تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818806811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راديو ارتش اسرائيل:طرح پيشنهادي آمريكا براي مذاكرات سازش اغلب خواسته‌هاي اسرائيل را تامين مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: راديو ارتش اسرائيل:طرح پيشنهادي آمريكا براي مذاكرات سازش اغلب خواسته‌هاي اسرائيل را تامين مي‌كند
راديو ارتش اسرائيل گزارش داد طرح پيشنهادي آمريكا اغلب خواسته‌هاي رژيم‌ صهيونيستي از جمله كنترل كامل بر مرز اردن، ايجاد ديوار حائل و امكان جمع‌آوري اطلاعات از كرانه باختري را مي‌پذيرد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي «جروزالم‌پست»، راديو ارتش اسرائيل روز سه‌شنبه به نقل از منابع خود گزارش داده است كه طرح پيشنهادي آمريكا براي چارچوب وضعيت نهايي مذاكرات سازش، اغلب خواسته‌هاي اسرائيل از جمله كنترل مرز فلسطين با اردن توسط اسرائيل را تامين مي‌كند.

«جان كري» وزير خارجه آمريكا در 2 سفر اخير خود به فلسطين اشغالي و رام‌الله، «پيشنهادات» امنيتي را براي تعيين وضعيت نهايي اسرائيل و فلسطين بعد از پايان مذاكرات سازش به تشكيلات خودگردان و رژيم‌صهيونيستي ارائه كرده است. آمريكا مي‌گويد اين طرح پيشنهادي حاصل كار تيمي 160 نفره به سرپرستي ژنرال «جان آلن» است. اين طرح با هدف تضمين امنيت اسرائيل بعد از پايان مذاكرات سازش و تشكيل دو كشور، به طرفين ارائه شده است.

به گفته راديو ارتش اسرائيل، آمريكا آماده است كنترل كامل مرز اردن را به اسرائيل واگذار كند. همچنين اسرائيل امكان جاسوسي و جمع‌آوري اطلاعات در كرانه باختري را خواهد داشت.

وزير خارجه آمريكا همچنين به اسرائيل پيشنهاد داده است ديواري حائل در مرز دره اردن ساخته شود كه در اين صورت فلسطين بين دو حصار و ديوار حائل محصور خواهد شد.

بنا بر اين گزارش، پهپادهاي اسرائيلي اجازه خواهند داشت براي جمع‌آوري اطلاعات بر فرار كرانه باختري پرواز كنند. كنترل مرز اردن نيز در چند سال اول به طور كامل در اختيار ارتش رژيم‌صهيونيستي بوده و پس از آن به مرور نيروهاي فلسطيني و اردني نيز در اين مرز مستقر مي‌شوند.

در حالي كه رژيم‌صهيونيستي به طور نسبي اين طرح را به عنوان مبناي مذاكرات سازش پذيرفته، تشكيلات خودگردان فلسطين و اتحاديه عرب آن را رد كرده و گفته‌اند نيروهاي اسرائيلي نبايد هيچ حضوري در فلسطين داشته باشند.

دور تازه مذاكرات سازش از تابستان امسال بعد از وقفه‌اي 3 ساله از سر گرفته شد. با اين حال عدم پايبندي صهيونيست‌ها به پيش‌شرط‌هايي چون توقف شهرك‌سازي‌ها در اراضي اشغالي موجب عدم پيشرفت در گفت‌وگوها شده است. گفته مي‌شود آمريكا ماه آينده ميلادي را به عنوان هدف خود براي به نتيجه رساندن فاز اول مذاكرات سازش در نظر گرفته و از الان هم ده‌ها اتاق در هتل‌هاي بيت‌المقدس براي حضور هيئت آمريكايي رزرو شده است.

انتهاي پيام/ص

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن