تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804232624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبيين ابعاد علمي واقعه عاشورا توسط مؤسسات قرآني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: تبيين ابعاد علمي واقعه عاشورا توسط مؤسسات قرآني
گروه مؤسسات قرآني مردم‌نهاد: مبدع طرح «هر روز با قرآن» با تأكيد بر لزوم تبيين ابعاد علمي واقعه عاشورا توسط مؤسسات قرآني گفت: يكي از عوامل مؤثر در زنده ماندن واقعه كربلا، تبيين ابعاد علمي عاشوراي حسيني در پاسخ به شبهاتي است كه در اين راستا مطرح مي‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمين محمد خامه‌گر، مبدع طرح هر روز با قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا)، با تأكيد بر لزوم ترويج سير و سلوك امام حسين(ع) توسط مؤسسات قرآني ـ مردمي گفت: مؤسسات با تبيين اهداف قيام عاشورا و سيره امام حسين(ع) مي‌توانند آحاد مردم جامعه بالاخص جوانان را به سمت و سوي فرهنگ ديني و قرآني آشنا و جذب كنند.

بيان معارف امام حسين(ع) توسط مؤسسات قرآني

وي با بيان اينكه معارف امام حسين(ع) يكي از عوامل مؤثر در جذب مستعدان قرآني است، اظهار كرد: آنچه كه سيره امام حسين(ع) به جاي مانده معارف ايشان و هدف اصلي از قيام عاشورا است؛ اين معارف در كتابي تحت عنوان نهج‌الشهادة گردآوري شده است كه مي‌تواند در راستاي جذب مستعدان قرآني تأثيرگذار باشد.

اين پژوهشگر قرآني در رابطه با عملكرد مؤسسات قرآني و نهادهاي مردمي جهت اشاعه فرهنگ اهل بيت(ع) گفت: مقام امام و امامت محترم است و براي اينكه به نوعي عموم مردم را با اهل بيت(ع) آشنا سازيم بايد از مؤسسات قرآني و نهادهاي مردمي به منظور نوع فعاليتي كه در عرصه قرآن دارند، استفاده كرد.

مؤلف كتاب «هر روز با قرآن» به بيان معارف امام حسين(ع) در محافل انس با قرآن و مراسم‌هاي عزاداري مؤسسات قرآني مردمي اشاره و تصريح كرد: لازم است تا معارف و احكام قيام عاشورا و اهداف امام حسين(ع) جهت سفر از مدينه به كربلا توسط كارشناسان زبده در مؤسسات قرآني مطرح شود تا عموم مردم با اين قيام به طور كامل آشنا شوند.

پرداختن مؤسسات قرآني به جنبه علمي واقعه عاشورا

اين كارشناس قرآني در رابطه با نحوه زنده نگه داشتن قيام عاشورا توسط مؤسسات قرآني عنوان كرد: زنده داشتن قيام عاشورا مستلزم پرداختن مؤسسات قرآني به جنبه علمي اين واقعه در قالب جلسات تخصصي، همايش‌هاي قرآني و همچنين مسابقات قرآن است.

وي با بيان اينكه ابعاد علمي قيام عاشورا تبيين شود، اظهار كرد: يكي از عوامل مؤثر در زنده ماندن واقعه كربلا و قيام امام حسين(ع)، تبيين ابعاد علمي عاشوراي حسيني در پاسخ به شبهاتي است كه در اين راستا مطرح مي‌شود.

اين مؤلف كتب ديني ـ قرآني دومين عامل مؤثر در زنده نگه داشتن واقعه عاشورا را برگزاري نشست‌هاي تخصصي در رابطه با اين واقعه عظيم عنوان كرد و افزود: حضور آحاد مردم در نشست‌هاي تخصصي قرآني نيازمند بررسي مسائل متنوع در حيطه قرآن و عترت(ع) است؛ بنابراين به به بيان واقعه عاشورا در نشست‌هاي تخصصي كه از سوي مؤسسات قرآني مردمي برگزار مي‌شود توجه شود.

جلب نگرش مؤسسات قرآني به هنري كردن پيا‌م‌ عاشورا

حجت‌الاسلام خامه‌گر مهمترين بعد تأثيرگذار در زنده ماندن قيام عاشورا انجام تعبيرات مقام معظم رهبري عنوان كرد و گفت: با توجه به اين كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در رابطه با نحوه زنده نگه داشتن قيام عاشورا مي‌فرمايند؛ هيچ نهضتي و پيامي ارزشمند باقي نمي‌ماند مگر آن كه به آن نگرش هنري پيدا شود؛ در واقع هنري كردن پيام عاشورا مي‌تواند مهمترين عامل در جهت تاثيرگذاري اهداف امام حسين(ع) ميان نسل جوان و آينده باشد.

وي يادآور شد: مؤسسات قرآني با استفاده از هنرهاي تجسمي، خلاقانه و نمايشنامه‌هاي مذهبي مي‌توانند قيام امام حسين(ع) را به روش هنري زنده نگه دارند.

اين پژوهشگر قرآني در پايان خاطر نشان كرد: آنچه در حفظ قيام عاشورا موثر است بحث نورانيت و معنويت آن خواهد بود بنابراين مؤسسات قرآني علاوه بر مراسم‌هاي عزاداري امام حسين(ع) به معنويت اين بزرگوار بپردازند.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن