تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801933311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله نوري‌ همداني:امنيت كشور ايران در دنيا بي‌نظير است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله نوري‌ همداني:امنيت كشور ايران در دنيا بي‌نظير است
يكي از مراجع تقليد در قم گفت: در كل دنيا هيچ مملكتي مانند ايران امنيت ندارد و حتي كساني كه انقلاب را درك كردند جان دادند و اكنون نيز ميليون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم آيت‌الله حسين نوري ‌همداني ظهر امروز در ديدار با نخبگان دانشگاهي اظهار كرد: زمان و مكان در وظيفه انسان تاثيرگذار است و ايرانيان در هر نقطه دنيا وظيفه خاصي دارند ولي بايد بدانيم اكنون در زمان خاصي هستيم.

وي با بيان اينكه دشمنان كينه‌توز در كل جهان عليه اسلام و مسلمانان توطئه‌چيني مي‌كنند گفت: بايد در برابر نقشه‌هاي دشمنان هوشيار و بيدار باشيم و اين امر براي ما وظيفه خاصي ايجاد مي‌كند.

اين مرجع تقليد ادامه داد: بر اساس روايات وظيفه هر عاقلي شناخت كامل از زمان است بنابراين نقشه‌هاي دشمنان در تاريخ و حركت‌هاي آنها بايد ارزيابي شود.

وي خاطرنشان كرد: هر فردي نبايد تنها به فكر كار شخصي خود باشد بلكه بايد در فكر كار و پديده‌هاي اجتماعي باشد و اين امر وظيفه‌اي براي انسان‌ها ايجاد مي‌كند و پيامبران نيز الگويي هستند تا هميشه به فكر اجتماع باشيم و دين اسلام نيز دين اجتماعي است.

آيت‌الله نوري‌ همداني عنوان داشت: در دوران گذشته دو ديدگاه كاپيتولاليستي، سرمايه‌داري غرب، ليبراليستي و سكولاريسم وجود داشت و تلاش مي‌كردند بر فرهنگ، اقتصاد و سياست كشورهاي اسلامي تسلط پيدا كنند و ديدگاه ديگر كمونيستي بود كه دين و اسلام در آنها مطرح نبود و سعي مي‌كردند در چند قرن اسلام را زير نقاب‌ها پنهان كنند.

وي ادامه داد: در دوران گذشته مطرح مي‌كردند اسلام تنها اقامه نماز و وضو گرفتن است تا فقيهي، سياسي، قهرمان مجاهد، عارف و شجاع طلوع كرد و شرق و غرب را شكست داد.

استاد حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: در ابتدا تصور مي‌كردند كه اين موج كوچكي است در حاليكه روز به روز وسعت بيشتري پيدا مي‌كرد به طوري كه حركت‌هايي كه در مصر، اردن،‌ عربستان،‌ اروپا و آمريكا مشاهده مي‌شود برخاسته از انقلاب است.

وي عنوان داشت:‌ طي قرن‌ها سلجوقيان،‌ صفويه،‌ افشاريه، قاجاريه و... بر مردم حكومت مي‌كردند و مردم عقب‌مانده و دچار فقر فرهنگي و مالي بودند كه در نهايت حركت انقلاب واقع شد.

آيت‌الله نوري‌ همداني يادآور شد: اگر انقلاب كار كوچكي بود، غروب مي كرد ولي كاري است كه جنبه الهي دارد كه مي‌تواند در همه دنيا تاثيرگذار باشد.

وي تصريح كرد: اكنون آمريكا،‌ اروپا و صهيونيست‌ها كلافه شدند و در مقابل اين جريان وحشت‌زده هستند و هر كاري انجام مي‌دهند نمي‌توانند فروغ انقلاب را خاموش كنند و روز به روز وسعت بيشتري پيدا مي‌كند.

اين مرجع تقليد عنوان داشت: از آمريكا و اروپا اطلاع داريم كه روز به روز ديد مردم نسبت به انقلاب بهتر مي‌شود و مستضعفان روز به روز اميدوار‌تر، بيدارتر و هوشيارتر و مستكبران منفورتر و كلافه‌تر مي‌شوند.

وي يادآور شد: از كساني كه در خارج ايران هستند و به فرهنگ انقلاب پي برده‌اند و به اسلام علاقه‌مند هستند انتظار است به انقلاب كمك كنند.

آيت‌الله نوري‌ همداني ادامه داد: دشمنان پول نفت و گاز را خرج مي‌كنند تا چند صباحي بمانند ولي ما به ديد ديني و اعتقادي به انقلاب نگاه مي‌كنيم و امام خميني(ره) نيز همين نگاه را به انقلاب داشت و حتي اين انقلاب زمينه‌ساز ظهور است و اين چراغ خاموش نمي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: روند توطئه‌چيني استكبار و بيداري و هوشياري محرومان ادامه پيدا مي‌كند تا محرومان قوي‌تر مي‌شوند تا جايي كه قدرت پيدا مي‌كنند و زمينه ظهور حضرت ولي عصر(عج) فراهم مي‌شود.

استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه انقلاب داراي جنبه الهي،‌ اسلامي و ديني است گفت: امام خميني(ره) در گام نخست رژيم شاهنشاهي را قلع و قمع كرد و در گام ديگر 35 دولت و حكومت كه با هم متحد شده بودند را شكست داد.

وي ادامه داد: اين امور براي ما وظيفه ايجاد مي‌كند و هر كسي در حد توان خود مكلف است از نظام كنوني و ولايي دفاع كند و پس از امام خميني(ره)، فقيه فرزانه آيت‌الله خامنه‌اي در درياي پرتلاطم نظام را سكان‌داري كرد.

آيت‌الله نوري‌ همداني با بيان اينكه وظيفه ما در دوران كنوني پشتيباني و حمايت است گفت: برخي اوقات دشمنان بر طبل مخالف ما مي‌كوبند و با نظر منفي نگاه مي‌كند زيرا دين را درك نكردند.

وي خاطرنشان كرد: كساني كه فرهنگ انساني و اسلامي دارند، پشتيبان انقلاب هستند و در كل دنيا هيچ مملكتي مانند ايران امنيت ندارد و كساني كه انقلاب را درك كردند، جان دادند و اكنون نيز ميليون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد.

استاد حوزه علميه قم يادآور شد: در هيچ جاي دنيا ارتباط بين مردم و حكومت مانند ايران مطلوب نيست و حتي مردم حاضر هستند جان خود را فدا كنند و اگر اين جريان وجود نداشت دشمنان گزينه‌هاي خود را عملي مي‌كردند زيرا در برابر گزينه نظامي آنها در ميز مذاكره اسلام وجود دارد كه در راه آن انسان‌ها حاضر به جانفشاني هستند.

انتهاي پيام/78003

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن