تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804094779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کری خبر داد: احتمال توافق در مذاکرات سازش اسرائیل-فلسطین در اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
کری خبر داد: احتمال توافق در مذاکرات سازش اسرائیل-فلسطین در اردیبهشت

کری خبر داد: احتمال توافق در مذاکرات سازش اسرائیل-فلسطین در اردیبهشت
وزیر خارجه آمریکا روز گذشته با اعلام اینکه تغییری در چارچوب زمانی از پیش‌تعیین شده برای مذاکرات سازش به وجود نیامده، گفته است سومین گروه از اسرای فلسطینی روز 8 دی آزاد می‌شوند.
به گزارش نامه‌نیوز به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد سومین گروه از اسرای فلسطینی طبق برنامه روز 8 دی آزاد می‌شوند.

کری که دیروز در یک نشست خبری در سفارت این کشور در تل‌آویو صحبت می‌کرد، گفته است: فعلا قرار نیست هیچ تغییری (در برنامه) ایجاد شود.

گفته می‌شود کری در مذاکرات اخیر خود با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش کرده تا آزادی اسرای فلسطینی را یک ماه به تعویق بیاندازد. به نوشته هاآرتص این اقدام از بیم صدور دستور از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی برای آغاز موج جدیدی از شهرک‌سازی‌ها صورت گرفته است.

توقف شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی و همچنین آزادی اسرای فلسطینی از جمله پیش‌شرط‌های محمود عباس برای از سرگیری مذاکرات بعد از سه سال وقفه بود.

با این حال، نتانیاهو آزادی اسرا را تنها به 104 نفر محدود کرده است. نیمی از این 104 نفر که همگی پیش از معاهده سال 1993 اسلو اسیر شده‌اند، تاکنون در دو مرحله آزاد شده‌اند. صهیونیست‌ها بعد از هر مرحله از آزادی اسرا، از طرح‌های جدید شهرک‌‌سازی در اراضی اشغالی پرده‌برداری می‌کنند.

کری در گفت‌وگوهای خود با عباس، از وی خواسته است حدود 60 اسیر باقی‌مانده به صورت یکجا و در ماه ژانویه آزاد شوند. اما به نظر می‌رسد عباس با این درخواست موافقت نکرده است.

به نوشته «هاآرتص» کری قصد داشته همزمان با آزادی دسته جمعی اسرا، «موافقتنامه چارچوب» وضعیت نهایی را هم به طرفین ارائه کند. این توافقنامه، وضعیت پایانی بعد از دستیابی به سازش را مشخص می‌کند.

دیروز گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه عباس دیگر درخواست کری یعنی حضور نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری بعد از دستیابی به توافق را نیز نپذیرفته است.

به گزارش فارس، کری که دیروز بعد از دیدار با نتانیاهو، مذاکرات سازش را «پیچیده اما رو به جلو» توصیف کرده بود، در کنفرانس خبری سفارت آمریکا هم گفته است همچنان چارچوب زمانی 9 ماهه‌ای که از قبل برای این مذاکرات تعیین شده بود، پابرجاست و طرفین احتمالا تا ماه اردیبهشت به توافق می‌رسند.

این اظهارات در حالی بیان شده که طرفین تاکنون بیش از 20 بار پشت درهای بسته دیدار کرده‌اند، اما عدم پایبندی اسرائیل به پیش‌شرط‌های تعیین شده، باعث عدم پیشرفت در مذاکرات شده است. رسانه‌های اسرائیلی در چند روز گذشته گزارش داده‌اند که دلیل سفرهای مداوم کری به منطقه نیز نگرانی وی از شکست مذاکرات سازش است. کری تنها در سال جاری 9 بار به فلسطین اشغالی رفته است.




1392/9/23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن