تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803279553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كنفرانس ژنو 2 ميان گزينه‌هاي تعويق يا برگزاري كنفرانس‌هاي ديگر/اسد باقي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كنفرانس ژنو 2 ميان گزينه‌هاي تعويق يا برگزاري كنفرانس‌هاي ديگر/اسد باقي است
در حالي كه برگزاري كنفرانس ژنو 2 در ميان اما و اگرها و احتمالات برگزاري يا عدم برگزاري غرق است، يك امر در آن حتمي و غير قابل بحث و گفت‌وگو به نظر مي‌رسد و آن بقاي «بشار اسد» در قدرت است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در دمشق، «بشار اسد» پس از كنفرانس ژنو 2 در سمت خود باقي مي‌ماند و مانعي بر سر راه نامزدي مجدد وي در انتخابات رياست جمهوري آينده سوريه وجود ندارد.

اينها اظهارات وزير خارجه روسيه و يا همتاي ايراني وي و يا ديگر وزراي خارجه كشورهاي حامي سوريه و مخالف مداخله طرف ‌اي خارجي در بحران 3 ساله اين كشور نيست.

بلكه كاملا برعكس، اين اظهارات از سوي مجموعه «دوستان سوريه» كه حامي مخالفان خارج نشين سوريه و به ويژه ائتلاف معارضان است، بيان شده است.

حال، تندروترين گروه‌‌هاي مخالف سوريه به اين نتيجه رسيده‌اند كه غرب بشار اسد را يكي از مهمترين طرف‌هايي مي‌داند كه وارد جنگي جهاني عليه تروريسم روز افزون در سوريه خواهد شد و از همين رو، مساله تداوم بقاي اسد در راس قدرت و نيز فرماندهي ارتش سوريه به مساله‌اي ثابت و غير قابل تغيير در آينده نزديك تبديل شده است.

همزمان با اين تغيير موضع غرب، كاخ سفيد نيز تلاش‌هاي گسترده‌اي را براي هماهنگي و ارتباط با جبهه موسوم به «جبهه اسلامي» براي جبران شكست‌هاي گروه‌هاي مسلح وابسته به غرب يا همان «ارتش آزاد سوريه» آغاز كرده و وارد گفت‌وگو با اين گروه نزديك به تفكر «جبهه النصره» شده است كه تقريبا به صورت كامل از سوي عربستان سعودي و شاهزاده «بندر بن سلطان»، رئيس سازمان اطلاعات اين كشور حمايت مالي مي‌شود.

اما در مقابل اين موضع آمريكا، فرانسه و انگليس با هرگونه مذاكره با گروه‌هاي تندرو سلفي جهادي مخالفت كرده‌اند و همين مساله باعث شده كه حضور در كنفرانس ژنو 2 به منظور تلاش براي دستيابي به راه حلي درباره بحران سوريه به احتمالي بعيد تبديل شود.

برخي انتظار دارند كه كنفرانس ژنو 2 نتايج مثبتي به همراه داشته باشد، اما در همين حال، گروهي ديگر احتمال مي‌دهند كه زمان برگزاري اين كنفرانس به آينده موكول شود؛ چراكه هنوز موضع بسياري از گروه‌هاي منطقه‌اي و بين المللي مشخص نيست. اما «اخضر ابراهيمي»، نماينده سازمان ملل متحد در بحران سوريه بر عدم تعويق كنفرانس ژنو 2 و برگزاري آن در تاريخ 22 ژانويه تاكيد دارد.

«احمد عاصي الجربا»، رئيس ائتلاف مخالفان نظام سوريه نيز خود را براي سفر به مسكو در اوايل ماه آينده ميلادي آماده مي‌كند تا ديدگاه خود در قبال كنفرانس ژنو 2 را براي مقامات روسي تشريح كند.

به نظر مي‌رسد، آينده بشار اسد يكي از مهمترين محورهاي گفت‌گوي جربا با هم پيمان وفادار بشار اسد باشد. البته به نظر مي‌رسد كه پاسخ مسكو به انتظارات جربا واضح باشد و روس‌ها بر اين مساله تاكيد كنند كه بشار اسد در قدرت باقي خواهد ماند و تنها با اراده مردم از قدرت كناره گيري خواهد كرد.

موضع دمشق نيز هماهنگ با موضع روسيه است و بر حضور بي‌قيد و شرط در كنفرانس ژنو 2 تاكيد و اعلام كرده است كه هدف از حضور در اين كنفرانس جلب حمايت بيشتر جامعه بين المللي براي مبارزه با تروريسم است، اما مسائل ديگر بايد ميان طرف‌هاي داخلي سوريه مورد بحث و بررسي قرار گيرند.

در اين شرايط، گزارش‌ها حاكي از تعويق كنفرانس ژنو 2 و يا برگزاري صوري آن به منظور بسترسازي براي كنفرانس‌هاي 10 گانه بعدي و جلوگيري از شكل گيري اين تصور دارد كه تلاش‌ها براي دستيابي به راه حل مسالمت آميز براي بحران سوريه به شكست انجاميده است.

به نظر مي‌رسد تنها توافقي كه درباره كنفرانس ژنو 2 حاصل شده باشد، مربوط به نحوه جنگ عليه تفكر تكفيري باشد كه خطر آن تمامي كشورهاي منطقه را تهديد مي‌كند. پس از اينكه غرب به برداشت نادرست خود از بحران سوريه و لزوم كمك به دولت سوريه براي جنگ آشكار عليه سازمان‌هاي تروريستي پي برده است، تحول چشمگيري در موضع كشورهاي غربي در قبال بحران سوريه به وجود آمده است.

در همين راستا، «عبد الله عثمان»، تحليلگر مسائل سوريه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در دمشق تاكيد كرد كه دولت سوريه خود را آماده مشاركت در كنفرانس ژنو 2 كرده و معتقد است كه تعويق اين كنفرانس سودي به حال طرف مقابل ندارد و باعث وارد آمدن خسارت‌هاي بيشتر به آن در عرصه ميداني خواهد شد.

عثمان خاطر نشان كرد كه اين امر براي همگان آشكار شده است و براي واضح‌تر شدن مساله مي‌توان فضاي حاكم بر كنفرانس ژنو 1 را با فضاي كنفرانس ژنو 2 مقايسه كرد.

وي مشكل اصلي را ناتواني گروه‌هاي مخالف نظام سوريه در تعيين نماينده براي گفت‌وگو عنوان كرده و گفته است كه گروه‌هاي ميانه‌رو از كارآمدي زيادي برخوردار نيستند و گروه‌هاي سلفي جهادي نيز اكثرا وابسته به القاعده هستند.

اين تحليلگر مسائل سياسي سوريه در پايان تاكيد كرده است كه روزهاي آينده سرنوشت كنفرانس ژنو 2 و احتمال تعويق آن را مشخص خواهد كرد.

انتهاي پيام/ز

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن