تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818882058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئول آثار ادبي شيون فومني خواستار شدتحقق راه‌اندازي بنياد فرهنگي شيون فومني در گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مسئول آثار ادبي شيون فومني خواستار شدتحقق راه‌اندازي بنياد فرهنگي شيون فومني در گيلان
مسئول آثار ادبي شيون فومني با انتقاد از كم‌توجهي مسئولان نسبت به چهره‌هاي فرهنگي، خواستار تحقق راه‌اندازي بنياد فرهنگي شيون فرهنگي و حمايت از انتشار آثار ادبي اين شاعر معاصر شد.


حامد فومني امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فرا رسيدن سوم دي شصت و هشتمين سالروز تولد «شيون فومني» شاعر معاصر گيلان زمين از كم‌توجهي مسئولان و متوليان نسبت به چهره‌هاي فرهنگي استان به ويژه شيون فومني انتقاد كرد.

وي اظهار كرد: شيون فومني يكي از الگوهاي فرهنگي و تاريخي ادب گيلان بوده كه با وجود ضرورت احياي خانه شيون فومني در رشت به موزه ميراث فرهنگي به مثابه «خانه شعر و فولكلور گيلان» اقدامي صورت نگرفته است.

متولي آثار شيون فومني با اشاره به اهميت راه‌اندازي بنياد فرهنگي شيون فومني براي اعتلاي فرهنگ و ادب كشور، خواستار تحقق حمايت از چاپ و انتشار آثار ادبي شاعر به عنوان ميراث مكتوب فرهنگي شد.

وي به ديدار با پروفسور فضل‌الله رضا اشاره كرد و گفت: در اين ديدار با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي پيرامون تدوين و گردآوري آثار ادبي شيون فومني، قرائت دكلمه اشعار گيلكي و فارسي شاعر مورد تحسين و تشويق پروفسور فضل‌الله رضا قرار گرفت.

وي خاطرنشان كرد: پروفسور رضا مقام و جايگاه ممتاز ادبي شيون فومني را به عنوان يكي از مفاخر فرهنگي معاصر ستود و بر توجه بيش از پيش مسئولان، متوليان فرهنگي و دانشگاهي به چهره‌هاي تاثيرگذار تأكيد كرد.

به گزارش فارس، «ميراحمد سيد فخري‌نژاد» مشهور به شيون فومني شاعر دوزبانه مردمي گيلان زمين بود كه در سال 77 از دنيا رفت.

انتهاي پيام/2300/ل20

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن