تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803761140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح‌هاي دولت براي خدمات‌رساني به روستاها و مناطق محروم


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: طرح‌هاي دولت براي خدمات‌رساني به روستاها و مناطق محروم
علاوه بر ۱۵۰ ميليارد تومان در بودجه سال ۹۳ براي توسعه روستاها، ۲۰۰ ميليارد تومان ديگر براي مجتمع‌هاي آبرساني روستايي منظور شده است.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري اظهار داشت: با وجود سهم فراوان روستاها در بخش توليد، تامين مواد غذايي و اشتغال كشور، شرايط دشوارتري در زندگي روستايي حاكم است و از نظر مسائل رفاهي از امكانات كمتري نسبت به شهرنشينان برخوردارند.

وي با اشاره به اينكه مناطق روستايي بيش از 28 درصد جمعيت كل كشور را تشكيل مي‌دهد،خاطر نشان كرد: بايد شرايط زندگي در روستاها از نظر سطح درآمد و كيفيت زندگي به گونه‌اي باشد كه روستائيان احساس نابرابري و تفاوت نسبت به زندگي شهري نداشته باشند و اگر هم در بخش هايي كمبود وجود دارد، مزيت‌هاي ديگر زندگي روستايي باعث شود كه روستائيان، ماندن در روستاها را به زندگي شهري ترجيح دهند.جهانگيري داشتن شغل و درآمد را يكي از نيازهاي اساسي روستائيان برشمرد و گفت: با فراهم شدن شرايط ادامه تحصيل در كشور ، بسياري از جوانان شهري و روستايي از تحصيلات عالي برخوردارند و اين امر تمايل روستائيان به اشتغال در شهرها را افزايش داده است. بنابراين لازم است به اشتغال به عنوان يك موضوع مهم در روستا توجه شود و زمينه فراهم شدن كار مناسب براي جوانان مهيا شود.وي همچنين با اشاره به پيدايش شيوه‌هاي نوين كشاورزي و مكانيزه شدن اين بخش خاطر نشان كرد: از آنجا كه بسياري از امور مربوط به كشاورزي با روش هاي مكانيزه انجام مي‌شود و بحران آب هم اجازه زيركشت بردن زمين هاي جديد را نمي‌دهد، اشتغال نيروي انساني در بخش كشاورزي كاهش يافته و ايجاب مي‌كند اشتغال جايگزين براي روستائيان تعريف شود.

نامبرده با تاكيد بر لزوم توسعه صنايع مرتبط با كشاورزي در اولويت اول صنايع غذايي و صنايع تبديلي در مراحل بعدي اظهار داشت: بايد شرايطي در روستاها فراهم شود كه ايجاد صنعت در روستاها نسبت به شهرها سودآورتر باشد، چرا كه در غيراين صورت مزاياي شهر به طور طبيعي صنعتگران را به سمت روستاها سوق نخواهد داد.وي با تاكيد بر لزوم ايجاد امتيازات و مشوق‌هايي در جهت توسعه صنايع در روستاها براي جلوگيري از مهاجرت روستائيان خاطر نشان كرد: در بودجه امسال 150 ميليارد تومان براي كمك به توسعه زيربناهاي روستايي در نظر گرفته شده تا بتوانيم راهكارهايي براي توسعه صنعت در روستاها پيدا كنيم و توجيه اقتصادي طرح هاي روستايي را افزايش دهيم.

معاون اول رئيس جمهوري با تاكيد بر اينكه دولت به هيچ عنوان نمي تواند اولويت خود را از توجه به روستاها كنار بگذارد، تصريح كرد: دولت توسعه روستايي را به طور جدي و به عنوان يك كار اساسي پيگيري مي كند و علاوه بر در نظر گرفتن 150 ميليارد تومان در بودجه سال آينده 200 ميليارد تومان ديگر براي مجتمع هاي آبرساني روستاها در نظر گرفته و بودجه هاي ديگر را هم در بخش راه و عمران روستايي نسبت به سالهاي قبل افزايش داده است.جهانگيري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سه طرح پيشنهاد شده در جهت خدمت رساني بيشتر به روستائيان توسط مركز توسعه روستايي و مناطق محروم كشور گفت: يكي از اين طرح ها تشكيل صندوق تامين مالي خرد روستايي است كه پست بانك ايران هم در اين زمينه گام بلندي برداشته و اميدواريم با پتانسيل موجود در روستاها و توسعه مخابرات و خدمات الكترونيك طي سالهاي اخير شاهد ارائه خدمات و امكانات بهتر به روستائيان باشيم.

وي همچنين به طرح ساماندهي حمل و نقل عمومي روستايي اشاره كرد و افزود:‌ كشور پتانسيل آن را دارد كه سازوكاري صحيح و مناسب براي حمل و نقل و جابجايي براي روستاييان فراهم كند كه متناسب با شان و منزلت مردم باشد.

اين مقام مسئول از طرح بيمه حوادث روستائيان به عنوان يكي ديگر از طرح هاي مركز توسعه روستايي و مناطق محروم كشور ياد كرد و گفت: البته دولت نسبت به توسعه بيمه همگاني و درماني براي كل كشور اهتمام دارد و در سال آينده هم گام مهمي در اين زمينه برداشته خواهد شد.

وي تصريح كرد: در خصوص بيمه حوادث روستاييان هم اميدوارم اين بيمه بتواند بخش قابل توجهي از نگراني روستائيان را رفع و دولت موانع پيش روي اجراي اين طرح را برطرف كند.

از سوي ديگر ،مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور هم از نياز 33 هزار ميليارد ريالي براي بهره برداري از 924 مجتمع آبرساني اولويت دار خبر داد و گفت:تاكنون 14 هزار ميليارد ريال اعتبار براي مجتمع هاي آبرساني اولويت دار هزينه شده است.

حميدرضا جانباز با بيان اينكه با بهره برداري از اين مجتمع ها 15 هزار روستا زير پوشش آبرساني روستايي قرار مي گيرند، گفت: تاكنون 14 هزار ميليارد ريال اعتبار براي مجتمع هاي آبرساني اولويت دار هزينه شده است و با هزينه 33 هزار ميليارد ريالي 8.2 ميليون نفر زير پوشش آبرساني روستايي قرار مي گيرند.

وي شمار مجتمع هاي آبرساني به بهره برداري رسيده از ابتدا تاكنون را 1400مورد عنوان كرد و گفت: براي اين تعداد طرح 6500 ميليارد ريال هزينه شده است و 8500 روستا با جمعيت زيرپوشش 6 ميليون نفر از آن بهره مند شده اند.

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور تصريح كرد: در زمان كنوني يكهزار و 300 مجتمع آبرساني در دست اجراست كه 19 هزار روستا را زير پوشش قرار مي‌دهدو در اين خصوص اعتباري افزون بر 18 هزار ميليارد ريال هزينه شده و 49 هزار ميليارد ريال براي اتمام آن موردنياز است.

به گفته وي، يكهزار و 300 مجتمع آبرساني در دست اجرا 9.3 ميليون نفر را زير پوشش قرار مي‌دهد.



دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن