تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819704973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بروكسل 50 ميليون يورو كمك به سودان جنوبي اختصاص داد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بروكسل 50 ميليون يورو كمك به سودان جنوبي اختصاص داد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/10/02
كميسيون اروپا روز دوشنبه از واريز پنجاه ميليون يورو براي كمك به مقابله با بحران انساني در سودان جنوبي كه با جنگ داخلي مواجه است، خبر داد.
كريستينا جورجيوا كميسر اتحاديه اروپا در امور كمك هاي بشردوستانه با اعلام اين خبر گفت:«سودان جنوبي در آستانه بحران انساني قراردارد و ما بايد به هر قيمتي از اين موضوع جلوگيري كنيم.»
در حالي كه بيشتر فعالان بشردوست اين كشور را به دليل جنگ و درگيري ترك كرده اند، جورجيوا يادآور شد:«صدها هزار غيرنظامي به كمك نياز دارند.»
از زماني كه سالوا كر رييس جمهور سودان جنوبي ، ريك ماچار معاون خود را كه در ماه ژوئيه بركنار شده بود به كودتا متهم كرد، اين كشور با درگيري هاي شديد مواجه شده است.
جورجيوا همچنين از طرف هاي متخاصمه خواست اجازه دهند فعالان بشر دوست اقدامات خود را انجام دهند. وي تصريح كرد :«اين موضوع به اين معني است كه امنيت لازم براي فعاليت آنها برقرار شود تا آنها بتوانند به افراد آسيب پذير كه نيازمند هستند، بدون توجه به اينكه فرد نيازمند از كدام گروه است، كمك كنند.»
طي هفته هاي اخير صدها نفر در اين درگيري ها كشته شدند و غيرنظاميان براي فرار از درگيري ها به صورت گروهي به اردوگاههاي مختلف سازمان ملل پناه مي برند.
در اين كشور تازه تاسيس كه دو سال و نيم پيش اعلام استقلال كرد ، فساد و رقابت هاي قبيله اي و نژادي موج مي زند. درگيرهاي اخير نيز هم بعد نژادي و هم بعد سياسي دارد.
179/145

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن