تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820123849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنوز تخلف نمايندگان هديه گرفته احراز نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هنوز تخلف نمايندگان هديه گرفته احراز نشده است
هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان بايد نظر بدهد. كل‌ پرونده كه شامل ساير مسئولين هم مي‌شود در كميسيون اصل نود بررسي مي‌شود؛ اما در خصوص نمايندگان بر پايه قانون بر عهده هيأت نظارت بر نمايندگان است.
چند وقتي است كه موضوع دريافت كارت هديه نمايندگان از برخي مؤسسات و سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي، به بحث داغ رسانه‌ها تبديل ‌و باعث شده كه گاهي برخي از نمايندگان مجلس و مسئولين در اين باره اظهارنظر كنند.

به گزارش «تابناك»، موضوع از آنجا آغاز مي‌شود كه در جريان تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي، سندي به دست مي‌آيد كه در آن به ‌۳۷ ‌نماينده از طرف سازمان تأمين اجتماعي با مبالغ متفاوت كارت هديه داده شده بود؛ اما داستان از آنجا پيچيده مي‌شود كه نام هيچ يك از نمايندگان نيامده بود و تنها‌ در ليست به صورت كد درج‌ شده بودند.

و البته پيچيدگي ماجرا از هنگامي بيشتر شد كه سعيد مرتضوي اعلام كرد، شمار نمايندگان بيش از اين است و حتي ‌به ۱۶۰ تن هم مي‌رسد. پس ‌از اين ادعا، پرونده وارد جريان ديگري شد و باعث گشت كه برخي از نمايندگان حتي به دفاع از اين موضوع نيز بپردازند، به گونه‌اي كه حتي باهنر، نائب رئيس مجلس گفت: نمايندگان اين هدايا را براي اهدا به مراجعين خود دريافت مي‌كنند و اين‌ موضوعي عادي است.

همچنين اين نماينده گفت كه مجلس حتي براي اين كار،‌ ماهيانه‌ ۳۰۰ هزار تومان در اختيار نمايندگان گذارده تا آن را به مراجعين خود دهند؛ اما از سوي ديگر، برخي ‌بر اين باورند كه دريافت هر گونه هديه توسط نمايندگان تخلف است و نمايندگان نبايد اين مبالغ را دريافت مي‌كردند.

از اينجا به بعد بود كه پاي كمسيون اصل نود و هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان نيز به اين ماجرا كشيده شد تا به بررسي ابعاد گوناگون اين ماجرا بپردازند، اكنون نيز قرار است هيأت نظارت نظر خود را در چهارم دي ماه در اين ‌باره اعلام كند.

در همين باره، مصطفي افضلي‌فرد، سخنگوي كميسيون اصل نود به خبرنگار تابناك گفت: هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان بايد نظر بدهد. كليه پرونده كه شامل ساير مسئولين هم مي‌شود، در كميسيون اصل نود بررسي مي‌شود؛ اما در خصوص نمايندگان بر اساس قانون بر عهده هيأت نظارت بر نمايندگان است.

وي در پاسخ به اينكه آيا نبايد پس از احراز تخلف هيأت نظارت موضوع را پيگيري كرده و اظهارنظر كند، گفت: در خصوص نمايندگان هيأت نظارت بايد نظر بدهند و تخلف را هم آن‌ها احراز مي‌كنند كه اصلاً تخلفي انجام شده ‌يا نه؛ چيزي كه شما اشاره مي‌كنيد، مربوط است به تبصره ذيل ماده ۵ وظايف و اختيارات كه اعم است از همه جرايم نمايندگان كه هيأت نظارت بايد نظر بدهد.

اين نماينده در پاسخ به اينكه با اين توضيح از كميسيون اصل نود سلب مسئوليت مي‌شود گفت: سلب مسئوليت نمي‌شود، ولي بنا بر تبصره ذيل ماده ۹ قانون نظارت، هيأت نظارت بر نماينده‌ها بايد در اين زمينه نظر بدهند. ما نيز منتظر اعلام نظر آن‌ها هستيم.

وي در مورد بحث مگان‌ها گفت: گزارش‌هاي وزارت صنايع و حراست آن را بررسي كرده‌ايم؛ منتها گزارش‌هاي ديگري از ساير دستگاه‌هاي نظارتي قرار است به دست ما برسد. گزارش نهايي هنوز تنظيم ‌نشده و بايد همه گزارش‌ها بررسي شود.

عضو كميسيون اصل نود در پاسخ به اينكه آيا بدهي دو ميليارد و ششصد ميليون يورويي بابك زنجاني واريز شده است يا خير، گفت: بنا بر اعلام مسئولين بانك مركزي آري؛ اما از منابع آن آگاه نيستيم‌.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن