تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802992177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير امور خارجه در ديدار وزير خارجه ايتاليا: تهران و رم در فضاي جديد روابط پيشتازي خواهند داشت


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: وزير امور خارجه در ديدار وزير خارجه ايتاليا: تهران و رم در فضاي جديد روابط پيشتازي خواهند داشت
محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران در ديدار اما بونينو وزير خارجه ايتاليا با اشاره به روابط ديرينه و مستحكم تهران و رم، گفت: دو كشور در فضاي جديد روابط پيشتازي خواهند داشت.
دكتر ظريف در اين ديدار اظهار داشت: ايران و ايتاليا با تكيه بر روابط بسيار ديرينه، نگاه مثبت مردم دو كشور به يكديگر و سابقه همكاري‌هاي خوب فيمابين، در فضا و امكانات جديد مي‌توانند روابط پيشتازي داشته باشند.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران براي روابط با ايتاليا اهميت قائل است و خوشحاليم ميزبان شما در ايران براي ادامه مذاكرات و رايزني فيمابين هستيم.
وزيرامورخارجه، تماس‌ها و سفرهاي متقابل مقامات ايران و ايتاليا را نشانه واقع بيني ايتاليا در روابط با ايران دانست و زمينه‌هاي توسعه مناسبات در ابعاد دو جانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي را گسترده دانست.
ظريف با اشاره به سابقه خوب همكاري ايران و شركت‌هاي ايتاليايي، آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي تقويت و گسترش همكاري‌هاي دوجانبه در حوزه‌هاي توسعه حمل و نقل ريلي، انرژي و نفت را با توجه به طرح‌هاي توسعه‌اي كشور اعلام داشت و بر ضرورت نوآوري در راه‌هاي تقويت همكاري‌ها تاكيد كرد.
وزير امور خارجه همچنين با اشاره به سفر آتي وزير فرهنگ ايتاليا به تهران، آمادگي كشورمان را براي افزايش مبادلات فرهنگي،علمي و دانشگاهي با اين كشور اعلام كرد.
وي سپس با اشاره به تحولات منطقه‌اي و بين المللي، مواضع دو كشور را در بسياري از مسائل نزديك خواند و زمينه‌هاي رايزني و همكاري‌هاي بين دو كشور را گسترده توصيف كرد.
وزير امورخارجه ايتاليا نيز در اين ديدار با سازنده خواندن مذاكرات خود با معاونين رئيس جمهوري اسلامي ايران، تصريح كرد: مسلما امكانات و ظرفيت‌هاي بالقوه زيادي براي توسعه روابط تهران - رم از طريق گفت و گوهاي سياسي وجود دارد.
اما بونينو با تاكيد بر علاقمندي ايتاليا براي گسترش و تقويت مناسبات بين دو كشور در راستاي منافع، به تمايل شركت‌هاي ايتاليايي براي حضور و همكاري مشترك درايران اشاره كرد و افزود: شركت‌هاي ايتاليايي علاقمند به همكاري با ايران در حوزه‌هاي زيرساختي، اقتصاد سبز، توسعه شبكه راه آهن و انرژي هستند.
وي با تاكيد بر اهميت همكاري‌هاي فرهگي، وجود 62 توافقنامه همكاري ميان دانشگاه‌هاي دو كشور را مثبت و سازنده خواند كه نشان از روند و مسير خوب تبادلات فرهنگي ميان دو كشور دارد.
بونينو با اشاره به اهميت سفر آتي وزير فرهنگ كشورش به ايران، علاقه مندي رم براي همكاري با تهران در زمينه باستان شناسي را نيز يادآور شد.
اهميت طرح رئيس جمهوري اسلامي ايران موسوم به "wave"، جهان عليه خشونت و افراط گرايي نيز دراين ديدار مورد توجه قرار گرفت.
دو وزير همچنين در ارتباط با تحولات منطقه اي، پيرامون اوضاع در سوريه،افغانستان و نيز مساله هسته‌اي ايران و طرح اقدام مشترك به رايزني پرداختند.
ظريف در خصوص مساله افغانستان، زمينه همكاري مشترك تهران- رم را در حوزه‌هاي مختلف از جمله مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مقابله با تروريسم و افراط گرايي و كمك به پيشرفت و رفاه برشمرد.
وزير امور خارجه ايتاليا نيز با اشاره به تفاهمنامه ايران و ايتاليا براي همكاري در مورد افغانستان، پيگيري اين همكاري‌ها را مهم خواند.
درخصوص سوريه نيز ظريف بر ضرورت حل اين بحران از مسير راه حل سياسي مبتي بر واقع بيني و جديت و با هدف خاتمه خشونت و افراط و مشاركت مردم سوريه در سرنوشت خود و اجتناب از توسل به راه حل‌هاي غيرسياسي تاكيد كرد.
وزيرامورخارجه ايتاليا نيز با اشاره به فاجعه انساني در سوريه بر نقش اساسي ايران در كمك به حل بحران‌ها تاكيد كرد و گفت: به اعتقاد ما تمامي كشورهايي كه در منطقه حضور و نفوذ دارند، بايد به اجلاس ژنو 2 دعوت شوند.
بونينو در مورد مساله هسته‌اي نيز ابراز اميدواري كرد كه پروسه،مذاكرات تا رسيدن به موفقيت نهايي ادامه يابد.
رايزني و همكاري دو كشور در عرصه‌هاي بين‌المللي به ويژه سازمان ملل متحد نيز از محورهاي مذاكرات دو وزير در اين ديدار بود.
* ظريف: ديدگاه ممانعت از ايفاي نقش مثبت ايران در سوريه، واقع بينانه نيست
وزير امور خارجه كشورمان همچنين در نشست خبري مشترك با همتاي ايتاليايي خود با تاكيد بر اينكه بحران سوريه راه حل نظامي ندارد، گفت: اعتقاد داريم ديدگاهي كه مانع از ايفاي نقش مثبت ايران درباره سوريه شود، مبتني بر واقع بيني نيست و به حل اين مساله كمكي نمي‌كند.
ظريف در پاسخ به سوالي درباره حضور ايران در كنفرانس ژنو 2 درباره سوريه ضمن ابراز اميدواري براي به نتيجه رسيدن تلاش‌هاي سياسي درباره بحران سوريه افزود: اميدواريم اين تلاش‌ها براساس واقع نگري باشد و اگر با رعايت احترام و عزت مردم ايران از ما دعوت شود دراين اجلاس شركت مي‌كنيم.
وي با تاكيد بر جدي بودن براي پايان دادن به خشونت و افراط در سوريه تصريح كرد: مردم سوريه خود بايد سرنوشتشان را تعيين كنند و ديگران تنها مي‌توانند به آنها در اين زمينه كمك كنند ولي نمي‌توانند به جاي آنها تصميم گيري كنند.
وزير امور خارجه كشورمان با تاكيد بر اينكه مذاكرات كارشناسي پيرامون موضوع هسته‌اي ايران با دشواري جلو مي‌رود، گفت: مذاكرات راحتي نيست بايد ريزه كاري‌ها مورد توجه قرار گيرد، به همين دليل روند به كندي جلو مي‌رود.
وي ابارز اميدواري كرد با تعهد، حسن نيت و مهمتر از آن توجه به تصوير كلان كه يك تصميم سياسي از سوي مسئولان ايران و 1+5 است، كار را پيش ببريم و مانع از ورود به موضوعاتي شوند كه مساله ساز مي‌شود.
*ديدار وزير خارجه ايتاليا با رئيس مجلس
وزير خارجه ايتاليا در ديدار با رئيس مجلس شوراي اسلامي هم از همكاري‌هاي پارلماني به عنوان يكي از زمينه‌هاي مهم گسترش مناسبات تهران و رقم ياد كرد.
خانم "اما بونينو" وزير خارجه ايتاليا كه به تهران سفر كرده است، در ديدار با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تحولات منطقه، نسبت به برگزاري موفق كنفرانس ژنو 2 در مورد سوريه ابراز خوشبيني كرد.
وي خاطرنشان كرد: ايتاليا همانند ايران معتقد به راه حل سياسي بحران سوريه است و مردم سوريه بايد براي آينده خود تصميم بگيرند.
وزير امور خارجه ايتاليا با اشاره به توافق اخير گروه 1+5 با ايران در مورد موضوع هسته‌اي گفت: تنها با تقويت اعتماد ميان طرفين مساله هسته‌اي حل خواهد شد.
وي با ابراز خرسندي از سفر به ايران و تبادل نظر با مقامات كشورمان گفت: ايتاليا براي گسترش همكاري دو جانبه در حوزه‌هاي مختلف با ايران اهميت فراواني قائل است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار با اشاره به پيشينه طولاني و خوب مناسبات ايران و ايتاليا، بر استفاده از ظرفيت‌هاي وسيع دو كشور براي توسعه و گسترش همكاري‌هاي دو جانبه در حوزه‌هاي گوناگون تاكيد كرد.
وي گفت: ايران و ايتاليا از فرصت‌هاي فراواني براي گسترش همكاري‌هاي نزديك در چارچوب منافع مشترك بويژه در زمينه همكاري‌هاي منطقه‌اي برخوردارند كه بايد از آنها استفاده كرد.
رئيس مجلس با بيان اينكه منافع دو ملت در تقويت و تحكيم روابط دو جانبه است، ابراز اميدواري كرد با مساعي مشترك ارتباطات دوستانه دوجانبه گسترش يابد.
لاريجاني از همكاري دو كشور در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي به ويژه انرژي، صنايع و زيرساخت‌هاي عمراني به عنوان زمينه‌هاي بالقوه مهم همكاري‌هاي دو جانبه در آينده نام برد.

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن