تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802763033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنوز طرح تفصيلي با بخشنامه اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هنوز طرح تفصيلي با بخشنامه اجرا مي‌شود
اعضاي شوراي شهر تهران در حالي امروز برنامه دوم پنج ساله شهر تهران را از شهرداري تحويل گرفتند كه شوراي شهر نه رييس داشت و نه شهردار تهران در جلسه حاضر بود.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اعضاي شوراي شهر تهران امروز در جريان سي‌ و سومين جلسه خود مستمع ادامه گزارش معاون برنامه‌ريزي، توسعه شهري و امور شوراهاي شهرداري تهران از لايحه برنامه پنج ساله دوم شهرداري تهران بودند كه معاون شهردار پس از ارائه توضيحات در مورد جزييات، برنامه پنج ساله دوم به همراه جداول و پيوست‌ها را به نايب رييس شوراي شهر تهران تقديم كرد.

در جريان تهيه اين گزارش كه بخش‌هايي از آن هفته گذشته در شوراي شهر تهران ارائه شده بود، تعدادي از اعضا موضوعات مورد نظر خود را مطرح كردند و از جمله معصومه آباد عضو كميسيون سلامت و محيط زيست شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه تهران قرار است تبديل به شهر دوستدار سالمند و معلول شود گفت: متاسفانه اين موضوعات هيچكدام در اجرا شكل نگرفته‌اند. مثلا قرار بود اتوبوس‌هايي متناسب با سالمندان و معلولان در تهران آماده شود اما اين اتفاق نيفتاده و در حال حاضر اتوبوس‌هاي تهران امكان سوار شدن معلولان را ندارد.

آباد اضافه كرد: همچنين بخش قابل توجهي از تصادفات شهر تهران در تقاطع‌ها صورت مي‌گيرد و من بارها به شخصه در صحن شوراي شهر تهران فرياد زده‌ام كه چرا تقاطع‌هاي مهم و پرخطر را هوشمند نمي‌كنيد و يا حداقل تقاطع‌هايي كه روبروي مدراس هستند بايد هر چه زودتر هوشمند شوند تا ميزان خسارت جاني به حداقل برسد.

آباد گفت: در مورد آلودگي هوا علاوه بر سازمان‌ها و نهادها خودروها نيز نقش بسزايي دارند و در صد قابل توجهي از خودروها قرار بود به سمت سوخت پاك حركت كنند اما مشخص نيست كه تا چه زماني و چه ميزاني از خودروها قرار است پاك شوند؟

آباد همچنين تاكيد كرد كه در متن برنامه پنج ساله دقيقا مشخص نشده كه شهرداري براي مديريت بحران و آموزش آن چه برنامه‌هايي دارد و در رابطه با اين موضوع توضيحي داده نشده است

اين عضو شوراي شهر تهران تصريح كرد: آنچه كه در برنامه در مورد موضوعات مختلف اجتماعي آمده است تنها به شكلي كليشه‌اي و توضيحات مشخص و مفصل ندارد.

مهدي چمران - عضو ديگر شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه آنچه در برنامه ارائه شده به شوراي شهر تهران آمده پيوست‌هاي لازم را ندارد و در آن وضعيت بودجه‌ها و طرح‌ها مشخص نيست، افزود: مواردي كه مطرح شده است ايده‌آل مديران شهرداري است. اما همه اين موارد در برنامه تصويب شده نيامده است.

وي خطاب به اعضاي شوراي شهر تهران گفت: بايد توجه داشته باشيد كه آنچه كه بايد در برنامه قيد شود بايد مطابق با ميل و نظر شما باشد نه آن چيزي كه ايده‌آل مديران شهرداري است چرا كه در نهايت شما بايد پاسخگوي اين برنامه باشيد.

همچنين محسن سرخو عضو ديگر شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه در برنامه پنج ساله ارائه شده جزيياتي در مورد بخش‌هاي عمراني ارائه نشده است گفت: در بين 148 ماده اين برنامه هيچ نامي از عمران برده نشده است و اين نوع برنامه‌ريزي كاملا اشكال دارد و قطعا نهادهاي نظارتي به اين نوع برنامه‌ريزي ايراد وارد مي‌كنند.

عبدالحسين مختاباد - عضو ديگر شوراي شهر تهران با اشاره به بخش مطالعاتي اين برنامه كه به دانشگاه صنعتي شريف سپرده شده است، گفت: چطور مي‌شود براي شهري پيچيده همچون تهران كه مشكلات متنوع و متفاوتي دارد يك دانشگاه در همه زمينه‌ها نظر بدهد. درست است كه دانشگاه صنعتي شريف در حوزه‌هاي عمراني و فني تخصص زيادي دارد اما آيا اين دانشگاه در حوزه‌هاي اجتماعي و شهرسازي نيز مي‌تواند نظر بدهد و در اين زمينه نيز خبره است.

وي در عين حال تاكيد كرد كه برنامه پنج ساله در حوزه برنامه‌هاي فرهنگي اشكالات زيادي دارد و نمي‌توان مسايل اجتماعي و نگران‌كننده شهر تهران را با شعارهايي كه به در و ديوار آن مي‌زنيم حل كرد.

وي تاكيد كرد كه مسايل فرهنگي شهر تهران بايد تحت نظر نخبگان فرهنگي و اساتيد خبره دانشگاه‌ها مورد بررسي كامل قرار گيرد چرا كه آنچه كه فعلا در اختيار شوراي شهر تهران قرار گرفته هيچ آماري ندراد و در مورد عملكرد و مسايل عملياتي كاملا صفر است و دست ما خالي است.

به گزارش ايسنا، همچنين اسماعيل دوستي و محمد سالاري دو عضو ديگر شوراي شهر تهران نيز تاكيد كردند كه بهتر است جزييات برنامه دوم پنج ساله شهرداري تهران روي سايت شهرداري و يا شوراي شهر تهران قرار گيرد.

طرح تفصيلي هنوز با بخشنامه اجرا مي‌شود

به گزارش ايسنا، محمد سالاري در بخش ديگري از اين جلسه با اشاره به مصوبه مجلس شوراي اسلامي كه طرح انتقال پايتخت را تصويب كرده است، گفت: جاي سوال وجود دارد كه چرا مجلس شوراي اسلامي براي تصميم به اين مهمي هيچ نظري از شوراي شهر تهران نخواسته است و ما به عنوان پارلمان شهري در اين تصميم مهم هيچ جايگاهي نداشته‌ايم.

سالاري همچنين تاكيد كرد: اگر نگران آلودگي هوا هستيم همين حالا كه در حال تهيه بوجه و برنامه پنج ساله هستيم بايد پيوست اجتماعي و زيست‌محيطي را درنظر بگيريم و در مورد پروژه‌هايي كه مي‌تواند آلودگي هواي شهر تهران را كاهش دهد تصميم‌گيري كنيم.

سالاري در ادامه نسبت به نحوه بودجه‌ريزي شهرداري تهران در حوزه شهرسازي اعتراض كرد و گفت: در بودجه 10500 ميليارد توماني شهرداري تهران در سال گذشته تنها 23 ميليارد تومان در حوزه شهرسازي، جذب شده است در حالي كه تنها براي ساخت يك سراي محله دو ميليارد تومان اعتبار جذب مي‌شود و سوال ما اين است كه چطور معاونت شهرسازي اين همه عنوان برنامه را دارد اما هيچ كدام اجرايي نمي‌شود.

سالاري در ادامه در حالي كه يك جزوه كامل و قطور از برنامه‌هاي معاونت شهرسازي را در دست داشت، و آن را به اعضا نشان مي‌داد گفت: كميسيون شهرسازي شورا خودش پاي كار آمد و به صورت اختصاصي 50 درصد ماموريت‌هاي حوزه معاونت شهرسازي را پيدا كرد اما متوجه شده‌ايم كه بيش از نيمي از اين ماموريت‌ها عملياتي نشده‌اند و در حال حاضر نيز در برنامه پنج ساله دوم شهرداري تهران نيز ميزان عملكرد و گزارش‌هاي جزيي اين اقدامات قيد نشده است.

وي در حالي كه نسبت به نحوه گزارش‌دهي شهرداري تهران به مسايل شهرسازي اعتراض داشت گفت: ما هنوز تكليف‌مان با طرح جامع مشخص نيست و هنوز نمي‌دانيم قرار است در مورد حريم شهر تهران قرار است چه اقداماتي صورت گيرد و يا هنوز ضوابط بلندمرتبه سازي در اختيار ما يا در خود طرح تفصيلي قرار نگرفته است و نتيجه آن هم همين مي‌شود كه بعد از اين همه وقت كه گفته مي‌شود طرح تفصيلي ارائه شده هنوز اين طرح با بخشنامه اجرا مي‌شود.

اين عضو شوراي شهر تهران تاكيد كرد: حتي يك بخش خصوصي كوچك براي خود R&V(طرح و برنامه) دارد چطور معاونت شهرسازي نمي‌تواند طرح و برنامه خود را به ما ارائه دهد.

سالاري ضمن اعتراض نسبت به نحوه عملكرد شهرداري در بافت‌هاي فرسوده گفت: در بافت‌هاي فرسوده شهر تهران هيچ كاري صورت نگرفته و نگراني در مورد بافت‌هاي متراكم همچنان وجود دارد اما مسئول نوسازي شهر تهران به دنبال تشكيل دانشگاه علمي كاربردي است و من نمي‌دانم اين دانشگاه به چه دردي مي‌خورد؟

به گزارش ايسنا، در ادامه جلسه عليرضا دبير به عنوان كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران تاكيد كرد كه برنامه پنج ساله شهرداري پس از ارائه كامل در كميسيون‌هاي مختلف شوراي شهري تهران به طور مفصل بحث مي‌شود و نگراني اي در مورد بررسي جزييات آن وجود ندارد.

در ادامه جلسه احمد دنيامالي - رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه بررسي موضوعات در كميسيون ها با اعلام نظر اعضا در صحن علني متفاوت است، گفت: اين حق اعضاست كه مسايل مورد نظر خود را در مورد برنامه پنج ساله كه مساله‌اي بسيار مهم است در صحن علني شوراي شهر تهران براي اطلاع مردم و رسانه‌ها اعلام كنند.

وي پيشنهاد داد كه در صورت نياز اعضاي شورا مي‌توانند در جلساتي فوق‌العاده بررسي برنامه پنج ساله را ادامه دهند و يا اينكه جلسات شورا در زمان بررسي برنامه پنج ساله يك ساعت زودتر و از ساعت هشت صبح آغاز شود تام شكلي از نظر زمان بررسي برنامه به وجود نيايد.

مرتضي طلايي - نايب رييس شوراي شهر تهران كه امروز رياست جلسه را بر عهده داشت گفت: پيشنهاد شما را روز يكشنبه به راي مي‌گذاريم تا در صورت موافقت همه اعضا برنامه پنج ساله به شكل فوق‌العاده بررسي شود.

به گزارش ايسنا، در ابتداي بررسي برنامه پنج ساله شهرداري تهران ابواالفضل قناعتي و محسن سرخو نسبت به عدم حضور شهردار تهران در جلسه امروز براي ارائه برنامه پنج ساله اعتراض كرده و گفتند: كه اهميت برنامه پنج ساله آن قدر زياد است كه شهردار تهران خودش براي ارائه گزارش و تحويل برنامه در جلسه شورا حاضر شود.

قناعتي تاكيد كرد: اهميت برنامه پنج ساله پنج برابر يك بودجه سالانه است و خوب بود اين جلسه در ساعتي بود كه شهردار تهران مي‌توانست حضور پيدا كند.

مرتضي طلايي نيز در توضيحي گفت: ما هم قصد اين كار را داشتيم اما آقاي قاليباف در همين ساعت جلسه در بيمارستان حاضر هستند چرا كه پدرشان عمل جراحي دارد و مجبور به حضور در بيمارستان بودند.

انتهاي پيام

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن