تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819205711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اربعين حسيني، درس ايستادگي در راه حفظ ارزش هاست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اربعين حسيني، درس ايستادگي در راه حفظ ارزش هاست
معاون فرهنگي اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري ايستادگي در برابر دشمنان و استكبار را بزرگترين درس اربعين و قيام امام حسين(ع) دانست و اظهاركرد: اربعين حسيني به ما درس ايستادگي، مقاومت و از خودگذشتگي در راه حفظ اسلام و ارزش‌هاي ديني را مي آموزد.

حجت‌الاسلام فيض‌الله اسدپور، معاون فرهنگي اوقاف چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه چهارمحال و بختياري، با تاكيد بر لزوم زنده نگه داشتن قيام عاشورا و دستاوردهاي اين قيام در روز اربعين حسيني تصريح كرد: از خودگذشتگي امام حسين(ع) در راه اسلام و رسالت خطير حضرت زينب(س) در زنده نگه داشتن اين واقعه عظيم، درس‌هاي بزرگ عاشورا و اربعين حسيني هستند.

حجت الاسلام اسدپور با بيان اينكه رسالت‌ها و اهداف قيام امام حسين(ع) با ايستادگي حضرت زينب(س) كامل شد افزود: واقعه عاشورا و رسالت و اهداف قيام امام حسين(ع) به واسطه خطبه‌هاي جانانه حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) در جامعه نشر يافت و كامل شد.

وي پايداري اسلام را ثمره خون‌هاي شهداي كربلا دانست و گفت: خون‌هاي ريخته شده در كربلا و ايستادگي، مقاومت و تبيين واقعه عاشورا توسط حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) ضامن بقا، ايستادگي و احياي اسلام شد.

حجت الاسلام اسدپور با اشاره به روشنگري‌هاي حضرت زينب(س)، تصريح كرد: اگر تبيين و روشنگري حضرت زينب(س) و امام سجاد (ع) در واقعه كربلا نبود به طور قطع حركت و اهداف قيام امام حسين(ع) نيمه تمام مي‌ماند.

وي همچنين با اشاره به زيارت اربعين، يكي از علامت‌هاي انسان مومن را خواندن زيارت اربعين دانست و تصريح كرد: طبق فرموده امام حسن عسگري(ع) يكي از علامت‌هاي مومن خواندن زيارت اربعين است بنابراين بايد نسبت به قرائت اين زيارت اهتمام ويژه داشت.

حجت الاسلام اسد پور غسل روز اربعين، خواندن زيارت اربعين، اقامه دو ركعت نماز زيارت، عرض سلام و ادب به محضر امام حسين(ع) از نزديك و يا از راه دور و اعمال ديگر را از مهم ترين اعمال روز اربعين برشمرد.

وي به بيان ويژگي‌هاي عدد چهل پرداخت و تصريح كرد: عدد چهل به واسطه زنده نگه داشتن اربعين حسيني بعد از شهادت امام حسين(ع) در اسلام داراي ارزش و جايگاه بسيار بالايي شد و به نحوي چهل وابسته به قيام عاشورا است.

حجت الاسلام اسدپور ايستادگي و مقاومت انقلاب اسلامي را نشات گرفته از قيام عاشورا و اربعين حسيني دانست و خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران در طول اين 34 سال با تهاجمات و هجمه‌هاي بسياري از جمله جنگ نظامي و جنگ رواني مواجه بوده است اما آنچه كه ملت ما را در برابر اين كينه ورزي‌ها مقاوم كرد فرهنگ نشات گرفته از نهضت عاشورا و قيام اباعبدالله حسين (ع) بود.

وي جابربن عبدالله انصاري را اولين زائر اباعبدالله حسين(ع) عنوان كرد و گفت: جابربن عبدالله فردي بود كه توفيق زيارت و زندگي با هفت امام معصوم را داشت و توانست نام خود را به عنوان اولين زائر امام حسين(ع) در تاريخ ثبت كند.

انتهاي پيام

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن