه چيز به حالت عادي بازگشته است، افزود: وقتي پاي كارگري با شكايت كارفرما در مراجع قضايي غير از اداره كار باز مي‌شود، زمان زيادي صرف اثبات مجرميت و بي‌گناهي كارگر مي‌شود و در اين مدت كارگر مرود نظر و خانواده وي با مشكلات بسيار جدي مواجه خواهد بود.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن