تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805377260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اربعين، چله عارفانه تشيع سرخ علوي و فرصتي براي اعلام همبستگي با عاشورا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اربعين، چله عارفانه تشيع سرخ علوي و فرصتي براي اعلام همبستگي با عاشورا
سمنان – خبرگزاري مهر: اربعين حسيني، جويبار هميشه جاري عاشورا، روز شهادت حماسه سازان و اربعين، روز زيارت مرقد عاشوراسازان است. عاشورا، خروش خون حسين(ع) و اربعين، پژواك اين فرياد ظلم شكن است، عاشورا و اربعين، نقطه ابتدا و انتهاي عشق نيست؛ بلكه چله عارفانه تشيع سرخ علوي است.

به گزارش خبرنگار مهر، عاشورا تا اربعين، نقطه اوج عشق حسيني است و در اين چهل روز، حسين(ع) تنها سخن محافل است تا در طول عمر انسان، بهانه بيداري و ظلم‏ ستيزي باشد.

عاشورا، زمانه خون و ايثار است و اربعين، بهانه تبليغ و پيمان. در عاشورا، حسين(ع) با تاريخْ سخن گفت و در اربعين، تاريخ پاي درس حسين(ع) نشست.

عاشورا روز كشت "خون خدا" در كوير جامعه ظلم ‏زده است و اربعين، آغاز برداشت نخستين ثمره آن.

آري، اربعينْ فرصتي براي اعلام همبستگي با عاشوراست. هر اربعين حسيني، قاصد حماسه اي ماندگار، پيامدار استعلاي ايمان، نشانه‏ اي از شكوه عشق و برگ هميشه سبزي بر درخت هماره سرخ شهادت است.

اربعين يك واژه نيست؛ كتابي قطور و پرماجراست. كتابي كه گذر زمان و حادثه‏ هاي زمين، هرگز نمي‏ تواند نوشته‏ هاي آن را محو كند و البته كهنگي در آن راه ندارد.

اربعين، هنرنامه مصوّر آرمان گرايي و حق ياوري است. اربعين، نشانه‏ اي بر اعتلاي دين و بالندگي زمزمه‏ هاي دعا و تلاوت قرآن در شب عاشوراي حسيني است.

درك و عمل به مفاهيم زيارت اربعين از راه هاي شناخت امام حسين (ع) است

نماينده ولي فقيه در استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، زيارت اربعين را داراي فضيلت ها و آثار فراوان در زندگي مردم دانست و افزود: از راه هاي شناخت امام حسين (ع) درك و عمل به مفاهيم زيارت اربعين است.

آيت الله سيد محمد شاهچراغي ضمن بيان اينكه اربعين نماد صبر شيعيان است، اظهار كرد: استكبار به سركردگي آمريكا با تمام قدرت در مقابل دين اسلام ايستاده اند تا آن را نابود كنند اما روحيه حسيني مانع تحقق اهداف آن ها شده است.

وي اظهار كرد: اربعين در فرهنگ پربار تشيع جايگاه ويژه‌اي دارد و روز زنده‌نگه داشتن قيام امام حسين(ع) است و ائمه اطهار همواره به بزرگ‌داشتن اين روز اهتمام ويژه‌اي داشته‌اند و پيروان خود را نيز به اين مهم امر كرده‌اند.

زيارت اربعين يكي از ويژگي هاي مومنان است

امام جمعه سمنان افزود: اربعين حسيني از روزهاي بسيار مهم در تاريخ تشيع و نقطه عطف و تحول در جامعه ديني و منشأ تحولات عظيم است كه بايد مورد توجه همگان قرار گيرد.

آيت الله شاهچراغي به درس‌هايي كه در اربعين حسيني، پيام‌هاي عاشورا و رسالت بسيار سنگيني كه اهل بيت امام حسين (ع) در دوران اسارت داشتند، اشاره كرد و افزود: اگر اين اسارت تحقق نمي‌پذيرفت، قيام عاشورا و حادثه عظيم و بزرگ دشت كربلا در همان جا باقي مي‌ماند.

وي به اهميت زيارت اربعين اشاره كرد و افزود: امام حسن عسگري(ع) در سخني ويژگي‌هاي مومنان را پنج مورد ذكر كرده و يكي از اين موارد زيارت اربعين است.

اربعين بهانه‌اي براي احياي ياد و خاطره كربلا و اباعبدالله الحسين(ع) است

عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد:‌ در مورد اينكه كاروان اسرا در مسير برگشت از شام به كربلا رسيدند اختلافي بين محققان وجود دارد، برخي معتقدند كاروان روز اربعين رسيده و عده‌اي معتقدند چند روز بعد رسيده است.

آيت الله شاهچراغي ادامه داد: زيارت روز اربعين مستحب موكد است و اين مسئله از نظر روايات و معارف اسلامي امري قطعي است، به همين دليل علماي ما از قديم از اين امر مواظبت مي‌كردند و اصرار بر انجام زيارت اربعين داشتند تا روز اربعين به زيارت مشرف شوند.

وي خاطرنشان كرد: كساني كه براي اباعبدالله الحسين(ع) از ابتداي محرم عزاداري مي‌كنند با عزاداري 40 روزه و اربعين به كمال مي‌رسند و روز اربعين بهانه‌اي براي احياي ياد و خاطره كربلا و اباعبدالله الحسين(ع) است.

آيت الله شاهچراغي با تاكيد بر احياي جريان كربلا در بين مردم با زيارت اربعين گفت: كساني كه به زيارت اربعين مشرف مي‌شوند، فضاي معنوي و پياده‌روي بر آنها تاثير مي‌گذارد و در نتيجه تاثير زيارت بر روح و روان شيعيان قابل مشاهده است.

تجمع بزرگ عزاداران اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان در سمنان

فرماندار شهرستان سمنان نيز گفت: براي اولين بار با حضور هيئت هاي مذهبي شهرستان سمنان تجمع بزرگ عزاداران اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان با نام لبيك يا حسين(ع) در اين شهر برگزار مي شود.

حسن سعدالدين با بيان اينكه اين برنامه معنوي و مذهبي عزاداري براي اولين بار در شهرستان سمنان در حال شكل گيري است، گفت: ترويج فرهنگ عاشورايي و استمرار نهضت حسيني همواره در قلوب شيعيان پيرو ابا عبدالله (ع) عامل زنده بودن اين واقعه عظيم در جهان اسلام بوده است.

وي تصريح كرد: با تدابير اتخاذ شده اين آيين در جوار امامزاده يحيي (ع) و جوار گلزار مطهر شهدا در خيايان آستانه غربي و جنوبي برگزار مي شود.

امام حسين (ع) با قيام كربلا باعث بقاي دين اسلام شد

فرماندار شهرستان سمنان افزود: خيابان آستانه ضلع غربي به سمت خيابان باهنر محل تجمع برادران عزادار حسيني و خيابان آستانه به سمت خيابان شهدا در ضلع جنوبي همت آباد محل تجمع خواهران عزادار است.

سعدالدين محل تجمع همه عزاداران عاشورايي را ميدان امام خميني (ره) به سمت خيابان آستانه و امامزاده يحيي (ع) و گلزار شهدا ساعت 9.30 روز دوشنبه دوم دي اعلام و از مردم شهيد پرور و حسيني دعوت كرد در تجمع بزرگ عاشورائيان شركت كنند.

وي اظهار داشت: همانطور كه پيامبر اكرم (ص) دين اسلام را به ارمغان آورد حضرت امام حسين (ع) نيز با قيام كربلا باعث بقاي آن شد.

مشيت الهي بر تداوم و جاودانگي نهضت امام حسين (ع)

فرماندار شهرستان سمنان با بيان اينكه مشيت الهي بر تداوم و جاودانگي نهضت امام حسين (ع) و محدود نشدن آن در زمان خود قرار گرفته است، افزود: با توجه به اينكه نهضت عاشورا بر پايه حق، حقيقت، كفر ستيزي و حق‌طلبي استوار است برهمين اساس تا هميشه تاريخ، قيام كربلا پايدار خواهد ماند.

سعدالدين با تأكيد بر اينكه محبوبيت امام حسين (ع) در دل همه عاشقان حريم ولايت و بندگي خدا باعث شده تا روز به روز بر شمار ارادتمندان به آن حضرت افزوده شود، اضافه كرد: رهبري بي‌نظير امام حسين (ع) در قيام كربلا در قالب هجرت، ناتمام گذاشتن آيين حج، بردن زن و كودكان، خطبه‌ها و دعوت‌هاي وي براي ياري دين اسلام بيانگر اين است كه آن حضرت بهترين اصول مديريتي را اجرا كرده است.

وي گفت: با توجه به اينكه ايام سوگواري امام حسين(ع) حضور اقشار مختلف مردم در مساجد، حسينيه، تكايا و امامزاده ها بيش از زمان هاي ديگر است، سخنرانان بايد سبك زندگي اسلامي و الگوگيري از ائمه اطهار(ع) را به صورت سخنراني و يا در قالب حلقه هاي معرفتي و جلسات پرسش و پاسخ تبيين كنند.

سعدالدين با بيان اينكه تكريم و گراميداشت اربعين، تعظيم شعائر ديني، رمز تداوم نهضت حسيني و اعلان وفاداري و پايبندي به مكتب سرخ عاشوراست افزود: اهميت اربعين وقتي بيشتر درك مي‌شود كه نقش سازنده و مفيد آن در ماندگاري و جاودانگي حماسه عاشورا و تبيين اهداف و آرمان والاي امام حسين (ع)درنظر گرفته شود.

امام حسين(ع) براي اصلاح امور دين، امر به معروف و نهي از منكر به شهادت رسيدند

امام جمعه موقت سمنان تاكيد كرد: امام حسين(ع) براي اصلاح امور دين، امر به معروف و نهي از منكر و براي پاك كردن بدعت‌هايي كه در دين ايجاد شده بود، قيام كردند و در اين راه به شهادت رسيدند.

حجت الاسلام محمد باقر عبدوس افزود: اربعين حسيني به اين دليل كه يادآور مراجعت اهل بيت امام حسين(ع) از شام به دشت كربلا است، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وي تصريح كرد: اهل بيت امام حسين(ع) كه بعد از شهادت سيد و سالار شهيدان به اسارت در آمده و از كربلا به شام رفته بودند، هنگامي كه قصد بازگشت به مدينه را داشتند رنج و سختي سفر را به عشق زيارت كربلا تحمل كرده و در روز اربعين به كربلاي معلي رسيدند.

اسارت اهل بيت(ع) مكمل قيام كربلا بود

امام جمعه موقت سمنان با بيان اينكه قيام امام حسين(ع) يك بحث عادي نبوده و در زمان حضرت آدم(ع)، جبرئيل مصيبت امام حسين(ع) را براي آن حضرت تشريح كرده بود، خاطرنشان ساخت: امام حسين(ع) در راه خدا و در راه احياي دين به شهادت رسيد و اين حقيقتي بود كه از زمان حضرت آدم به آن اشاره شده بود.

عبدوس گفت: اسارت اهل بيت(ع) مكمل قيام كربلا بود، حضرت زينت(س) و امام سجاد(ع) در دوران اسارت اهداف قيام و مظلوميت امام حسين(ع) و ياران باوفايش را به مردم ابلاغ كردند و اربعين به دليل يادآوري مراجعت خاندان سيد شهيدان به كربلا از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وي با بيان اينكه زيارت امام حسين(ع) يكي از نشانه‌هاي مومن به شمار مي‌رود، ادامه داد: مومن حقيقي پنج نشانه دارد كه يكي از اين نشانه‌ها زيارت كربلا و امام حسين(ع) است كه علما و بزرگان ديني نيز بارها و بارها به آن تاكيد داشته‌اند.

ايام محرم و صفر و اربعين حسيني بهترين فرصت ها براي ترويج و نهادينه كردن معنويت

مسئول دبيرخانه نظارت بركانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان نيز گفت: ايام محرم و صفر و اربعين حسيني يكي از بهترين فرصت ها براي ترويج و نهادينه كردن معنويت و آموزه هاي ديني و اسلامي در جامعه است.

حجت الاسلام سيد محمود حسيني ادامه داد: ائمه جمعه و جماعات بايد در روز اربعين حسيني ضمن تبيين فلسفه نهضت عاشورا، فداكاري هاي اسراي كربلا به ويژه حضرت زينب (س) و امام سجاد (ع) را نيز بيان كنند چرا كه آنها در سخنراني هاي خود، نقاب را از چهره دشمنان برداشتند و هدف قيام امام حسين(ع) و يارانشان را بر همگان آشكار ساختند.

وي بيان داشت: امروز بايد از عاشورا درس بگيريم و كار حسيني انجام دهيم و بدانيم آنچه باعث شهادت حضرت امام حسين (ع) و يارانش شد، دنيا طلبي دشمنان دين و فراموش كردن رهبري و ولايت بود.

حسيني با بيان اينكه دشمنان براي نابودي نظام جمهوري اسلامي سعي در فاصله انداختن مردم از آموزه هاي الهي و اسلامي دارند، گفت: مردم بايد بدانند كه با نهادينه شدن آموزه هاي الهي و اسلامي در زندگي آنها مي توانند در همه امورموفق شوند و كشور را نيز در سربلندي و پيشرفت ياري كنند.

.......................................
گزارش از عصمت سالار

كد خبر: 2200921

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۰۹:۴۴

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن