تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814277992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار ويژه‌نامه «اربعين؛ بلوغ عاشورا» در تبيان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: انتشار ويژه‌نامه «اربعين؛ بلوغ عاشورا» در تبيان
گروه فضاي مجازي: ويژه‌نامه «اربعين؛ بلوغ عاشورا» توسط بخش تاريخ و سيره معصومين تبيان منتشر شد.


به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا)، ويژ‌ه‌نامه «اربعين؛ بلوغ عاشورا» به مناسبت فرا رسيدن اربعين حسيني توسط بخش تاريخ و سيره معصومين تبيان با بخش‌هاي مختلفي همچون پيامك‌هاي اربعين حسيني منتشر شد.

از ديگر بخش‌هاي اين ويژه‌نامه كليپ‌ها، نواهنگ‌ها، تصاوير ويژه، پنجره ملكوت، قفسه، در لا به لاي متون و چكامه غم به‌شمار مي‌رود.

از سرفصل‌هاي بخش پنجره ملكوت مي‌توان به پخش زنده از حرم امام حسين(ع)، پخش زنده از حرم حضرت عباس(ع) و پخش زنده مراسم با شكوه اربعين حسيني از كربلاي معلّي اشاره كرد.

كتابخانه تخصصي امام حسين(ع)، بانك جامع مقالات امام حسين(ع)، نگاهي بر كتاب «تحقيق درباره اول اربعين حضرت سيد‌الشهداء عليه‌السلام» و معرفي پايگاه اطلاع‌رساني اربعين حسيني از سرفصل‌هاي بخش قفسه به شمار مي‌رود.

در لابه‌لاي متون شامل سرفصل‌هايي همچون راز زيارت اربعين، تأملي در يك زيارت‌نامه، نخستين زائر كوي دوست، اربعين، هنگامه‌ لبيك به نداي مظلوم، جابربن عبدالله انصاري، پيرمردي دلباخته، خاكي بهشتي با خواص شگفت‌انگيز و 40 پاداش باورنكردني براي يك زيارت است.

تا اربعين، فيض زيارت، نسيم آشنا، شعله عشق، سر مزار خودم، بيماري فوق جنون و زخمي‌‌ترين پيمبر غمگين از سرفصل‌هاي بخش چكامه غم به شمار مي‌رود.

از ويژه‌نامه‌هاي پيشين مي‌توان به حسين(ع) و زينب(س)، يك اربعين حماسه، اربعين لاله‌ها، چهل وادي صبر، چله غم و بغض‌هاي گلگون اشاره كرد.

در بخشي از اين ويژه‌نامه آمده است: با گذشت ايام و فرارسيدن اربعين، دوباره شور حسيني همه جا را فرا مي‌گيرد و خون حسيني در رگ‌هاي شيعيان دوباره به جوش مي‌آيد تا محبت او هيچ‌گاه در دل‌هاي‌شان به سردي نگرايد و لمعان نور او به افول نگرايد و اين وعده حق خدا و رسول و جانشين بر حق اوست كه فرمودند: «يريدون ليطفئوا نور الله بأفواههم و الله متم نوره و لو كره الكافرون»، «إن لقتل الحسين حرارة في قلوب المۆمنين لا تبرد أبدا»، «ليعطفن علينا الدنيا عطف الضروس علي ولدها»، هر آينه دنيا به ما اقبال خواهد نمود مانند اقبال شتر چموش به فرزندش علي رغم سواري ندادن و شير ندادن به صاحبش! و اربعين باز بهانه‌ايست تا به زيارت‌نامه مأثور آن حضرت در اين روز نگاهي دوباره بيافكنيم چرا كه زيارتنامه‌هاي مأثور از اهل بيت عصمت و طهارت(ع) صحيفه‌هاي امام‌شناسي و به نوعي تلقين معارف و حقايق به قلب مرده زائر مي‌باشند تا از رهگذر اين كلمات و جملات پي به مرام و راه ايشان ببرند.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن