تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805633407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعزيه روايت اربعين در گناوه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تعزيه "روايت اربعين" در گناوه برگزار شد
گناوه - خبرگزاري مهر: تعزيه جانسوز روايت اربعين عصر دوشنبه توسط هيئت فاطمة الزهراء مسجد امام زين العابدين (ع) كوي عبدامام و در كنار مدرسه ارشاد، در تقاطع ارشاد اسلامي و رزمندگان شهر گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تعزيه از گذشته تا به حال در انتقال مفاهيم بزرگ قيام امام حسين (ع) نقش بسيار پر رنگي داشته است و در جاي جاي ايران اسلامي از اين هنر براي فهم دقيق مصائب كربلا به گونه اي تاثير گذار استفاده مي شود.

هنر تعزيه امروز در استان بوشهر داراي رشد قابل توجهي شده وما شاهد گسترش اين هنر بزرگ ديني در بين علاقمندان به اين هنر مي باشيم كه بيشتر آنها نيز جوانان هستند.

هرساله در ايام اربعين حسيني در شهرستان گناوه گروه‌هاي تعزيه بسياري اقدام به انتقال پيام مكتب عاشورا از اين طريق مي كنند كه فضاي معنوي خاصي در مكان هايي كه در آن تعزيه اجرا مي شود به پا مي كند.

يكي از اين گروه هاي تعزيه كه در اين سال ها تعزيه آنها با استقبال خوبي از سوي مردم بندر گناوه مواجه شده گروه تعزيه هيئت فاطمة الزهراي مسجد امام زين العابدين (ع) كوي عبدامام گناوه است.

اين گروه امسال نيز به مانند سال هاي پيشين اقدام به اجراي تعزيه جانسوز روايت اربعين با همتي مضاعف در همجواري مدرسه قديمي ارشاد و سه راه رزمندگان و ارشاد اسلامي اجرا كرده است.

خواندن تعزيه به صورت و صداي آهنگ دار

كارگردان گروه تعزيه هيئت فاطمه الزهرا مسجد امام زين العابدين (ع) در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اين تعزيه به نام روايت اربعين مشهور است و به دليل تناسب آن با اين روز اقدام به اجراي آن كرديم.

اردلان تاجديني گفت: اين تعزيه برخلاف تعزيه هاي ديگر كه با صداي آهنگ دار خوانده مي شوند به دليل استفاده از بازيگران زن به صورت خواندن ديالوگ ها با حالت غمگين و گريه دار مي باشد.

وي ادامه داد: مداحان گروه هم مجتبي ملك زاده و سعيد پيشاهنگ بودند و نوازندگي ني توسط استاد عباس سلامي زاده و كيبورد توسط خليل پور سليم اجرا شد.

كارگردان گروه تعزيه هيئت فاطمه الزهرا مسجد امام زين العابدين (ع) در پايان گفت: اين گروه براي اجراي تعزيه در روز اربعين بيش از 20 شب در حياط مسجد امام زين العابدين (ع) اقدام به تمرين مستمر كردند.

برگشت اسراي اهل بيت (ع) از سرزمين شام تا به سرزمين كربلا

نويسنده و دستيار كارگردان اين تعزيه نيز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعزيه روايت اربعين در باب برگشت اسراي اهل بيت (ع) از سرزمين شام تا به سرزمين كربلا است كه در ابتداي روايت جابر بن عبدالله انصاري و عطيه عوفي بر سر قبور شهداي كربلا و حضرت امام حسين (ع) حاضر شده و به سوگواري پرداختند.

محمد نعمتي گفت: سپس در اين هنگام كاروان اسراي اهل بيت (ع) پا به كربلا مي گذارند و به عزاداري پرداخته و به تشريح مصائب خود در مسير كربلا تا شام و بازگشت به كربلامي پردازند.

وي بيان داشت: در تعزيه روايت اربعين 50 نفر شامل بازيگر، مداح، ساربان و ساير عوامل ديگر حضور پر رنگي در اجراي اين تعزيه داشتند.

نعمتي خاطر نشان ساخت: در اين تعزيه از 25 خواهر، 15 كودك به عنوان يتيم، سه مرد بازيگر، دو نفر مداح و نوازندگي با ني و كيبورد و پنج تن به عنوان دست اندركار بهره برده شده است.

نويسنده و دستيار كارگردان تعزيه روايت اربعين در پايان گفت: اين تعزيه توسط بانوان و كودكاني اجرا شد كه براي نخستين بار پا به صحنه تعزيه گذاشته بودند و قبلا هيچگونه تجربه اي از بازي در تعزيه نداشته اند و توانستند به نحو احسن كار خود را انجام دهند.

اجراي تعزيه هزينه هاي مالي فراواني دارد كه نيازمند مساعدت مسئولان فرهنگي است

مسئول هيئت فاطمة الزهراء مسجد امام زين العابدين(ع) كوي عبدامام گناوه هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اين هيئت اولين هئيتي است كه اين تعزيه را در شهرستان گناوه در طول سال هاي گذشته اجرا كرده است كه ديگر گروه هاي تعزيه هيئت هاي مذهبي گناوه به تاسي از اين هيئت اقدام به برگزاري اين تعزيه كرده اند.

مرتضي سعيديان گفت: كاروان شامل دو شتر، سه اسب و همراه با محمل زينب مي باشد كه همه كاروان سياهپوش هستند.

سعيديان افزود: تعزيه روايت اربعين در يك زمين باير اجرا شد كه براي آماده سازي زمين آن بيش از پنج روز در زمينه اجراي صحنه هاي لازم تعزيه در اين مكان يعني كنار مدرسه ارشاد واقع در تقاطع خيابان ارشاد اسلامي و رزمندگان شهر گناوه كار زيادي انجام گرفت.

مسئول هيئت فاطمة الزهراء مسجد امام زين العابدين(ع) كوي عبدامام گناوه در پايان گفت: اجراي يك تعزيه هزينه هاي مالي فراواني دارد كه نيازمند مساعدت مسئولان فرهنگي شهرستان به گروه هاي تعزيه مي باشد تا بتوانند اجراي بهتري را به نمايش بگذارند.

گزارش و عكس: حسين غلامي

كد خبر: 2201138

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۳ - ۰۶:۴۲

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن