تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820337157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داغ غمي كه به چهلمين منزل رسيد/ آسمان مصلاي اراك پر از نام حسين (ع)شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: داغ غمي كه به چهلمين منزل رسيد/ آسمان مصلاي اراك پر از نام حسين (ع)شد
اراك - خبرگزاري مهر: چهل منزلت اسارت گذشت، چهل منزل از وداع گذشت و امروز، روز موعود رسيد و حالا چهل روز از گريه آسمان و زمين و خورشيد و ملائكه بر امام‌حسين (ع‌) گذشته است، امروز اربعين است، قافله اسرا به كربلا رسيده است، قافله اي كه ديگر رقيه (س) را به همراه ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، زينب (س) بر زميني قدم مي گذارد كه هنوز تاخت سم ستوران بر تن چاك چاك برادرانش را به ياد دارد، كاروان بر زميني قدم مي گذارد كه همچون لب حسين (ع) و يارانش خشك است.

چهل روز غربت، چهل روز اسارت و اين زينب(س) است كه مي داند چله نشيني براي برادر چيست، زينب مي داند كه ستاندن حق مظلوم از ظالم چيست و باز هم زينب است كه مي داند زنده نگه داشتن عاشورا يعني چه؟

و امروز، روزي است كه كاروان عاشورايي به كربلا برمي گردد، امروز همه شيعيان دل هايشان پر كشيد به سوي كربلا و آنكه ياراي رفتن داشته، رفته و خود را به قافله عشق رسانده و آنكه نمي تواند گوشه اي از قلبش را به كربلا فرستاده و از آنجا كه ايستاده رو به كربلا مي چرخد و زيارت اربعين مي خواند.

مردم استان مركزي هم همچون ساير شيعيان شيفته سراسر جهان امروز در چهلمين روز عزاي حسيني گرد غم بر شانه نشسته بر سر و سينه مي زنند، ميدان اصلي شهر با پرچم هاي سياه پوشيده شده است و زن و مرد در آن مصلاي اراك گرد آمده اند تا سوگ دلشان را به ياد شهداي كربلا فرياد بزنند. صداي يا حسين در ميدان طنين انداخته است. عزاداران مي روند تا در مصلاي بيت المقدس همايش عاشقان حسيني را برگزار كنند.

حضرت زينب و امام سجاد پيام آوران عاشورا

رئيس حوزه علميه امام خميني اراك در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اينكه قيام امام حسين (ع) در راه خدا و زنده نگه داشتن دين اسلام بود، مي گويد: امام حسين(ع) براي اصلاح امور دين، امر به معروف و نهي از منكر و براي پاك كردن بدعت‌هايي كه در دين ايجاد شده بود، قيام كردند و در اين راه به شهادت رسيدند.

سيد احمد ميرمهدي مي افزايد: اسارت اهل بيت(ع) پس از واقعه عاشورا مكمل اين قيام بود و افشاگري هاي حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) در اين دوران اهداف قيام و مظلوميت امام حسين(ع) و ياران باوفايش را به مردم ابلاغ كردند.

وي در خصوص اهميت اربعين تاكيد مي كند: اربعين به دليل يادآوري مراجعت خاندان سيد شهيدان به كربلا از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

ميرمهدي مي گويد: اهل بيت امام حسين(ع) كه بعد از شهادت سيد و سالار شهيدان به اسارت در آمده و از كربلا به شام رفته بودند، هنگامي كه قصد بازگشت به مدينه را داشتند رنج سفر و سختي سفر را به عشق زيارت كربلا تحمل كرده و در روز اربعين به كربلاي معلي رسيدند.

زيارت كربلا يكي از نشانه هاي مومنان ومومنين

رئيس حوزه علميه امام خميني اراك با بيان اينكه زيارت امام حسين(ع) يكي از نشانه‌هاي مومن به شمار مي‌رود، ادامه داد: مومن حقيقي پنج نشانه دارد كه يكي از اين نشانه‌ها زيارت كربلا و امام حسين(ع) است كه علما و بزرگان ديني نيز بارها و بارها به آن تاكيد داشته‌اند.

ميرمهدي با اشاره به عزيمت زائران به حرم امام حسين(ع) با پاي پياده، ادامه داد: در طول تاريخ در مسير زائرين اربعين توطئه‌ها و اختلاف افكني‌هاي زيادي صورت گرفته اما كشته شدن زائرين نتوانسته از شوق زيارت زائرين و دوستداران سيدالشهدا كم كند و اين مراسم همواره با شكوه برگزار مي‌شود كه اين نشان از غنا و عمق نهضت عاشورا است.

پياده روي عزاداران براي اسراي عاشورا و همراهي نيروهاي انتظامي

و امروز مردم اراك با پاي پياده در سطح شهر عزاداري مي كنند تا بتوانند ذره اي از اخلاص خود را نشان دهند، در اين ميان نيروهاي انتظامي در برقراري نظم و امنيت شهر براي ايجاد فضاي مناسب عزاداري بسيار در حال تلاش است.

جانشين فرماندهي انتظامي استان مركزي با اشاره به برقراري تمهيدات لازم براي اين روز مي گويد: همزمان با ايام سوگواري حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) و عزاداري اربعين حسيني، نيروي انتظامي استان همزمان با سراسر كشور تمهيدات ويژه اي در خصوص برقراري نظم و امنيت عزاداران در نظر گرفته است.

سرهنگ كاكاوند با اشاره به تردد حضور حجم گسترده مردم در قالب دسته جات و هيات عزاداري در محله ها و خيابان ها در سطح شهرهاي مختلف استان مي افزايد: تمام توان اجرايي و ستادي فرماندهي انتظامي استان براي برقراري نظم و امنيت شبانه روزي اين ايام فراخوان شده اند.

وي ادامه مي دهد: همزمان با حضور افراد در سطح معابر و خيابان هاي شهرحجم وسيعي از خودرو هاي شخصي نيز تردد خواهند داشت كه پليس راهور استان با افزايش تمهيدات ترافيكي در سطح شهر در تلاش براي ايجاد سهولت رفت وآمد اتومبيل ها است.

وامروز...

و امروز همه آمده اند تا پرچم هاي سرخ و سياه عزاداري حسين را برافزازند تا قيام حسين و يارانش بعد از هزار سال هنوز زنده باشد. همه آمدند و با به سروسينه زدن و عزاداري روح و روان خويش را جلايي مي بخشد با غم حسين، يارانش و اسراي چهل منزل گذرانده كربلا.

....

گزارش: سميه انصاري فر

كد خبر: 2200976

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۱۲:۴۸

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن