تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803926837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفت دولت با طرح انتقال پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مخالفت دولت با طرح انتقال پايتخت
معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينكه نمي توان كاركنان دولت و وزارتخانه ها را به اجبار منتقل كرد يا به آنها گفت در تهران بمانند گفت: تجربه ساير كشورها در زمينه انتقال پايتخت موفق نبوده و با توجه به اينكه تهران ظرف ده ها سال شكل گرفته هيچكدام از نقاط كشور ظرفيت استقرار اين امكانات و جمعيت را ندارد.

مجيد انصاري در نشست علني امروز (سه شنبه 3 دي ماه) مجلس شوراي اسلامي، در جريان رسيدگي به طرح انتقال سياسي – اداري پايتخت به عنوان مخالف اين طرح سخنراني كرد و گفت: چشم انداز انتقال پايتخت به نقطه اي ديگر بايد به طور نسبي مشخص باشد و در پاسخ به نمايندگاني كه براي انتقال پايتخت موضوع زلزله را مطرح مي كنند بايد بگويم كدام استان از زلزله مصون است؟

معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينكه كشور بر روي كمربند زلزله واقع شده است ،گفت: براي زلزله استان تهران به عنوان يك مركز سياسي بايد فكر اساسي كرد همانطوركه ژاپن با اين مشكل مواجه است و براي مقابله با آن زير ساخت ها را آماده كرده است.

انصاري با بيان اينكه تهران مناسب ترين نقطه به لحاظ تأمين منابع آبي است، افزود: در پاييز امسال بسياري از شهرهاي بزرگ مانند مشهد، اصفهان، اراك دچار كمبود آب بودند.

وي با طرح اين سؤال كه آيا محاسبه مالي انتقال پايتخت انجام شده است يا خير، گفت: غيرممكن است در افق بيست ساله با محدوديت هاي مالي كشور بتوانيم حداقل هاي مورد نياز را تأمين كنيم.

معاون پارلماني رئيس جمهور با اشاره به بودجه سال آتي كشور گفت: نمايندگان مستحضرند كه در بودجه 93 براي تكميل طرح ها و پروژه هاي نيمه تمام موجود 400 هزار ميليارد تومان اعتبارنياز است كه تحقق اين نيازمند گذشت 20 سال است.

انصاري با تأكيد بر اينكه مگر مي شود زيرساخت هاي موجود را به سادگي در جاي ديگر ايجاد كرد افزود: آيا انتقال تمام قوا، صدا و سيما، ستاد نيروهاي مسلح و دستگاه هاي گوناگون از جمله نهاد مقدس رهبري امكان دارد؟ آيا انتقال راه آهن، فرودگاه ها و زيرساخت هاي ديگر وجود دارد؟

وي گفت: اگر صرفا انتقال ستاد وزارتخانه ها به يك استان مطرح است كه بايد بگويم اين مشكلي را حل نمي كند چرا كه آنوقت ارتباط شهرها با مراكز آن استان ها با مشكل روبرو مي شود.

انصاري با بيان اينكه نمي توان كاركنان دولت و وزارتخانه ها را به اجبار منتقل كرد يا به آنها گفت در تهران بمانند و ما در جاي ديگر استخدام جديد داشته باشيم ،افزود: تجربه پاكستان و ساير كشورها در زمينه انتقال پايتخت موفق نبوده است و با توجه به اينكه تهران ظرف ده ها سال شكل گرفته است هيچكدام از نقاط كشور ظرفيت استقرار اين امكانات و جمعيت را ندارد.

معاون پارلماني رئيس جمهور تأكيد كرد: از رهگذر انتقال پايتخت، انتقال عادلانه امكانات ميسر نخواهد بود.

وي افزود: بر تمركز زدايي و توزيع عادلانه امكانات و كوچك سازي دولت در سياست هاي كلي ابلاغ شده از سوي رهبري و هم در الزامات سند چشم انداز بيست ساله و برنامه پنجم توسعه كشور تأكيد شده است از اين رو رئيس جمهور بر اجرايي كردن اين احكام اهتمام دارد و عمليات اجرايي شدن اين الزامات را در قالب لوايح بودجه و برنامه ششم با همكاري مجلس فراهم مي كند.

انصاري گفت: گروهي در دولت براي اجراي درست سياست هاي اصل 44 و جلوگيري از واگذاري بنگاه هاي دولتي به شبه دولتي ها و فعال كردن بخش خصوصي تعيين شدند و اين موضوع را به جد دنبال مي كنند.

معاون پارلماني رئيس جمهور تأكيد كرد: انتقال پايتخت موضوع مهم و بزرگي است از جنس سياست هاي كلي نظام و نه از جنس تقنين از اين رو بدون نظر رهبري امكان اجرايي شدن اين تصميم وجود ندارد

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن