تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819459707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه هاي مختلف مصر صحنه تظاهرات و برخورد امنيتي با آنها بود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: دانشگاه هاي مختلف مصر صحنه تظاهرات و برخورد امنيتي با آنها بود
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/10/03
00:01:58.06
همزمان با ادامه اعتراضات عليه حاكمان كنوني مصر، برخي از دانشگاه هاي اين كشور نيز صحنه ادامه تظاهرات دانشجويان و برخورد نيروهاي امنيتي با آنها بودند.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره،‌ مخالفان كودتا در مصر در چارچوب فعاليت هاي موسوم به «قانون اساسي ما قانون2012» است اقدام به تظاهرات كردند. بر همين اساس برخي از دانشگاه هاي مصر صحنه تظاهرات و درگيري هاي شديد بين نيروهاي امينتي و تظاهركنندگان بود. نيروهاي امنيتي براي متفرق كردن دانشجويان شركت كننده در اين تظاهرات از گاز اشك آور استفاده كردند. اين تظاهرات در دانشگاه هاي مختلف از جمله عين شمس، المنيه و اسيوط برگزار شد. در درگيري نيروهاي امنيتي و تظاهركنندگان شماري از دانشجويان زخمي شدند. جنبش زنان مخالف كودتا نيز در استان الشرقيه تظاهرات و بر درخواست تحريم همه پرسي قانون اساسي تاكيد كرد.
وليد العطار گزارشگر الجزيره در گزارش خود با اشاره به تظاهرات دانشجويان و مردم مصر و برخوردهاي سركوبگرانه امنيتي نيروهاي مصري افزود: در درگيري پليس و تظاهركنندگان شماري زخمي و شماري نيز بازداشت شدند. به نظر نمي رسد هيچ يك از طرفين حاضر به عقب نشيني باشند.
در ادامه همزمان با پخش تصاويري از تظاهرات دانشجويان دانشگاه عين شمس آمده است: دانشجويان دانشگاه عين شمس مثل هر روز تظاهرات كرده اند اما تظاهرات روز دوشنبه با توجه به درخواست هاي مكرر جنبش دانشجويان مخالف كودتا براي اعتصاب و خودداري از شركت در امتحانات ترم اول، گسترده تر بود. در اين ميان نيروهاي امنيتي نيز در مقابل تظاهركنندگان از همان شيوه هاي هميشگي براي سركوب آنها استفاده كردند.
گزارشگر ادامه داد: نزديك شدن زمان برگزاري همه پرسي قانون اساسي مصر نيز اصرار مخالفان كودتا را براي ادامه اعتراضات خود بيشتر كرده است. بر همين اساس جنبش زنان مخالف كودتا در زقازيق در استان الشرقيه با برپايي تظاهراتي و در حالي كه پلاكاردهاي زيادي از جمله علامت تحصن كنندگان سابق در رابعه العدويه (تصوير چهار انگشت) را با خود حمل مي كردند مخالفت خود را با همه پرسي اعلام كردند و خواستار تحريم آن شدند.
يكي از زنان شركت كننده گفت: ما به اينجا آمده ايم تا بگوييم قانون اساسي كودتاچيان باطل است.
يكي ديگر از زنان شركت كننده گفت: من براي حفظ اراده و رأيي كه داده ام در اين تظاهرات شركت كرده ام. ما دموكراسي مي خواهيم. ما اين قانون اساسي را در سايه حكومت كودتا و حاكميت ارتش نمي پذيريم.
در ادامه گزارش آمده است: دانشگاه اسيوط نيز شاهد از سرگيري درگيري ها بين نيروهاي امنيتي و دانشجويان بود كه بر اثر آن شمار زيادي از دانشجويان بر اثر اصابت گلوله هاي ساچمه اي و نيز گاز اشك آور زخمي شدند. هفت تن از دانشجويان نيز بازداشت شدند كه به گفته شاهدان در خودروي نيروهاي امنيتي مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.
00:04:38.00

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن