تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803615707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صليب سرخ: نيم ميليون مجروح جنگي در سوريه به كمك‌ نياز دارند


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: صليب سرخ: نيم ميليون مجروح جنگي در سوريه به كمك‌ نياز دارند
كميته بين‌المللي صليب سرخ اعلام كرد كه بيش از 500 هزار مجروح در سوريه دسترسي كافي به خدمات بهداشتي و درماني ندارند.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه راشا تودي، اين سازمان از دولت سوريه و شورشيان خواست تا زمينه را براي ورود كمك‌هاي انسان دوستانه براي مردم سوريه فراهم كنند.
كميته بين‌المللي صليب سرخ هم چنين اعلام كرد كه گزارشاتي مبني بر كمبود شديد مواد غذايي و خدمات پزشكي براي مردم سوريه در سراسر اين كشور دريافت كرده است.
اين كميته همچنين دولت سوريه را به ممانعت از دسترسي به مناطق تحت كنترل شورشيان متهم كرد اما به اقدامات شورشيان براي محدود كردن ارسال كمك‌هاي انسان دوستانه به مردم جنگ‌زده سوريه اشاره‌اي نكرده است.
تحويل 75 كاميون زرهي روسي به سوريه
وزير دفاع روسيه اعلام كرد كه مسكو جهت انتقال سلاح‌هاي شيميايي سوريه 75 كاميون زرهي به اين كشور تحويل داده است.
سرگئي شويگو، وزير دفاع روسيه در نشستي كه با ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري اين كشور از طريق ويدئو كنفرانس برگزار شد، اظهار كرد: وزارت دفاع در راستاي اجراي دستور شما در دوره كوتاهي تجهيزاتي را به سوريه تحويل داد تا سلاح‌هاي شيميايي در اين كشور به خارج انتقال داده و امحا شود.
وي خاطرنشان كرد كه هواپيماهاي روسي ظرف سه روز، 75 كاميون از جمله 50 كاميون "كاماز" و 25 كاميون زرهي از نوع اورال را به فرودگاه اللاذقيه منتقل كردند.
شويگو افزود: روسيه همچنين مخزن‌هاي حاوي آب، آشپزخانه‌هاي ميداني، چادرهاي نظامي و ديگر وسايل را براي نيروهايي فرستاده است كه وظيفه انتقال سلاح‌هاي شيميايي سوريه و امحاي آن را برعهده دارند.
مخالفت آمريكا و روسيه با مشاركت حزب‌الله لبنان در ژنو 2
منابع ديپلماتيك اروپايي از مخالفت واشنگتن و مسكو با دعوت از حزب‌الله لبنان براي حضور در نشست ژنو 2 پرده برداشتند.
روزنامه الراي العام كويت به نقل از منابع ديپلماتيك اروپايي فاش كرد: سازماندهندگان كنفرانس ژنو2 در تلاشند تا تمامي گروه‌هاي داخلي ومنطقه‌اي كه در بحران سوريه تاثير دارند به اين نشست دعوت كنند و معتقدند رويارويي حزب‌الله با مخالفان اين حزب از جمله گروه تروريستي "جبهه اسلامي" نشست ژنو مي‌تواند به برقراري آتش‌بس به عنوان اولين گام براي حل نهايي كمك كند.
اين منابع همچنين عنوان داشتند: انگلستان كه از كانال ارتباطي باز با جناح سياسي حزب‌الله برخوردار است به طور غيرمستقيم اين حزب را از موضوع آگاه كرده است و مسئولان حزب‌الله اعلام كردند در صورت دريافت دعوت رسمي براي حضور در نشست ژنو 2 به آن پاسخ مثبت خواهند داد.
بر اساس اظهارات منابع ديپلماتيك مذكور، مسئولان روسيه اولين طرفي بودند كه اعتراض خود را نسبت به مشاركت حزب‌الله در نشست ژنو2 اعلام كردند چرا كه معتقدند جز كشورهاي شركت‌كننده در نشست ژنو 2، تنها گروهي كه مي‌تواند در اين نشست حضور يابد، گروه‌هاي مخالف سوريه هستند و اين مساله به گروه‌هاي فعال در ديگر كشورها ارتباطي ندارد.
طرح اصول سه‌گانه مذاكرات ژنو 2 توسط كارتر
جيمي كارتر اصول سه گانه‌اي را براي مذاكرات ژنو 2 مطرح كرده است كه شامل برگزاري انتخابات آزاد، احترام به نتايج انتخابات و استقرار نيروهاي صلح‌بان است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مذاكرات ژنو 2 قرار است بيست و دوم ژانويه (دوم بهمن) برگزار شود و اين در حالي است كه فهرست كامل شركت كنندگان در اين نشست هنوز نامشخص است.
كارتر در مقاله‌اي كه آن را به طورمشترك با رابرت پاستور، يك استاد دانشگاه آمريكايي نوشته، گفته است كه هيچ كس نمي‌تواند برنده جنگ سوريه باشد.
كارتر در اين مقاله آورده است: واضح است كه هر يك از طرفين فكر مي‌كنند كه نبايد بازنده اين جنگ باشند، زيرا آن‌ها از نابودي هراس دارند. به همين علت است كه جنگ همچنان در اين كشور ادامه دارد مگر آنكه جامعه بين‌المللي گزينه‌هاي مشروعي در خصوص سوريه پيش رو بگذارد.
در اين مقاله آمده است كه كوفي عنان و اخضر ابراهيمي، فرستادگان سازمان ملل اجازه نداشته‌اند از مهارت‌هاي مذاكره خود بهره گيرند زيرا بازيگران اصلي اين مساله به جاي آنكه با يكديگر سازش كنند تا جنگ پايان يابد بر پيش شرط‌هاي پيروزي تاكيد مي‌كنند.
كارتر در اين مقاله اشاره كرده است كه مذاكرات ژنو 2 بايد پايه و اساسي باشد تا به مردم سوريه اجازه داده شود كه در انتخاباتي آزاد تحت نظارت دقيق ناظران بين‌المللي در خصوص دولت آينده خود تصميم بگيرند و بايد به ملت سوريه اطمينان داده شود كه برندگان اين جنگ به گروه‌هاي فرقه‌اي و اقليت احترام مي‌گذارند و "نيروهاي حافظ صلح مقتدر" در اين كشور مستقر مي‌شوند تا مردم اطمينان يابند كه به اين اهداف جامه عمل پوشانيده شده است.
اين مقاله همچنين هشدار داده است كه تا زماني كه اين "اقدامات دشوار" برداشته نشود، "جنگ همچنان براي يك دهه ديگر ادامه خواهد يافت و ممكن است حلقه گسترده‌تري از نابودي و مرگ را ايجاد كند."

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن