تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819470866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد موزه تخصصي فرش در اراك


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ايجاد موزه تخصصي فرش در اراك
معاون استاندارمركزي گفت: نخستين موزه تخصصي فرش مركزي با اهدا بيش از ۱۰۰ تخته فرش نفيس دستباف از سوي يك تاجر اراكي فرش مقيم كشور آلمان و همكاري برخي از دستگاه هاي مربوط در شهر اراك ايجاد مي شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراك، مهدي زند وكيلي با اشاره به ايجاد موزه فرش در اراك اظهار كرد: ساختمان اين موزه با همكاري استانداري و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، راه و شهرسازي و شهرداري اراك احداث و در ابتداي كار با 100 تخته فرش نفيس اهدائي افتتاح مي شود.

وي افزود: رايزني لازم با تاجر اراكي فرش كه در حال حاضر مقيم آلمان است، انجام شده تا در دهه مبارك فجر امسال بيش از 100 تخته فرش نفيس دستباف قديمي كه كار دست هنرمندان استان مركزي به ويژه شهر اراك و ساروق بوده، جهت اهداء به موزه تخصصي فرش اراك به سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تحويل شود.

معاون استاندار مركزي با اشاره به مزاياي ايجاد موزه تخصصي فرش و جايگاه استان مركزي در اين صنعت گفت: ايجاد موزه هاي تخصصي فرش مي تواند در ارتقاء فرهنگي صنعت فرش و تشويق نسل جوان به هنر فرش بافي و رونق اين صنعت بسيار موثر باشد.

زندوكيلي با اشاره به قدمت استان مركزي در هنر فرش بافي تصريح كرد: با راه اندازي موزه فرش استان علاوه بر احياء تاريخچه صنعت فرش و صيانت از مالكيت معنوي اين هنر گرانبها موجب حفظ جايگاه اراك و كشور ايران به عنوان اولين كشور توليدكننده و صادركننده فرش دستباف در جهان و زمينه ساز پيوند نسل جوان و علاقه مندان به اين حرفه مي شود.

وي افزود: زميني به مساحت 3000 متر مربع براي ساخت موزه فرش در نظر گرفته شده كه با همكاري شهرداري و با گذرندان مراحل قانوني، اين موزه احداث مي شود.

معاون استاندار مركزي گفت: احداث موزه تخصصي فرش در اراك علاوه بر بيان پيشينه بسيار مطلوب استان مركزي در توليد فرش دستباف مي تواند تاثير بسيار زيادي در معرفي استان به عنوان قطب فرش دستباف در جهان داشته باشد./س

/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن