تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803019412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش‌بيني كاهش قيمت مواد غذايي تا پايان سال


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پيش‌بيني كاهش قيمت مواد غذايي تا پايان سال


فعالان صنفي از سير نزولي قيمت‌ها خبر مي‌دهند

با وجود تغيير نگرش مصرف‌كنندگان و تداوم آرامش و ثبات بازار مقاومت برخي توليد‌كنندگان وعرضه‌كنندگان مواد غذايي و نبود نظارت بر بازار موجب شده است تا مردم آثار مثبت بهبود نسبي شرايط اقتصادي در شكست قيمت اين اقلام را شاهد نباشند.گرچه فعالان صنفي و برخي كارشناسان چسبندگي قيمت‌ها به بالا و تداوم عرضه برخي اقلام به نرخ‌هاي گران قبلي در بازار مصرف را ازجمله عوامل مقاومت در برابر كاهش قيمت‌ها قلمداد مي‌كنند معتقدند با افزايش عرضه و تشديد رقابت كاهش قيمت اقلام خوراكي در آينده نزديك قطعي است.

روند مثبت كاهش قيمت‌ها

عضو هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران و دبيركل سابق انجمن صنفي صنايع غذايي گرچه بر تأثير مشكلات نقل و انتقال ارز و گشايش اعتبار بر افزايش هزينه تمام‌شده و كاهش توليد اين محصولات تأكيد مي‌كند اما معتقد است، قيمت بسياري از محصولات غذايي طي 2‌ماه گذشته ثابت مانده و از آنجا كه ثبات پيش شرط كاهش قيمت است، شكست قيمت اين اقلام تا پايان امسال قطعي خواهد بود.

به گفته علي موحد هنوز اتفاق چشمگيري در بخش توليد و عرضه شكل نگرفته تا قيمت‌ها به يكباره كاهش يابد اما با توجه به آرامش حاكم بر بازار پس از تغيير نگرش مصرف‌كنندگان به تأمين مواد غذايي و افزايش رقابت در توليد و عرضه اين محصولات اكنون كمبودي در بازار احساس نمي‌شود كه اين امر زمينه كاهش قيمت‌ها را فراهم خواهد كرد.

به اعتقاد وي شكست قيمت همه محصولات غذايي تا پايان امسال قطعي است و اين كاهش قيمت ابتدا در برخي اقلام مانند روغن نباتي كه دولت حساسيت بيشتري نسبت به تأمين و عرضه آن دارد صورت گرفته و به تدريج به ساير اقلام مانند كنسرو كمپوت و... سرايت خواهد كرد. همچنين با آغاز به‌كار كميته‌اي در اتاق بازرگاني، برخي موانع كنوني نقل و انتقال ارز در بخش غذا و دارومرتفع مي‌شود كه بر افزايش عرضه و كاهش قيمت‌ها مؤثر خواهد بود.

شكست قيمت‌ها اجتناب‌ناپذير است

معاون پيشين بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز گرچه تأكيد مي‌كند كه نمي‌توان زمان مشخصي را براي كاهش قيمت مواد غذايي اعلام كرد، معتقد است، شكست قيمت بسياري از اقلام خوراكي و كالاهاي صنعتي طي چند‌ماه آينده اجتناب‌ناپذير خواهد بود. به گفته محمد علي ضيغمي با توجه به مشكلات نقل و انتقال ارز، فرايند كاهش قيمت‌ها در محصولات توليد داخل، مونتاژي و وارداتي متفاوت خواهد بود اما اين روند كاهش قيمت در اقلامي كه پيش از اين در اولويت‌هاي تأمين ارز دولتي نبوده و با ارز آزاد تأمين شده است، زودتر محقق خواهد شد.

وي تداوم عرضه بسياري از كالاها در سطح بازار با قيمت‌هاي درج شده قبلي را يكي ديگر از موانع شكست قيمت‌ها تلقي كرده و معتقد است، كاهش قيمت برخي اقلام خوراكي مانند مرغ و تخم مرغ به‌دليل تأمين نهاده‌هاي ارزان قيمت بيشتر خواهد بود.

كاهش قيمت مرغ و تخم‌مرغ

مواد پروتئيني از ديگر اقلامي است كه طي 2‌ماه گذشته كمترين نوسان قيمت را تجربه كرده است و اكنون فعالان صنفي از رفع نگراني تأمين و سير نزولي قيمت نهاده‌هاي توليد مرغ، تخم‌مرغ و تأثير آن بر افزايش توليد، عرضه و كاهش قيمت‌ها خبر مي‌دهند.
همايون دارابي، مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي كشور با بيان اينكه اكنون به اندازه كافي نهاده خوراك طيور شامل ذرت و سويا در بازار موجود بوده و هيچگونه كمبودي در اين زمينه وجود ندارد، تصريح كرد: اين امر موجب كاهش هزينه تمام‌شده و افزايش توليد شده و سير نزولي قيمت گوشت مرغ در چند‌ماه آينده را به‌دنبال خواهد داشت.

مديرعامل اتحاديه مرغ تخم‌گذار استان تهران نيز از كاهش ۲۰درصدي قيمت نهاده‌هاي طيور و تسهيل تأمين آن خبر داده و به فارس گفت: اكنون قيمت هر كيلو ذرت از 1200به 750تا830 وسويا از 2هزار به 1720تا 1750تومان كاهش يافته است. به اعتقاد ناصر نبي، اكنون كشورهاي صادركننده اعتمادكرده‌ و حتي با تلفن محصول ارسال مي‌كنند با اين شرايط قطعا كاهش قيمت نهاده باعث كاهش قيمت‌ها مي‌شود.

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن