تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820215672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماساژي براي رفع خستگي صورت


واضح آرشیو وب فارسی:ايران اکونوميست: ماساژي براي رفع خستگي صورت
كاهش استرس يكي ديگر از فوايد ماساژ پوست صورت است. استرس يكي از پديده هاي قرن جديد است كه متاسفانه آثار مخرب آن سلامت بسياري از افراد را تحت تاثير قرار داده است.


به گزارش ايران اكونوميست, ماساژ پوست صورت، يكي از لذت بخش ترين كارها محسوب مي شود. اما لذت بردن تنها فايده ماساژ نيست. ماساژ صورت اگر به درستي و براساس اصول صورت گيرد مي تواند بسياري از مشكلات پوستي را برطرف كند و ماهيچه هاي صورت را تقويت كند. ماساژ پوست اگر در محيطي مرطوب و به همراه روغن ها يا ژل هاي خاص انجام گيرد مي تواند در بهبود گردش خون زير پوست تاثير بسياري داشته باشد. باز شدن رگ هاي خوني و پرزهاي پوست از فوايد افزايش جريان خون زير پوست هستند. افزايش گردن خون زير پوست باعث مي شود اكسيژن و مواد مغذي بهتر به پوست برسند و در نتيجه سلول هاي جديد بيشتري رشد كنند. البته افرادي كه دچار مشكلات پوستي هستند بايد حتماً پيش از انجام اين گونه ماساژها با پزشك خود مشورت كنند.

ماساژ پوست و كاهش استرس

كاهش استرس يكي ديگر از فوايد ماساژ پوست صورت است. استرس يكي از پديده هاي قرن جديد است كه متاسفانه آثار مخرب آن سلامت بسياري از افراد را تحت تاثير قرار داده است. افزايش فشارخون يكي از اين آثار نامطلوب است. هورمون هايي كه بدن در شرايط استرس زا از خود ترشح مي كند در افزايش ضربان قلب، افزايش فشارخون و افزايش احتمال سكته هاي قلبي و مغزي موثرند. كاهش استرس و تنش از مشكلات قلبي و عروقي تا حد زيادي جلوگيري مي كند. به همين دليل است كه به افرادي كه در زندگي روزمره خود متحمل استرس زيادي مي شوند پيشنهاد مي شود از ماساژ پوست صورت غافل نشوند. اگر اين ماساژ توسط يك متخصص انجام شود، فرد مي تواند آرامش خود را بازيابد و عضلات صورت خود را از تنش رها سازد. ماساژ صورت به كاهش سردردهاي شديد، از جمله سردردهاي ميگرني كمك زيادي مي كند.

ماساژ پوست و تشديد آكنه

ماساژ براي آكنه، التهابات پوستي و خشكي پوست بسيار مفيد است. آكنه مانند يك زخم براي پوست عمل مي كند. به همين دليل هم افزايش جريان خونرساني به اين قسمت به بهبود سريع تر آن كمك مي كند. البته در برخي موارد پيشنهاد مي شود بيماراني كه پوست شان مبتلا به آكنه است از ماساژ پوست پرهيز كنند، زيرا ممكن است ماساژ باعث تحريك جوش ها شود. البته اين نگراني به جاست اما عمدتاً مربوط به روش هاي سنتي ماساژ است. با روش ها و متدهاي جديد كه سبك تر از روش هاي پيشين هستند و باعث بهبود اكسيژن رساني به پوست مي شوند، احتمال تحريك آكنه كاهش مي يابد. البته توجه داشته باشيد كه افرادي كه مبتلا به آكنه يا ساير التهابات پوستي هستند نبايد پوست صورت خود را بيش از ۱۰ دقيقه ماساژ دهند.

مراكز ماساژ درماني

براي ماساژ پوست صورت تكنيك ها و حركات گوناگوني وجود دارد. معمولاً اين روش ها بر نقاط حساس صورت تاكيد دارند. استاندارد زماني ماساژ صورت از ۴۰ـ۲۰ دقيقه است و ممكن است ماساژ صورت شامل قسمت هايي از گردن نيز بشود. مي توان ماساژ را در حالت نشسته يا دراز كشيده انجام داد. برخي مراكز ماساژ درماني از سنگ هاي خاص هنگام ماساژ استفاده مي كنند اما اكثراً از كرم ها، روغن ها و ژل ها استفاده مي كنند. ماساژ صورت بسيار آرام و لذت بخش است و بسياري از افراد هنگام ماساژ يا پس از آن خواب شان مي برد. با وجود همه فوايدي كه براي ماساژ ذكر شد، انجام اين كار نه تنها براي همه افراد مفيد نيست، بلكه ممكن است براي برخي مضر و خطرناك نيز باشد. از جمله اين افراد كساني هستند كه دچار مشكلات حاد پوستي هستند و كساني كه افزايش گردش خون براي آنها خطرناك است. پيش از انجام اين ماساژ صورت بايد كاملاً از مواد آرايش پاك شود تا فرد دچار التهابات پوستي نشود. كرم و روغن براي افرادي كه حساسيت پوستي دارند نبايد استفاده شود. همچنين به دليل فشاري كه ممكن است به پوست صورت وارد شود، در اكثر موارد ماساژ پوست صورت نبايد بيش از ۳۰ دقيقه طول بكشد.

مبارزه با چروك هاي پوست

شايد شما هم جز آن دسته از افرادي باشيد كه در سالن هاي زيبايي توسط متخصص خدمات ماساژ صورت دريافت كرده ايد. ماساژ حس خوبي دارد. اما علاوه بر اين حس خوب، ماساژ صحيح مي تواند براي سلامت پوست نيز بسيار مفيد باشد. البته ماساژ پوست صورت كاري است كه شما در خانه نيز مي توانيد انجام دهيد. با افزايش سن، پوست سفتي و شادابي خود را از دست مي دهد. ماساژ روند پيري پوست را كند نمي كند اما مي تواند جريان خون را افزايش دهد و در نتيجه به سلامت بيشتر پوست و ماهيچه ها كمك كند. همچنين مي تواند به از بين رفتن مواد مضر و آلاينده كه بر روي پوست ما وجود دارند كمك زيادي كند. تقويت عضلات صورت و سفت نگه داشتن آنها از ديگر آثار مثبت ماساژ صورت است. حال براي بهره گيري از فوايد اين كار مفيد، پيشنهاد مي شود روزانه ۵ دقيقه را پس از استفاده از مرطوب كننده روزانه، به ماساژ دادن پوست خود اختصاص دهيد. چند بار اول شايد لازم باشد چشمان خود را باز نگهداريد و مدام به دستورالعمل نگاه كنيد اما پس از چند بار انجام اين حركات مي توانيد با چشمان بسته نيز صورت خود را ماساژ دهيد.

۱. چشمان خود را ببنديد. انگشت چهارم هر دو دست خود (انگشت حلقه ازدواج) را بر قسمت بالاي تاج ابروي خود، نزديك به وسط پيشاني، قرار دهيد. حال با تكان هايي آرام و دايره وار انگشتان خود را به سمت چشمان خود و سپس به اطراف صورت به سمت چانه ها ببريد.

۲. انگشتان اشاره خود را بر روي گونه ها قرار دهيد. به آرامي انگشتان را با ضربات ريز به سمت بيرون گونه ها بكشيد. مراقب باشيد كه پوست تان كشيده نشود. بايد با ضربات آهسته و كوچك اين كار را انجام دهيد. حال انگشتان خود را برداريد و كمي آن طرف تر به نزديك گوش هايتان قرار دهيد و همين حركت را دوباره تكرار كنيد. با فشار خيلي كم اين حركت را بر سرتاسر گونه هاي خود انجام دهيد.

۳. انگشتان شست خود را بر روي پره هاي بيني قرار دهيد و باقي انگشتان را بر روي پيشاني خود بگذاريد. حال انگشتان شست را به سمت گوش هايتان بكشيد. اين حركت را سه بار انجام دهيد ولي هر بار انگشت شست را بيشتر به سمت بيني خود قرار دهيد. هنگام كشيدن پوست مراقب باشيد پوست اطراف چشمان تان كشيده نشود.

۴. تمام انگشتان خود را بر روي گونه هايتان قرار دهيد و انگشتان شست را نيز بر زير چانه هايتان بگذاريد. با حركات چرخشي و آرام، در حالي كه انگشتان شست از جاي خود تكان نمي خورند، چهار انگشت خود را به سمت پايين بكشيد. اين حركت را سه بار تكرار كنيد، اما هر بار پيش از شروع حركت چهار انگشت خود را بيشتر به گوش هايتان نزديك كنيد.

۵. با پشت دستان خود به آرامي بر زير چانه خود ضربات ريزي بزنيد. اين حركت را چندين بار انجام دهيد.

۶. با نوك انگشتان خود ضربات آرام و ريزي بر كل صورت خود وارد كنيد. با اين كار، درخشندگي پوست شما افزايش مي يابد. سعي كنيد حركت تان آرام، سريع و جهشي باشد. گونه ها، بيني و پيشاني بهترين قسمت ها براي اين ضربات هستند. مي توانيد در صورت تمايل اين ضربات را به گوش هاي خود نيز وارد كنيد.

۷. در نهايت كار خود را با كشيدن پوست گردن از سينه ها به سمت چانه به اتمام برسانيد. براي اين حركت، هر دو دست بايد به شكلي مداوم و آرام پوست گردن را به سمت چانه ها بكشند.

ماساژ براي رفع خستگي صورت

خستگي و ناآرامي عضلات صورت عوارض گوناگوني از جمله سردرد و چشم درد را با خود به همراه دارد و مي تواند شما را پيرتر از سن تان نشان دهد. اين حركات به آرامش هر چه بيشتر عضلات صورت شما كمك مي كند و در عين حال باعث نرم و جوان تر شدن پوست شما مي شود. هنگامي كه شما دچار استرس هستيد، ماساژ دادن پوست به آرامش اعصاب شما كمك بسياري مي كند.

۱. صورت خود را با كف دستان تان بپوشانيد به گونه اي كه انگشتان تان كنار يكديگر قرار بگيرند. حال به آرامي دستان تان را به صورت فشار دهيد و سه ثانيه صبر كنيد. اين حركت را سه بار انجام دهيد. حال دستان خود را به همانگونه كه بود كمي بالاتر قرار دهيد. با استفاده از كف هر دو دست، پوست پيشاني خود را با ملايمت از وسط به سمت بيرون بكشيد. اين كار را نيز سه بار انجام دهيد.

۲. در حالي كه انگشت هايتان هنوز به هم چسبيده اند، دستان تان را بر روي گونه ها قرار دهيد و به آرامي دو دست خود را به سمت بالا و پايين حركت دهيد. هنگام انجام اين حركت، پوست شما نبايد كشيده شود. به مرور متوجه گرم شدن پوست خود خواهيد شد. علت اين حرارت افزايش جريان خون در زير پوست شماست.

۳. هر دو انگشت اشاره خود را بر روي ابروهاي خود قرار دهيد به گونه اي كه نوك انگشتان رو به هم باشند. چشمان خود را باز نگهداريد و به روبرو نگاه كنيد. حال به آرامي ابروهاي خود را به سمت بالا بكشيد و نگهداريد. چشمان خود را ببنديد. در حاليكه هنوز ابروهاي خود را بالا نگهداشته ايد، چشمان تان را محكم ببنديد. دو ثانيه به همين وضعيت باشيد و سپس چشمان تان را باز كنيد.

۴. كار خود را با ماساژ پيشاني به اتمام برسانيد. كف دستان خود را بر روي پيشاني قرار دهيد و به آرامي از ابروها به سمت موها بكشيد. براي اين كار از هر دو دست به نوبت استفاده كنيد به گونه اي كه بين حركات وقفه اي ايجاد نشود. براي انجام اين حركات مي توانيد چشمان خود را باز يا بسته نگهداريد. تعداد دفعات اين حركت نيز بستگي به خود شما دارد و محدوديتي وجود ندارد.

دنياي سلامت/ شماره ۹۵

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران اکونوميست]
[مشاهده در: www.iraneconomist.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن