تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802540746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هديه 84 ميليوني مرتضوي براي رضايت يك شاكي/ مجوز دولت به زنگنه براي به كارگيري 12 بازنشسته


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: هديه 84 ميليوني مرتضوي براي رضايت يك شاكي/ مجوز دولت به زنگنه براي به كارگيري 12 بازنشسته
مجوز دولت به زنگنه براي به كارگيري 12 بازنشسته،اقوام و اقليت‌ها در مديريت‌هاي كلان ملي،تشكيل پرونده براي استاندار سابق،بدهي نفتي بابك زنجاني وصول شد و ... از جمله خبر ويژه برخي روزنامه هاي سه شنبه هستند كه مبتوانيد اينجا بخوانيد.
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*كيهان

چرا زبان آقاي صانعي به برائت از دولت آمريكا نمي‌چرخد؟

آقاي صانعي براي جبران اظهارات نسنجيده خود، به ماهيت گستاخ و متعدي رژيم آمريكا اذعان كرد. او با اين حال لبه انتقاد خود را متوجه سناتورهاي آمريكايي كرده و عملكرد دولت اوباما را مسكوت گذاشت.

وي پيش از آن در مصاحبه با روزنامه نيويورك‌تايمز ادعا كرده بود دولتمردان آمريكا و ايران از همديگر بگذرند! او همچنين گفته بود ايران ممكن است روزي با اسرائيل به آشتي برسد! اين اظهارات با موج گسترده اعتراض‌ها در محافل رسانه‌اي، سياسي و دانشگاهي مواجه شد.

صانعي هر چند اشاره‌اي به اين اعتراض‌ها نكرده، اما «موضع برخي سناتورهاي آمريكايي» را دستمايه يك بيانيه قرار داد و نوشت: نظر برخي سناتورهاي آمريكايي با هيچ درك حقوقي و سياسي سازگاري ندارد. آيا آنان هنوز به اين نتيجه نرسيده‌اند كه نمي‌توانند ملت بزرگ و مقاومي همچون مردم شريف ايران را در حق قانوني خود در غني‌سازي صلح‌آميز منع نمايند. آيا منافع كوتاه‌مدت خشنودي دولتمردان رژيم غاصب صهيونيستي براي آنان، از منافع بلندمدت مردم آمريكا و ايجاد صلح و ثبات در منطقه با اهميت‌تر است؟ اين عده قليل و كساني كه بر طبل جنگ مي‌كوبند؛ توافق دولت ايران با قدرتهاي جهاني را نبايد به منزله فراموش كردن جنايات دولت‌هاي آمريكا در حق ملت ايران در كودتاي 28 مرداد، حمايت از رژيم سركوبگرشاه، حمايت تسليحاتي و اطلاعاتي از رژيم ديكتاتور صدام در جنگ هشت ساله و... بدانند بلكه اين توافق نشان از منطق و منش ايران در گفتگو و حل مسالمت‌آميز مسائل، با تاكيد بر حفظ تمامي حقوق مشروع و قانوني خود مي‌باشد.

وي مي‌افزايد: شرم‌آورتر آنكه به جاي عذرخواهي از ملت شريف ايران بابت ستم‌ها و تضييع حقوق آنها پا را از حد خود فراتر گذاشته و تا سر حد كمك نظامي و حمايت از دولت شر، غاصب و نامشروع صهيونيست، بر فرض حمله به مراكز انرژي هسته‌اي صلح‌آميز پيش مي‌روند و چگونه مي‌انديشند كه رژيم صهيونيستي اسرائيل توان حمله به يك كشور بزرگ و قدرتمند همچون ايران را دارد، حال آنكه در برابر گروه كوچكي از فرزندان معنوي امام خميني‌( سلام الله عليه) در لبنان توان مقاومت نداشته و با شكستي رسوا و مفتضحانه روبرو گشت.

صانعي نوشت: آنان كه در فكر خام حمله نظامي به ايران هستند، بايد بدانند هرگونه تعرضي به منافع ملي و خاك اين كشور به معني بسته شدن راه گفتگو است و شروع مقاومتي خستگي‌ناپذير كه نتيجه‌اي جز ذلت و خواري و گرفتاري در باتلاق مشكلات براي آنها نخواهد داشت؛ همانگونه كه در ويتنام، عراق و افغانستان دست به گريبان مشكلات زيادي شده و خواهند شد با اين تفاوت كه ملت بزرگ ايران با هر سليقه‌اي در برابر متجاوزان همچون يد واحدي هستند كه هيچگاه تسليم زور نخواهند شد و به راه خود ادامه خواهند داد؛ لكن منافع متجاوزان در آتش دفاع مشروع ملت ايران خواهد سوخت. شاهد اين مدعا ايستادگي هشت سال جنگ تحميلي در برابر تمامي قدرت‌هاي حامي رژيم بعث است.

وي البته با استثنا كردن دولت آمريكا نوشت: اميدوارم كه منطق و رفتار توأم با متانت و احترام متقابل در ميان دولتمردان آمريكا راه را بر انديشه‌هاي افراطي عده‌اي قليل ببندد و راه رسيدن به توافقي در همه مراحلش با رعايت و حفظ حقوق مشروع و قانوني پديد آورد.
اين موضع در حالي است كه دولت آمريكا و شخص رئيس‌جمهور اين كشور بارها با تعبير همه گزينه‌ها روي ميز است ملت ايران را تهديد به حمله نظامي كرده و از سوي ديگر همين دولت مي‌گويد حق غني‌سازي ايران را نمي‌پذيرد و درصدد بر چيدن برنامه هسته‌اي اين كشور است. دولت آمريكا همچنين اخيرا 18 شركت جديد را در فهرست تحريم‌ها قرار داد. با اين اوصاف جاي طرح اين سوال مهم وجود دارد كه چرا آقاي صانعي حاضر نيست از دولت مستكبر، بي‌صداقت، جنايتكار و عهدشكن آمريكا اعلام انزجار كند؟

سياست اوباما عليه سوريه ضربه سختي خورده است

سياست اوباما در سوريه ضربه سختي خورده و او در قبال گروه‌هاي معارض دولت سوريه سردرگم است.

روزنامه آلماني برلينر سايتونگ در تحليل وضعيت فعلي سوريه و درگيري گروه‌هاي معارض با يكديگر نوشت: حمله گروه‌هاي اسلامگراي مسلح به مقر اصلي ارتش آزاد سوريه (گروهي ديگر از معارضين) دو راه ناخوشايند اوباما، رئيس‌جمهور آمريكا را نشان مي‌دهد. او شريكي راهبردي در مبارزه عليه دولت سوريه كم دارد. جان كري، وزير خارجه آمريكا به گونه‌اي وانمود كرد كه گويي همه چيز طبق برنامه پيش مي‌رود. او در جريان يك سخنراني در واشنگتن گفت دولتش هر كاري مي‌كند تا كنفرانس سوريه كه قرار است در 22 ژانويه در سوئيس برگزار شود موفق شود. به تعبير كري فقط آمريكا قادر است طرف‌هاي درگيري را پاي ميز مذاكرات بياورد.

برلينر سايتونگ اضافه كرد: البته تقريبا در همان زمان كاخ‌سفيد مجبور شد اذعان كند كه سياست اوباما در سوريه ضربه سختي خورده و كمك به گروه‌هاي مسلح وابسته به ارتش آزاد متوقف شده است.

در ادامه اين تحليل آمده است: پس زمينه اين تصميم يك موفقيت نظامي گروه شورشي «جبهه اسلامي» بود. جنگجويان اين گروه هفته پيش در «باب الهوا» انبارهاي ارتش آزاد سوريه را كه مورد حمايت آمريكاست تصرف كردند. دولت آمريكا از شروع جنگ داخلي در سوريه تاكيد مي‌كند كه فقط مي‌خواهد به آن دسته از مخالفان اسد كمك كند كه هدف‌شان حفظ كشور سوريه است و از حقوق گروه‌هاي مذهبي و اقليت‌ها دفاع مي‌كنند. در اين فاصله مشخص شده كه اين كار تقريبا ناممكن است. ارتش آزاد سوريه به لحاظ نظامي دست پايين را دارد و از اين گذشته از آمريكا سرخورده است. نيويورك‌تايمز از قول يكي از جنگجويان كه از سوريه گريخته، نقل مي‌كند: «چه كمك‌هاي غيركشنده‌اي؟ آمريكايي‌ها از ما با تن‌هاي ماهي تاريخ مصرف گذشته حمايت كرده و فكر مي‌كنند با اين كار از مخالفان پشتيباني مي‌كنند.»

روزنامه آلماني در ادامه اين تحليل خاطرنشان كرد: اوباما بعد از ماجراي سلاح‌هاي شيميايي در بين مخالفان اين اميد را ايجاد كرد كه مي‌خواهد با حمله نظامي، به حكومت سوريه ضربه سختي بزند. اما وقتي اسد اعلام آمادگي كرد زرادخانه‌ شيميايي خود را منهدم مي‌كند، از اين هدف دست برداشت. اين مطلب به ارزيابي كارشناسان آمريكايي منجر به تقويت موضع اسد در كنفرانس سوريه شد كه قرار است در آن درباره شيوه صلح‌آميز انتقال قدرت گفت‌وگو شود.

فردريك هاف كه تا مدت كوتاهي پيش در وزارت خارجه آمريكا مسئول اين برنامه‌ها بود، گفت چشم‌انداز موفقيت كنفرانس «نسبتا تيره» است. دعوت از ايران براي شركت در كنفرانس نيز به شدت مورد انتقاد است. تهران همراه با حزب‌الله لبنان از حكومت سوريه پشتيباني مي‌كند.

سي‌ان‌ان: 17 هزار بمب اتمي را نمي‌بينيد نگران غني‌سازي ايرانيد؟!

«آيا اينكه احتمال مي‌دهيم ايران در آينده بتواند يك بمب اتمي بسازد خطرناك‌تر است يا 17 هزار بمب اتمي واقعي كه جهان را تهديد مي‌كند؟»

وبسايت شبكه تلويزيوني سي‌ان‌ان با طرح اين سؤال مي‌نويسد: در حالي كه رسيدن به يك توافق براي جلوگيري از توليد فقط يك بمب هسته‌اي در ايران توجه جهان را به خود معطوف كرده اما از خطر جدي ناشي از وجودهزاران تسليحات هسته‌اي كنوني در جهان غفلت شده است. در حال حاضر بيش از 17 هزار كلاهك هسته‌اي وجود دارد كه همچنان تهديدي عليه جان انسان‌ها محسوب مي‌شوند اما عمدتاً از زمان پايان جنگ سرد در دو دهه قبل تاكنون ناديده گرفته شده است.

سي‌ان‌ان خاطرنشان مي‌كند اين در حاليست كه برخلاف مسئله ايران، هيچ مذاكراتي براي پرداختن به زرادخانه‌هايي كه بسيار خطرناك‌تر از برنامه هسته‌اي اين كشور است، انجام نشده است. در حقيقت، تبعات انساني ناشي از بروز جنگي هر چند محدود، همچون درگيري در منطقه جنوب آسيا بين هند و پاكستان مي‌تواند جان دو ميليون نفر را به خطر بيندازد.

سي‌ان‌ان معتقد است: بيش از 20 ميليون نفر در هفته نخست انفجارها، اتش‌سوزي ناشي از آن و نشت مواد راديواكتيو جان خواهند باخت. اما تبعات جهاني چنين جنگي بسيار وخيم‌تر خواهد بود. آتش ناشي از انفجارها به دليل انتقال پنج ميليون تن دوده به اتمسفر، نور خورشيد را تيره خواهد كرد و اين امر باعث كاهش دماي زمين خواهد شد. اين اختلال جوي باعث كاهش شديد و جهاني توليد مواد غذايي خواهد شد. اين امر به كاهش 12 درصدي توليد ذرت در آمريكا و 15 درصدي توليد برنج در چين منجر خواهد شد و ممكن است يك دهه به طول انجامد.

اين شبكه در ادامه خاطرنشان مي‌كند: بروز جنگي هسته‌اي در همين اندازه و مقياس در هر منطقه از جهان تأثيرات جهاني مشابهي خواهد داشت. موشك‌هاي پيشرفته تريدنت آمريكا كه توسط زيردريايي حمل مي‌شوند، به طور كلي 96 كلاهك هسته‌اي دارند كه هر يك از آنها 10 تا 30 برابر قوي‌تر از سلاح‌هاي استفاده شده در سناريوي ترسيم شده در منطقه جنوب آسيا هستند. اين بدان معناست كه فقط يك زيردريايي مي‌تواند چند برابر بيش از قحطي ناشي از انفجار هسته‌اي مخرب باشد. آمريكا به غير از برخورداري از 14 زيردريايي از اين نوع، داراي موشك‌هاي آماده پرتاب و ناوگان بمب‌افكن‌هاي استراتژيك، هواپيماهاي بزرگي براي فرو ريختن مقادير زيادي بمب در مسافت‌هاي دوردست است. زرادخانه هسته‌اي روسيه از قابليت تخريب هسته‌اي مشابهي برخوردار است.

تحليلگر سي‌ان‌ان در ادامه يادآور شده است: 17 كشور در مه 2012 با انتشار بيانيه‌اي مشترك درباره پيامدهاي انساني تسليحات هسته‌اي نابودي كامل چنين سلاح‌هايي را خواستار شدند. تعداد كشورهاي موافق اين امر تا پاييز سال جاري به 125 رسيد. سال گذشته اكثريت كشورهاي جهان در كنفرانسي دو روزه در شهر اسلوي نروژ شركت كردند كه تبعات انساني جنگ هسته‌اي محور گفت‌وگوهاي آن را تشكيل مي‌داد اما آمريكا و ساير قدرت‌هاي بزرگ هسته‌اي ديگر در اين نشست حضور نيافتند.

*خراسان

مجوز دولت به زنگنه براي به كارگيري 12 بازنشسته

بر اساس مجوز روزهاي اخير وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك كه به استناد ماده ۴۱ قانون الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت مصوب شده، اشتغال به كار افراد بازنشسته مورد تقاضاي وزارت نفت شامل علي ماجدي، عباس شعري مقدم، ركن الدين جوادي ابهري، حبيب امين فر، سيداصغر هندي، محمد حسن پيوندي، عبدالحسين ثمري، اسداله ميكائيلي، سيدمحمود حسيني پژوه، محمد سوري، سيد رحيم عقيق و احمدوحيد دستجردي به مدت يك سال مجاز خواهد بود.

كمك 100 ميليارد توماني دولت به زلزله زدگان بوشهر

بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور به تعدادي از اعضاي كابينه، مبلغي نزديك به 100 ميليارد تومان بودجه به مناطق زلزله زده استان بوشهر اختصاص مي يابد. در اين ابلاغيه مواردي چون كمك 80 ميليارد ريالي براي آواربرداري و ارائه خدمات پشتيباني و فني، كمك بلاعوض معيشتي با سقف فردي مبلغ20 ميليون ريال براي هر خانوار آسيب ديده، كمك بلاعوض جهت خودروهاي آسيب ديده از زلزله با سقف فردي 30 ميليون ريال و كمك بلاعوض براي خانواده فوت شدگان بر اثر زلزله به ازاي هر فرد فوت شده مبلغ 30 ميليون ريال به چشم مي خورد.

*ايران

تكذيب اعدام مه‌آفريد بعد از ماه صفر

خبر اول اين كه وكيل عامل اصلي فساد بزرگ بانكي با استناد به برخي ادله حقوقي، خبر برخي رسانه‌ها مبني بر اعدام مه‌آفريد خسروي و سه متهم ديگر اين پرونده بعد از ماه صفر را رد كرد. غلامعلي رياحي با بيان اينكه اجراي حكم اعدام محكومان فساد بانكي خصوصاً مه‌آفريد، تبعات و توالي بسياري در پي خواهد داشت، به فارس گفته «براساس اطلاع كسب شده از ناحيه برخي مسئولان قضايي داراي صلاحيت، اشكال‌هايي به حكم وارد شده و تذكر هم داده شده كه احتياط قضايي اعمال شود».

توضيح عضو هيأت اروپايي درباره ديدار با آيت‌الله هاشمي

خبر ديگر اين كه ماريچا اسخاكا، عضو هيأت پارلمان اروپا كه به تهران سفر كرده بود در واكنش به اينكه عده‌اي مي‌گويند در ديدار با آيت‌الله هاشمي عرف ديپلماتيك را رعايت نكرده، گفت: بايد بگويم كه در احترام من و گروهي كه به ايران رفته بوديم به آقاي هاشمي رفسنجاني هيچ شك و ترديدي وجود ندارد. به گزارش آفتاب به نقل از بي‌بي سي وي با تأكيد بر اين‌كه ديدارش با منتقدان در ايران، استفاده سياسي نبوده هم گفته: ما در صحبت‌هاي خود با افراد مختلف كه از طيف‌هاي سياسي مختلف بودند، هيچ مشكلي نداشتيم.

احتمال رفع فيلتر وي چت

شنيديم كه ماجرا‌هاي فيلتر وي چت ادامه دارد. پس از آن‌كه وزير ارتباطات اعلام كرد تنها مخالف فيلتر اين شبكه اجتماعي، وزارت ارتباطات بوده است؛ كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه با ارائه توضيحاتي درباره چرايي فيلتر وي چت از كاربران خواست از نرم افزارهاي مشابه داخلي استفاده كنند. اين كارگروه نقض حريم خصوصي كاربران، ‌انتشار محتواهاي مجرمانه غيراخلاقي و منجر به آسيب‌هاي اجتماعي و نيز پاسخگو نبودن ايجادكنندگان اين نرم افزار به تخلفات خود و شكايات خانواده‌هاي زيان ديده را از دلايل فيلتر آن اعلام كرد. با اين حال رمضانعلي سبحاني‌فر، يك عضو كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه با ابراز بي‌اطلاعي از وجود نمونه داخلي اين شبكه اجتماعي، در مورد احتمال رفع فيلتر وي چت گفته: «اگر در سياستگذاري كلان تصميم‌گيري شود، ممكن است تصميم برگردانده شود».

هديه 84 ميليوني مرتضوي براي رضايت يك شاكي

با خبر شديم كه هشت ماه پس از اعلام رضايت يكي از شكات پرونده بازداشتگاه كهريزك، يكي از اقدام‌هاي مرتضوي براي جلب رضايت برملا شد. عليرضا محجوب، رئيس كميته تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي در گفت‌وگويي با خانه ملت گفته: مرتضوي به يكي از شاكياني كه در پرونده كهريزك شكايت خود را از وي پس گرفت، مبلغ 84 ميليون تومان از جيب سازمان تأمين اجتماعي به عنوان تشكر پرداخت كرد، حال آن‌كه موضوع پرونده كهريزك ارتباطي با پرونده سازمان تأمين اجتماعي ندارد. همچنين به گفته محجوب، مرتضوي در جلساتي كه با اعضاي كميته تحقيق و تفحص برگزار شده بود مدعي بوده اسناد را به شرطي در اختيار آنان قرار مي‌دهد كه هيچ‌يك افشا نشود. شرطي كه اعضاي كميته آن را نپذيرفته‌اند.

*جام جم

ماجراي انتخاب محل سكونت رهبر انقلاب

علي‌اكبر ناطق‌نوري در كتاب خاطرات خود در مورد انتخاب محل سكونت رهبر معظم انقلاب در زمان انتخاب ايشان به اين مسئوليت مي‌نويسد: «يكي از مباحثي كه در آغاز مسئوليت جديد ايشان(رهبري) قابل توجه بود، بحث مكان استقرار بود.

پيشنهاد بعضي‌ها اين بود كه آقا به‌ جماران تشريف ببرند و از همان تشكيلات و امكاناتي كه حضرت امام(ره) داشتند، استفاده كنند.به گزارش ايسنا، وي در ادامه اين مطلب با بيان اين‌ كه من خودم به‌ چند دليل معتقد بودم كه ايشان به‌ جماران يا منظريه تشريف ببرند، آورده است: البته آقا به‌ جهت عاطفي و احترام نسبت به‌ امام(ره) و احمد‌آقا، جماران را نپذيرفتند. همچنين اردوگاه شهيد باهنر در منظريه تهران را قبول نكردند و فرمودند اولا اين قدر بالا و دور از مردم نمي‌خواهم بروم. ثانيا دل آموزش‌ و‌ پرورش و فرهنگيان و دانش‌آموزان به‌ همين اردوگاه خوش است. من راضي نيستم كه اين را بگيرم.»

اقوام و اقليت‌ها در مديريت‌هاي كلان ملي

دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقوام، مذاهب و اقليت‌هاي ديني از واگذاري پست‌هاي كليدي و ارشد مديريتي كشور به اقليت‌هاي قومي و مذهبي در آينده بسيار نزديك خبر داد.

علي يونسي، كه به استان سيستان و بلوچستان سفر كرده بود، در گفت‌وگو با ايرنا افزود: اين امر با توجه به انتظار و درخواست بزرگان و معتمدان بلوچ و اهل سنت سيستان و بلوچستان از دولت صورت مي‌گيرد.

وي اظهار كرد: در اين راستا بزودي بخشي از مديريت‌هاي ملي به اقليت‌هاي قومي و مذهبي كشور و مشخصا «بلوچ‌ها» واگذار مي‌شود.

مسعود كشميري در آلمان

يك مقام آگاه گفت: مسعود كشميري عامل انفجار نخست‌وزيري و محمدرضا كلاهي‌صمدي عامل انفجار حزب جمهوري اسلامي در آلمان رويت شده‌اند.وي كه خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با ايرنا افزود: نامبردگان كه از اعضا و هواداران فعال گروهك تروريستي منافقين و خط نفوذ فرقه رجوي در نهادهاي حياتي، حساس و مهم جمهوري اسلامي بودند، هنگام خوردن غذا در رستوراني در شهر كلن و هنگام رانندگي در شهر هامبورگ آلمان مشاهده شده‌اند.

بدهي نفتي بابك زنجاني وصول شد

در حالي كه چندي قبل اعلام شده بود بابك زنجاني، ميلياردر تهراني، بدهي دو ميليارد و 60 ميليون يورويي خود به وزارت نفت را پرداخت كرده است، مصطفي افضلي‌فرد سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس از تائيد اين موضوع از سوي مسئولان بانك مركزي خبر داد.

*جمهوري اسلامي

* يك هتل پنج ستاره اردني كمك‌هاي دولت عربستان به آوارگان سوري را بالا مي‌كشد. يك شهروند عربستاني پس از اقامت در يك هتل پنج ستاره در امان پايتخت اردن، پي به سرقت كمك‌هاي كشورهاي خارجي به آوارگان سوري مي‌برد و با مشاهده پتوهاي ممهور به مهر دولتي عربستان "اهدايي به آوارگان سوري در اردن" يكه خورد و با تصويربرداري از اين كمك‌ها در هتل، اقدام به نشر و بازتاب اين ماجرا بر روي سايت يوتيوپ كرد. اردن اينك ميزبان 600 الي 700 هزار آواره سوري است كه در چادرهاي اهدايي سازمان‌هاي بين‌المللي اسكان داده شده‌اند و گزارش‌هاي اخير حاكي از مرگ چندين كودك آواره سوري بر اثر موج اخير سرما و برف در منطقه است. تصاوير ديگري در سايت يوتيوپ نشان مي‌دهند كه بعضي از مواد غذايي و كمك‌هاي عربستان به آوارگان سوري، پيش از رسيدن به مرز اردن، در عربستان توسط سعودي‌ها به فروش مي‌رسد.

* وهابيون حاكم بر عربستان در ادامه خصومت‌ورزي و كينه‌توزي خود نسبت به پيامبر(ص) و اهل بيت پاك عليهم السلام، اسامي دشمنان رسول گرامي اسلام و فرزندانش را بر خيابانها گذاشته‌اند. به گزارش خبرگزاري مهر، يك رسانه عراقي تصويري را پخش كرده است كه نشان مي‌دهد وهابيون حاكم بر عربستان براي نشان دادن عمق كينه خود از پيامبر(ص) و اهل بيت(ع)، اسامي دشمنان آخرين فرستاده خدا و اهل بيت پاك و مطهرش را بر مدارس، خيابانها و... گذاشته‌اند. مانند مدرسه يزيد بن معاويه قاتل امام حسين(ع) سلاله پاك رسول‌الله و فرزندان و ياران باوفايش، مدرسه ابولهب كه دشمني‌اش با پيامبر(ص) و اسلام به حدي بود كه خداوند سوره‌اي در قرآن كريم در لعن و نفرين بر ابولهب نازل كرده است و خيابان ابرهه حبشي همان كسي كه مي‌خواست كعبه مشرفه را در سالي كه به عام الفيل معروف شد، ويران كند كه خداوند، او و لشگرش را به عذاب دردناك گرفتار كرد.

*تهران امروز

پرونده بدهي بابك زنجاني در كميسيون اصل ۹۰ بسته شد

مصطفي افضلي‌فرد سخنگوي كميسيون اصل 90 خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، گفت: ‌طبق گفته مسئولان بانك مركزي، بابك زنجاني بدهي 2 ميليارد و 60 ميليون يورويي خود را به وزارت نفت پرداخت كرده است. وي اضافه كرد: بانك مركزي واريز اين مبلغ به وزارت نفت را در هفته گذشته تاييد كرد و به اطلاع اعضاي كميسيون اصل 90 رساند. افضلي‌فرد تصريح كرد: پيگيري‌هاي كميسيون اصل 90 يكي از عوامل مهم واريز اين مبلغ و پرداخت اين بدهي به بيت‌المال بوده است. اين نماينده مجلس همچنين خاطرنشان كرد كه پرونده مربوط به اين بدهي در اين كميسيون بسته شده است.

مجلس در هيچ شرايطي انحلال‌پذير نيست

مصطفي پورمحمدي وزير دادگستري در حاشيه مراسم اولين سالگرد آيت‌الله تهراني درباره ادعاي برخي از اصلاح‌طلبان مبني بر انحلال مجلس از سوي دولت اظهار داشت: حرف در دنيا زياد است اما ما قانون اساسي داريم و در هيچ شرايطي مجلس ما انحلال‌پذير نيست و اين نكته را از برجستگي‌هاي نظام حقوقي خود مي‌دانيم.

بودجه بخش زيارت اصلاح شود

آيت‌الله علم‌الهدي در ديدار اعضاي اتاق بازرگاني گفت: در بودجه‌93 بخصوص بخش زيارت با توجه به حجم 25‌ميليون زائر مشهد بايد اصلاحات جدي صورت گيرد.

ورود زودهنگام به انتخابات، نمايندگان را منحرف مي‌كند

محمد رضا راه چمني دبيركل حزب وحدت و همكاري ملي در خصوص فعاليت احزاب و تشكل‌هاي سياسي براي انتخابات آينده، گفت: طبيعي است كه احزاب پيرامون انتخابات در داخل تشكيلات و جلسات خود بحث و بررسي كنند تا متوجه شوند مي‌خواهند به صورت منفرد يا در قالب همكاري با جبهه‌ها و تشكل‌هاي همسو وارد عرصه انتخابات شوند، اما از الان نمي‌توان درباره فهرست‌هاي انتخاباتي به جمع‌بندي نهايي رسيد. دبيركل حزب وحدت و همكاري ملي ورود به بحث انتخابات مجلس را زودهنگام عنوان كرد و افزود: فعاليت زودهنگام انتخابات باعث مي‌شود تا نمايندگان فعلي از وظايف اصلي خود منحرف شوند. از اين‌رو معتقدم بحث‌هاي اوليه بايد در جلسات داخلي احزاب مطرح شود و نبايد فعلا در مورد سرليست احزاب صحبتي مطرح شود.

مطلب روزنامه قانون خوب نبود

علي مطهري نماينده مجلس در گفت وگو يي با اشاره به مطلب توهين‌آميز روزنامه قانون، تحت عنوان «بي‌اعتباري شهادت زنان مصداق تبعيض جنسي است» گفت: اين موضوع در جلسه كميسيون فرهنگي مجلس مطرح شد و مباحثي پيرامون آن طرح شد. علي مطهري با بيان اينكه مطلب روزنامه قانون مطلب خوبي نبود، تصريح كرد: اصل طرح اين مسئله غلط است و كسي كه به مسائل اسلامي تسلط ندارد، نبايد آنرا زير سوال ببرد. نماينده مجلس در هيات نظارت بر مطبوعات تاكيد كرد: اينجانب بعنوان عضو هيات مذكور، مطالب اين روزنامه را در جلسه رسمي هيات طرح خواهم كرد تا در باره آن تصميم گيري كنيم. وي با اشاره به محتواي مطلب روزنامه قانون افزود: اينكه در اسلام شهادت 2 زن برابر شهادت يك مرد است، فلسفه دارد و شايد اين مسائل به خاطر برخي ويژگي‌هاي زنان همچون عاطفه و مهرباني آنان باشد و كسي كه از فلسفه اين موضوع بي‌خبر است نبايد در اين زمينه اظهارنظر بلكه بايد تعبد كند. عضو فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس تصريح كرد: زير سوال بردن مباحث اسلامي كار درستي نيست. مطهري گفت: اين مباحث اگر در نشريات تخصصي مطرح و پاسخ‌هاي لازم هم به آن داده شود خوب است اما درست نيست كه در روزنامه‌ها به اين صورت طرح گردد.

*قدس

اوج گيري بحران اخلاقي در ميان صهيونيستها

باشگاه خبرنگاران: روزنامه يديعوت آحارونوت نوشت: پليس رژيم صهيونيستي هشت نوجوان ديگر را در ارتباط با حادثه وحشتناك تجاوز به عنف يك دختر دوازده ساله اسراييلي بازداشت كرد.

ازدواج 32 هزار خارجي با زنان ايراني

مهر: عزيزكاظمي - مديركل اتباع خارجه وزارت كشور- از ازدواج 32 هزار تبعه خارجي با زنان ايراني خبر داد.

يادداشت روحاني در روزنامه آلماني

فارس: رئيس‌جمهور در يادداشتي كه در روزنامه «زود دويچه سايتونگ» آلمان منتشر شد، بر ضرورت احترام متقابل در بهبود روابط با غرب تأكيد كرده و گفته است ايران آمادگي دارد به پرسشهاي معقول در مورد برنامه هسته‌اي خود پاسخ دهد.

كاردار يونان به وزارت خارجه فراخوانده شد

مهر: در پي اقدام هيأت پارلماني اروپا در ديدار با برخي محكومان حوادث سال ٨٨ در سفارت يونان، كاردار سفارت يونان به وزارت خارجه فراخوانده شد و مراتب ناخرسندي ايران به اطلاع وي رسيد.

كشف مواد منفجره در مرز ايران و عراق

ايسنا: تلويزيون رسمي عراق به نقل از سعد معن، سخنگوي وزارت كشور عراق خبرداد گروه‌هاي اطلاعاتي مرزباني عراق توانست پس از دريافت اخبار اطلاعاتي دقيق، 60 كيلو ماده سي. فور (c4) را در نزديكي مرز ايران و عراق در منطقه فكه شرقي در استان ميسان كشف و ضبط كند. به گفته «سعد معن» اين مواد با سرعت انفجار زياد به منظورانهدام به مكان امني منتقل شده‌اند.

خودسوزي يك ايراني در پايتخت يونان

انتخاب: يك مرد ايراني در پايتخت يونان دست به خودسوزي زد. به گفته يكي از شاهدان عيني، اين مرد احتمالا يك مهاجر غير قانوني بوده است.

ظريف هم مورد اهانت قرار گرفت؟

دانشجو: خبرها حاكي است در ديدار هيأت اروپايي نمايندگان پارلمان اروپا با وزير خارجه رئيس اين هيأت به نشانه احترام از جاي خود بلند نشده است.

آلمان پناهگاه عاملان ترور 74 مقام ايراني

ايرنا: يك مقام آگاه گفت: مسعود كشميري عامل انفجار دفتر نخست وزيري و محمدرضا كلاهي صمدي عامل انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي در آلمان ديده شده‌اند. نامبردگان، هنگام خوردن غذا در رستوراني در شهر كلن و هنگام رانندگي در شهر هامبورگ آلمان مشاهده شده اند.

تجمع اعتراض‌آميز در صالح‌شهر خوزستان

مهر: اهالي صالح شهر واقع در شهرستان گتوند در استان خوزستان به دليل وضعيت نامناسب راه‌ها و جاده‌ها در كنار محور شوشتر به دزفول تجمع كردند.

شنود مكالمات مقامهاي آفريقايي

جهان: «وينسنت ونا» استاد دانشگاه بين‌المللي پرتوريا با اشاره به شنود مكالمات تلفني هيأت آفريقاي جنوبي در جريان نشست سال 2009 گروه 20 گفت جاسوسي آمريكا از سران قاره سياه از آفريقاي جنوبي شروع شده است.

سونامي سرطان نداريم!

ايسنا: دكتر رضا ملك زاده - معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت - اظهار داشت: برخلاف برخي اظهارنظرها، ميزان شيوع سرطان در ايران از كشورهاي اروپايي كمتر است و سونامي سرطان در كشور نداريم.

فرار زنداني امنيتي در دوران مرخصي

جهان: يك سايت مدعي شده پيمان عارفي، زنداني امنيتي كه همسر و مادر او در مسير ملاقات در تصادف جاده اي كشته شدند، پس از مرخصي از زندان مسجد سليمان براي شركت در مراسم خاكسپاري، در ميانه راه فرار كرده است.

مقايسه جالب

العالم: يك فعال سعودي با انجام مقايسه ميان دستاورد اخير فضايي ايران و يك مسابقه كشوري با عنوان «زيباترين مرغ عربستان»، نگاه نقادانه خود را به سطح پايين فكري در كشورش جلب كرد. وي از كاربران اينترنتي خواسته است ميان پرتاب‌ماهواره به فضا توسط متخصصان ايراني و مسابقه انتخاب زيباترين مرغ در عربستان مقايسه اي انجام دهند.

تشكيل پرونده براي استاندار سابق

تسنيم: عزت‌ا... يوسفيان‌ملا - رئيس هيأت تحقيق و تفحص از استانداري مازندران - از تشكيل پرونده براي استاندار سابق اين استان در ديوان محاسبات، به خاطر عملكرد مالي وي خبر داد.

هلاكت 32 تكفيري در كمين حزب ا...

تسنيم: منابع رسانه‌اي لبنان از كشته شدن دست كم 32 شبه‌نظامي تكفيري توسط رزمندگان حزب‌ا... در نزديكي مرزهاي سوريه خبر دادند. خبرها حاكي است تكفيري‌ها در كمين نيروهاي حزب ا... به هلاكت رسيده اند.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن