تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802896016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتصابات حاشيه‌دار فدراسيون سواركاري در آستانه انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انتصابات حاشيه‌دار فدراسيون سواركاري در آستانه انتخابات
مجمع انتخاباتي يك فدراسيون ديگر هم مي‌رود تا حاشيه‌ساز شود. اين بار انتصابات معنادار در آستانه انتخابات در اين فدراسيون، موجب شده تا اين شك پديد آيد كه قرار است انتخابات اين فدراسيون ‌‌مهندسي شده برگزار شود.
پس از مصاحبه‌هاي پياپي ‌وزير محترم ورزش و جوانان و معاونت ورزش قهرماني و حرفه‌اي، تأكيد ‌آنان بر پايبندي به قوانين و مقررات در مورد برگزاري انتخابات فدراسيون‌ها و نيز بركناري دو سرپرست فدراسيون‌هاي قايقراني و اتومبيل‌راني به دليل ذينفع بودن آنان در انتخابات و گماردن دو تن از مديران خوشنام وزارت ورزش به سرپرستي اين دو فدراسيون، اميدهاي تازه‌اي در بدنۀ ورزشي كشور در حال شكوفا شدن بود و چهره وزارت ورزش را از تهمت‌هاي ناروايي كه‌گاه دست‌آويز فدراسيون‌هاي جهاني قرار مي‌گرفت و اين وزارت را متهم به دخالت در امور انتخاباتي فدراسيون‌هاي مي‌كرد، در حال زدودن بود كه ناگاه با ناباوري كامل در يكي از بداقبال‌ترين فدراسيون‌هاي كشور (فدراسيون سواركاري) ‌ خبري از انتصاب يكي از كانديداهاي ‌بازنشسته (!) انتخابات آن فدراسيون، همۀ اهالي اين حرفه را در بهت و حيرت فرو برد.

به گزارش «تابناك»، قصه از آنجا آغاز مي‌شود كه «م. ‌ح»، ‌ سرپرست قبلي فدراسيون، خود را براي كانديداتوري در انتخابات چند هفته آينده فدراسيون آماده و نام‌نويسي مي‌كند. قاعدتاً و بنا بر‌ رويه قانوني در پيش گرفته ‌شده در وزارت ورزش و جوانان، ايشان چون همزمان سرپرستي فدراسيون را ‌عهده‌دار است، امكان ادامه خدمت را در اين پست ‌نخواهند داشت و قاعدتاً بايد فرد ديگري كه اصولاً كانديد رياست فدراسيون نبوده و از ‌نام‌نويسي كنندگان نيست، به سرپرستي منصوب شود.

‌بر خلاف وعده‌هاي وزير محترم كه «ورزش، صحنه سياست‌ورزي نخواهد بود»، با اعمال فشار يكي از كاند‌يداهاي ناآشنا در ميان اهالي اين فن، وي را ‌سرپرست فدراسيون معرفي مي‌نمايند.

در اين ميان، چندين پرسش اساسي مطرح است كه گويا، ‌پاسخ ندادن به آن‌ها مي‌تواند اين شبهه را فراهم سازد كه اين وزارت نيز همچون گذشتگان خود، درگير بي‌مقرراتي و سياست‌ورزي شده است:

۱ ـ ‌دليل انتصاب يكي از كانديدا‌ها به سرپرستي چيست؟ آيا به دليل مغاير بودن سرپرستي و كانديداتوري از ادامه خدمت سرپرست قبلي جلوگيري نشده است؟ اگر اين گونه است، آيا اين انتصاب دقيقاً دخالت در انتخابات فدراسيون به شمار نمي‌رود؟

۲ ـ ‌آيا فرد منصوب ‌كه به اقرار خود جزو بازنشستگان كشور بوده، صلاحيت كانديداتوري و ‌سرپرستي را بنا بر قوانين مصرح ـ كه حكايت از ‌واگذار نشدن پُست در يكي از سمت‌هاي فدراسيون‌ها به افراد بازنشسته ‌دارد ـ داراست؟

۳ ـ آيا در روزهاي گذشته، يكي از شناخته شدنه‌ترين چهره‌هاي كشتي پهلواني ‌به دليل بازنشسته بودن و از سوي همين وزارت از دور انتخابات حذف نشده است؟!

۴ ـ ‌چرا در فدراسيون سواركاري همانند ديگر فدراسيون‌ها از بين مديران خوشنام و صاحب صلاحيت وزارت ورزش، شخصي ‌سرپرست معرفي نشد، تا بي‌طرفي و پايبندي به مقررات در عمل نيز به اثبات برسد؟!

۵ ـ ‌آيا زيبنده وزارت ورزش و جوانان است كه از ميان اين همه انسان فرهيخته و خوش‌نام، فردي را كه حدود بيست سال پيش و آن هم براي مدت محدودي سرپرستي فدراسيون را به عهده داشته ‌و امروزه تقريباً هيچ‌ يك از اهالي اين ورزش او را نمي‌شناسند، با اعمال فشار و سليقه در پيمودن راه انتخابات، ‌حمايت شود؟

۶ ـ ‌با چه مجوزي سرپرستي كه هنوز در محل دفتر خود مستقر نشده است، دبير و نايب رئيس (بازنشسته) خود را منصوب مي‌كند؛ آيا اين تغييرات در راستاي منافع انتخاباتي وي نيست؟!

۷ ـ ‌آيا با اين انتصاب غيرقانوني، فدراسيون جهاني سواركاري نمي‌تواند اركان اين ورزش ملي كشور را زير سؤال برده و انتخابات را مخدوش اعلام نمايد؟

۸ ـ وزير محترم ورزش و جوانان كه خود عالم به امور ورزشي و يقيناً متعهد به قانون‌مداري و اعتدال هستند، چگونه اين انتصاب را توجيه مي‌فرمايند؟

۹ ـ وظيفه دستگاه‌هاي نظارتي كشور از جمله بازرسي كشور در قبال اين مداخله‌گري‌هاي بي‌پايان در امر ورزش چيست؟ ‌

۱۰ـ رياست محترم جمهور كه خود يكي از پايبند‌ترين شهروندان به حقوق شهروندي است، چگونه پاسخگوي حقوق پايمال شده بيش از ده تن از كانديداهاي ديگر اين فدراسيون و نهايتاً جامعه سواركاري هستند؟

و سرانجام آيا همانند سال‌هاي گذشته، همچنان شايسته‌سالاري عبارتي بيش نيست كه هرازگاهي سياسيون و مديران كشور به عنوان سهم و حقوق مردم، فقط در ادبيات و گفت‌وگو با مردم از آن بهره مي‌جويند و در صحنه عمل، نشانه‌اي از آن يافت نمي‌شود؟

با انتخاب وزيري مدبر و شايسته همانند جناب آقاي دكتر گودرزي و اهتمامي كه ايشان به قانون‌مداي از خود نشان داده‌اند، اين اميد در جامعه سواركاري كشور مي‌رود كه پس از ساليان متمادي از بين افراد شايسته، شخصي به رياست آينده اين فدراسيون منصوب مي‌شود كه مي‌تواند شأن و منزلت اين فدراسيون را به سال‌هاي گذشته بازگرداند.

به اميد روزهايي كه سياست‌ورزي و مداخله‌هاي غير شفاف از بدنۀ ورزش كشور رخت بربندد.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن