تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803081728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهندسي ارزش سرلوحه فعاليتهاي عمراني در لرستان/ ضرورت پرهيز از آزمون و خطا در پروژه ها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهندسي ارزش سرلوحه فعاليتهاي عمراني در لرستان/ ضرورت پرهيز از آزمون و خطا در پروژه ها
خرم آباد - خبرگزاري مهر: معاون امور عمراني استانداري لرستان مهندسي ارزش را سرلوحه فعاليت هاي عمراني در اين استان عنوان كرد و بيان داشت: جلوگيري از آزمون و خطا در اجراي پروژه هاي عمراني ضروري است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجيد كيان پور در حاشيه جلسه شوراي فني استان در گفتگو با خبرنگار مهر با تاكيد بر ضرورت ارتقا كيفيت ساخت و ساز در استان اظهار داشت: در زلزله ساختمان ها در نقاطي آسيب پذير هستند كه مسائل آئين نامه اي رعايت نشده است.

وي با اشاره به تشكيل مستمر جلسات شوراي فني استان بيان داشت: شوراي فني استان به دنبال مچ گيري از دستگاهها نيست بلكه تلاش مي كند ايرادات فني و اجرايي را شناسايي و در جهت اصلاح آنها قدم بردارد.

ضرورت برخورد با كوتاهي پيمانكاران در پروژه ها

كيان پور با تاكيد بر اينكه دفاتر فني دستگاهها نبايد چشم خود را بر روي مشكلات اجرايي كار پيمانكاران ببندند، عنوان كرد: در صورت كوتاهي در هر مرحله از كار بايد پيگيريهاي لازم براي رفع مشكل صورت گيرد.

معاون امور عمراني استانداري لرستان بر ضرورت جلوگيري از فعاليتهاي آزمون و خطا در اجراي پروژه هاي عمراني بيان داشت: روش سعي و خطا در اين بخش خسارات فراواني به دنبال خواهد داشت.

كيان پور همچنين خواستار نظارت آزمايشگاه مكانيك خاك بر روند اجراي پروژه ها شد و بيان داشت: آزمايشگاه مكانيك خاك بايد به عنوان مشاور در كنار پروژه هاي عمراني باشد.

وي با بيان اينكه آنقدر اعتبار عمراني نداريم كه يك كار را چندين بار انجام دهيم و با سعي و خطا پيش برويم، عنوان كرد: روشهاي اجراي پروژه هاي عمراني در استان بايد با نظام فني و اجرايي كشور مطابقت داشته باشد.

افزايش طول عمر پروژه ها در گرو اصلاح روشهاي اجرايي

معاون امور عمراني استانداري لرستان با تاكيد بر اينكه بايد به دنبال اصلاح روشهاي اجراي پروژه هاي عمراني باشيم، بيان داشت: رفع خطاها كيفيت كار را افزايش داده و عمر مفيد پروژه ها را افزايش مي دهد.

كيان پور عنوان كرد: در صورت عدم توجه به اصول فني و اجرايي در اجراي پروژه هاي عمراني تنها ما پول و مصالح را هدر داده ايم.

وي در ادامه سخنان خود بر ضرورت رعايت شرايط عمومي پيمان در اجراي پروژه ها بيان داشت: همچنين بايد در اجراي پروژه هاي عمراني از ظرفيت مشاورين ذي صلاح مورد تاييد معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري و داراي رتبه استفاده شود.

اجازه احداث هيچ پروژه اي بدون تست جوش داده نمي شود

معاون امور عمراني استانداري لرستان با تاكيد بر اينكه ناظران نبايد اجازه اجراي هيچ پروژه اي در استان را بدون تست جوش بدهند، افزود: كم توجهي در اجراي اتصالات جوشي در زلزله خسارات جبران ناپذيري به همراه دارد.

كيان پور عنوان كرد: در اين راستا در روند اجراي پروژه ها ظرف مدت زمان يك هفته تست جوش صورت گيرد و پس از رفع نواقص ادامه پروژه عملياتي شود.

وي همچنين به مشكلات موجود در گودبرداريها در استان اشاره كرد و بيان داشت: برگزاري دوره هاي آموزشي در اين زمينه بايد اولويت اول نظام مهندسي لرستان باشد.

معاون امور عمراني استانداري لرستان همچنين خواستار توجه به موضوع ايمني در اجراي پروژه هاي عمراني شد و بيان داشت: در اين راستا بايد از مجريان و پيمانكاران خواسته شود كه اجراي مبحث 12 مقررات ملي ساختمان را به طور جدي در دستور كار قرار دهند.

مهندسي ارزش سرلوحه فعاليت هاي حوزه فني و اجرايي استان

كيان پور همچنين به ديگر نكات اجرايي در روند احداث پروژه هاي عمراني اشاره كرد و بيان داشت: بايد نظارت كافي صورت گيرد كه از ملات در اجراي پروژه ها استفاده نشود و هر پروژه اي كه بدون توجه به مقررات و آئين نامه ها نسبت به استفاده از ملات اقدام كند بايد پروژه تعطيل و با دستگاه نظارت و پيمانكار برخورد شود.

وي با تاكيد بر اينكه بايد در تهيه و فرآوري بتن از دستگاه بتن ساز استفاده شود، افزود: همچنين آزمايشگاه مكانيك خاك بايد براي برآورد مقاومت و ظرفيت خاك محل احداث پروژه هاي عمراني وارد عمل شود و اعلام نظر كند.

معاون امور عمراني استانداري لرستان مهندسي ارزش را سرلوحه فعاليت در حوزه فني و اجرايي استان دانست و بيان داشت: شوراي فني به دنبال اصلاح روشها در اجراي پروژه هاي عمراني است تا ساخت و سازها در استان از كيفيت خوبي برخوردار شوند.

كد خبر: 2201136

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۲۰:۰۵

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن