تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802192146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله علوي‌گرگاني:هيچ قدرت خارجي نقشي در تصميم‌گيري‌هاي كشور ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله علوي‌گرگاني:هيچ قدرت خارجي نقشي در تصميم‌گيري‌هاي كشور ندارد
استاد حوزه علميه قم گفت: به بركت اسلام و انقلاب، امروز هيچ ابرقدرتي هيچ نقشي در تصميم‌گيري‌هاي داخل كشور ندارد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله سيد محمدعلي علوي‌گرگاني پيش از ظهر امروز در جمع روسا، فرماندهان و مديران تخصصي نيروي انتظامي با بيان اينكه بر اساس دستور پيامبر اكرم(ص) صداي بلند در صلوات فرستادن موجب برچيده شدن نفاق مي‌شود، گفت: صلوات جزو شعائر اسلامي است و موجب مي‌شود انسان براي شنيدن سخنان حق آماده شود.

وي افزود: قرآن مي‌فرمايد بندگاني كه شعار خود را با عظمت بيان مي‌كنند تقواي بالاتر هم دارند؛ عقيده به شعائر ديني از جمله صلوات فرستادن بر حضرت محمد (ص) و آل ايشان، تقواي دروني را نشان مي‌دهد.

استاد برجسته حوزه علميه قم تقوا را يكي از تاكيدات مهم دين اسلام و قرآن كريم دانست و تصريح كرد: تقوا مانند درختي است كه يك شاخه آن تعظيم شعائر ديني است؛ قلب انسان با حضور تقوا به بسياري از قله‌هاي معرفت و كمال دست خواهد يافت.

وي ادامه داد: هر كس بايد بر اساس دستورات خداوند تقوا پيشه كند و مطيع فرمان او باشد؛ تقواي فردي يكي از دستورات خداست و بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

آيت‌الله علوي‌گرگاني با بيان اينكه همه انسان‌ها ملزم به رعايت تقوا هستند، گفت: تقواي فردي كافي نيست و انسان بايد تقواي اجتماعي هم داشته باشد؛ توجه به ديگران و همكاري با ديگران از نشانه‌هاي تقواي اجتماعي به شمار مي‌رود.

استاد خارج فقه حوزه علميه قم با اشاره به واژه «اياك نعبد» در نماز عنوان كرد: اين عبارت بدان معناست كه خداوند دوست ندارد انسان تنها خود را در مقابل او ببيند بلكه عبادت نيز بايد به صورت جمعي باشد؛ دست خداوند با جماعت است و نمونه بارز آن پيروزي ملت ايران در جريان نهضت اسلامي بر مستكبران خارجي و مستبدان داخلي است.

وي خاطرنشان كرد: يك دست هيچ‌گاه به تنهايي صدايي ندارد و اگر انسان بخواهد بدون همكاري با ديگران كاري انجام دهد قدرتي نخواهد داشت؛ همراهي و تعاون قدرت انسان را تقويت مي‌كند و جامعه در صورتي به سمت جلو حركت مي‌كند كه همدلي و همكاري ميان اعضاي آن زياد باشد به همين دليل دشمنان همواره تلاش كرده‌اند كه براي پيروزي بر ملت‌ها، اختلاف ميان آن‌ها را بيشتر كنند.

آيت‌الله علوي‌گرگاني از اختلاف انداختن به عنوان طرحي براي جاي پا باز كردن از سوي دشمنان در ميان ديگر ملت‌ها ياد كرد و افزود: رهبر معظم انقلاب و مراجع تقليد بارها تاكيد كرده‌اند كه مردم بايد همراه و همدل با هم باشند و اجازه ندهند دشمن ميان آن‌ها اختلاف بيندازد به همين دليل به تحريك مردم مي‌پردازد و در اين ميان بدگويي از روحانيت و مراجع تقليد را در جامعه ترويج مي‌كند.

استاد برجسته حوزه علميه قم با بيان اينكه در زمان رژيم گذشته جوانان و دانشجويان از روحانيت جدا بودند و محيط اجتماعي عامل اين اختلاف بود، گفت: به بركت حركت امام راحل و قيام ملت ايران، امروز مردم ما آقاي خود هستند و آمريكا و هيچ قدرتي نمي‌تواند به آن‌ها دستوري بدهد در صورتي كه در زمان طاغوت، هر آنچه مستكبران مي‌خواستند در ايران پياده مي‌شد.

وي تصريح كرد: به بركت اسلام و انقلاب هيچ ابرقدرتي امروز هيچ نقشي در تصميم‌گيري‌هاي داخل كشور ما ندارد.

آيت‌الله علوي‌گرگاني با بيان اينكه بايد ببينيم چه كسي پرچم هدايت ديگران را در دست مي‌گيرد، افزود: ابتدا بايد ديد صاحب اين پرچم و هدايت كيست؛ اگر امام حسين (ع) و اهل‌بيت (ع) و نيز پيروان آن‌ها عهده‌دار حكومت باشند، حقانيت آن‌ها اثبات مي‌شود و مي‌توان به آن‌ها اعتماد كرد.

استاد حوزه علميه قم وحدت را عامل قدرت مسلمانان دانست و خاطرنشان كرد: اسلام دين برتر است و هيچ قدرتي بر آن تسلط نخواهد يافت و اگر با هم متحد باشيم آمريكا و هيچ قدرت ديگري نمي‌تواند كاري انجام دهد.

وي اظهار داشت: اميدواريم خداوند همه ما را عاقبت به خير و دنباله‌رو حضرت محمد (ص) و اهل‌بيت (ع) قرار دهد تا بتوانيم به نظام اسلامي خدمت كنيم و اين امانت را به دست صاحب اصلي آن، امام عصر (عج) برسانيم.

انتهاي پيام/78004/م40

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن