تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821003547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهضت كربلا اقيانوس بشريت را به تلاطم درآورد/ زيارت اربعين يك كلاس درس است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نهضت كربلا اقيانوس بشريت را به تلاطم درآورد/ "زيارت اربعين" يك كلاس درس است
خرم آباد - خبرگزاري مهر: يكي از اساتيد حوزه و دانشگاه گفت: نهضت خونين عاشورا در سرزمين كربلا و در آن تاريخ خاتمه نيافت بلكه نهضت كربلا اقيانوس بشريت را به تلاطم درآورد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد حامد طاهري در مراسم سوگواري روز اربعين در حوزه علميه كماليه خرم آباد با اشاره به اينكه حادثه عاشورا در زماني محدود و در سرزميني مشخص رخ داد، اظهار داشت: اما اين حادثه هرگز در آن سرزمين و در آن تاريخ خاتمه نيافت بلكه نهضت كربلا اقيانوس بشريت را به تلاطم درآورد و تمام تاريخ را در بر گرفت.

وي با بيان اينكه توحيد و اسلام شناسي بدون شناخت امام حسين(ع) و كربلا ناقص است، تصريح كرد: اگر حسين(ع) نبود نامي از شريعت حق نيز نبود و حقيقت رسالت در نهضت امام حسين(ع) معني پيدا مي كند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با تاكيد بر اينكه امروز در قرن بيداري اسلامي به سر مي بريم كه به تاسي از امام حسين(ع) ايجاد شده است، ادامه داد: شبكه ها و رسانه هايي كه ادعاي آزادي دارند بايد تصاوير حضور 20 ميليوني زائران امام حسين(ع) در روز اربعين را پخش كنند چرا كه اين حضور باشكوه نشانه فطرت پاك شيعيان است.

حجت الاسلام طاهري با اشاره به اينكه خواندن دعاهاي عرفه، زيارت عاشورا و زيارت اربعين طي امروز بسيار توصيه شده است، تصريح كرد: زيارت اربعين يك دعا نيست بلكه يك كلاس درس است كه همه مومنان بايد از معارف آن بهره مند شوند.

وي افزود: بايد معاني، مضامين و معارف موجود در ادعيه را از درون آنها بيرون بياوريم و به عنوان درس معرفت براي مردم عنون كنيم.

اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه كساني كه در روز عاشورا شمشير بر امام حسين(ع) و ياران ايشان كشيدند جاهل بودند، گفت: جهل به معني بيسوادي نيست بلكه به اين معني است كه انسان خير و شر را از يكديگر تشخيص ندهد و راه درست را گم كند.

حجت الاسلام طاهري با تاكيد بر اينكه عدم درك، بصيرت نداشتن و اعتقادات سرسري جهالت است، افزود: امروز نيز حركت همين افرادي كه در عمليات هاي تروريستي در عراق كمربند انفجاري به خود مي بندند و مردم بي گناه را به كشتن مي دهند ناشي از جهل و ناداني است.

وي با بيان اينكه وهابيت و آل سعود در جهل به سر مي برند، يادآور شد: ريشه همه بدبختي هاي جهان امروز جهل و ناداني است.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه گروه هاي منحرف وهابيت و تكفيري چهره خشني از دين و اسلام به نمايش گذاشته اند، اظهار داشت: فعاليت اين افراد نقطه مقابل اسلام و پيامبر(ص) است.

حجت الاسلام طاهري گفت: گروه هاي وهابيت و تكفيري جهالت مطلق نسبت به اسلام و دين را به نمايش گذاشته اند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه با وجود مبارك امام خميني(ره) اسلام زنده شد و امروز اين پرچم در دست رهبر معظم انقلاب قرار دارند، افزود: در سالگرد نهم دي ماه با درايت و هدايت رهبر فرزانه انقلاب حماسه اي ماندگار و فراموش نشدني خلق شد.

كد خبر: 2201045

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۱۴:۱۲

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن