تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803311005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريكا در حال عبور از ضرب‌الاجل امضاي معاهده امنيتي با افغانستان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آمريكا در حال عبور از ضرب‌الاجل امضاي معاهده امنيتي با افغانستان است
مقامات آمريكايي مي‌گويند دولت اوباما در حال تسليم شدن در مقابل درخواست‌هاي حامد كرزاي و عقب نشيني از هشدارهاي خود درخصوص خروج كامل سربازان آمريكايي از افغانستان در صورت عدم امضاي معاهده امنيتي تا 31 دسامبر 2013 است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه نيويورك تايمز، در حالي كه حدود يك هفته تا پايان سال جاري ميلادي باقيمانده است، به گفته مقامات آمريكايي و افغانستان دولت باراك اوباما در حال عقب نشيني از ضرب‌الاجل 31 دسامبر براي امضاي معاهده امنيتي با افغانستان به منظور حضور سربازان آمريكايي در اين كشور پس از سال 2014 است؛ هرچند دولت آمريكا همچنان درخصوص امكان خروج كامل سربازان آمريكايي از افغانستان در صورت تاخير امضاي اين معاهده هشدار مي‌دهد.

اين تصميم تاييد تلويحي مساله‌اي است كه در كابل و واشنگتن كاملا مشخص است و آن اين است كه هشدارها و يا توجيهات آمريكا نتوانسته حامد كرزاي، رئيس جمهوري افغانستان را مجبور به تبعيت از چارچوب زماني تحميل شده از سوي آمريكا سازد.

اين موضوع پس از چند هفته هشدار از سوي مقامات بلند پايه دولت آمريكا از جمله سوزان رايس، مشاور امنيت ملي اين دولت در خصوص خروج كامل آمريكا در افغانستان، يك "شرمندگي" محسوب مي‌شود.

چنين اقداماتي از سوي آمريكا به جاي آنكه حامد كرزاي را وادار به كاري سازد ظاهرا اين احساس را در وي تقويت كرده كه در صورت رد درخواست‌هاي آمريكا توسط وي مقامات آمريكايي از تقاضاهايشان عقب نشيني خواهند كرد. اين درسي است كه حامد كرزاي در 12 سال گذشته به خوبي فرا گرفته است.

يك مقام آمريكايي كه نام خود را فاش نساخت، گفت: همچنان برنامه‌ريزي براي خروج به صورت بالقوه نهايي در سال 2014 در دست اقدام است و همچنان اين امكان كاملا واقعي است اما اگر ما خواهان يك معاهده هستيم بايد صبر كنيم. مساله اين است كه دولت آمريكا تا چه زماني صبر خواهد كرد.

مقامات آمريكايي در مصاحبه‌هاي اخير خود تلاش داشته‌اند تا هيچ گونه ضرب‌الاجل جديدي را براي معاهده امنيتي با افغانستان پيشنهاد ندهند و تنها با كاربرد الفاظ مبهم درباره چارچوب زماني كه به سال جديد ميلادي نيز كشيده خواهد شد، صحبت كردند.

اين مقامات همچنين گفته‌اند كه ترجيح دولت آمريكا رسيدن به توافقي با دولت افغانستان است كه اجازه به حضور يك نيروي كوچك آمريكايي در اين كشور در كنار برخي سربازان اروپايي به منظور مشاوره و آموزش به سربازان و پليس افغانستان را دهد.

مقامات آمريكايي اظهار داشتند كه از اين جهت خواهان امضاي سريعتر معاهده با افغانستان هستند تا به هم‌پيمانان اروپايي كه ظرفيت لجستيكي ضعيف‌تري نسبت به آمريكا دارند، اجازه برنامه‌ريزي براي تمديد ماموريت در افغانستان دهند. آن‌ها تاكيد كردند كه هرچه بيشتر براي امضاي اين معاهده صبر كنند حمايت‌ها از كساني كه در دولت آمريكا خواهان خروج كامل از افغانستان هستند بيشتر خواهد شد.

همزمان با وضعيت نامشخص اين معاهده تمركز مقامات كابل به مذاكرات درخصوص يك توافق همراهي كه اجازه به حضور نيروهاي ديگر كشورهاي ناتو نظير ايتاليا و آلمان در افغانستان را دهد، معطوف شده است.

چندي پيش ائتلاف ناتو آغاز اين مذكرات را در بيانيه‌اي اعلام كرد اما به گفته مقامات غربي لحن اين بيانيه محتاطانه بوده تا جلوي صحبت حامد كرزاي در خصوص كنار گذاشتن آمريكايي‌ها و تلاش براي همكاري‌هاي صرف با همپيمانان اروپايي آمريكايي‌ها را بگيرد. اين ايده‌اي است كه پيشتر كرزاي در نشست با مقامات غربي مطرح كرده است.

انتهاي پيام

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن