تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804751129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیارت اربعین، بیعت و نشانه مؤمن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:
زیارت اربعین، بیعت و نشانه مؤمن است خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: در زیارت اربعین بحث «اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ وَ وَلِیُّ لِمَنْ والاکُمْ وَ عَدُوُّ لِمَنْ عاداکُمْ» دشمنی با دشمنان ابا عبدالله(ع) و دوستی با دوستان ایشان مطرح است، یعنی من تمام وجودم را در راه امام حسین(ع) فدا می‌کنم، بنابراین همین زیارت و بیعت نشانه مؤمن قرار داده شده است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، امروز در جمع کارکنان فرمانداری شهرکرد، با بیان این که دشمنان اسلام می‌خواهند عزاداری و زیارت امام حسین(ع) را از جامعه اسلامی حذف کرده تا عظمت این قیام را به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت: در این راستا بزرگداشت‌هایی چون اربعین برای مقابله با این نوع تفکرات و هجمه‌ها فرصت بسیار ناب و مناسبی است.
 
وی با بیان این که ما با گرامی‌داشت اربعین، یاد امام حسین(ع) را زنده می‌کنیم تا راه ایشان ادامه پیدا کند، اضافه کرد: شهادت اباعبدلله(ع) حقانیت شیعه را اثبات می‌کند که همواره با ظالمان در نبرد بوده و خواهد بود.
 
حجت الاسلام احمدی بیان کرد: در جلسات عزاداری، تزکیه نفس و ‌پالایش روح انجام شده و وفاداری خود را به اهل بیت(ع) و مخالفت با ظالمان را با این رفتار که ترویج معارف دینی است، نشان می‌دهیم.
 
این مقام مسؤول ادامه داد: هدف از عزاداری برای اهل بیت(ع) به ویژه سید الشهدا(ع) زنده نگه داشتن یاد ایشان است که الهام‌بخش و گسترش‌دهنده روح انقلابی و ظلم‌ستیزی بوده، تا پیوند عمیق عاطفی میان امت و رهبران دینی تداوم یابد.
 
امام جمعه فرخشهر با بیان این که اربعین فرصت مناسبی برای رسیدن به اهداف مقدسی است که در دین به آن اشاره شده است، تصریح کرد: از همین رو یاد سیدالشهدا(ع) را گرامی می‌داریم، چرا که حادثه عاشورا یک نمایشگاه بزرگ انسان‌سازی است و برپایی مجالس عزا در حد یک دهه برای انتقال پیام این نمایشگاه کافی نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: در عاشورا الگوهای بسیاری چون حضرت زینب(س) الگوی صبر، حضرت اباالفضل(ع) الگوی وفاداری، جناب حر الگوی توبه، قاسم ابن الحسن(ع) الگوی نوجوانان و جوانان شیعه که شهادت را «اهلا من العسل» می‌داند و وجود امام حسین(ع) الگوی آزادگی برای پیروان خود هستند، حضور دارند، بنابراین برای بیان عظمت واقعه عاشورا در مناسبت‌های مختلف از جمله اربعین مراسمات و یادآوری‌های متعددی برپا می‌شود.
 
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مصیبت واردشده به امام حسین(ع) و یارانشان به قدری عظیم بود که بر هیچ یک از دیگر ائمه(ع) وارد نشد و به فرموده امام حسن(ع) «لا یوم کیومک یا اباعبدالله(ع)»، هیچ روزی، روز عاشورا نیست.
 
مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که بر اساس برخی نقل‌های تاریخی در سال 61 هجری قمری، اهل بیت امام حسین(ع) در مسیر بازگشت از شام، ابتدا وارد کربلا که مصادف با روز اربعین بود، شدند، خاطرنشان کرد: از همین رو نخستین زائران قبر سیدالشهدا(ع)، اهل بیت(ع) ایشان هستند، البته جابربن عبدالله انصاری نیز به شکلی ویژه جزو نخستین زائران در این روز است که وارد کربلا شده و یاد و خاطره امام حسین(ع) را زنده می‌کند.
 
حجت الاسلام احمدی با بیان این که اهل بیت(ع) به مسأله زیارت سیدالشهدا(ع) تأکید و توجه بسیاری داشته اند، تصریح کرد: براساس روایتی که در کتاب کامل الزیارات آمده آسمان چهل شبانه روز بر مصیبت امام حسین(ع) گریه کرد که در توضیح این روایت، ائمه(ع) فرمودند، سرخی؛ هنگام طلوع و غروب خورشید فضای آسمان را می‌پوشاند.
 
وی با بیان این که آیه 142 سوره اعراف «و َوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِینَ لَیْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً وَقَالَ مُوسَى لأَخِیهِ هَارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَأَصْلِحْ وَلاَ تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ، و با موسى سى شب وعده گذاشتیم و آن را با ده شب دیگر تمام کردیم تا آن که وقت معین پروردگارش در چهل شب به سر آمد و موسى [هنگام رفتن به کوه طور] به برادرش هارون گفت در میان قوم من جانشینم باش و [کار آنان را] اصلاح کن و راه فسادگران را پیروى مکن»، دلالت بر قداست اربعین می‌کند، عنوان کرد: این مطلب قداست عدد 40 را نشان می‌دهد، همان‌گونه که در روایات آمده هر کس 40 روز از گناه دوری کند، خداوند حکمت را بر زبانش جاری می‌کند، اما این گونه نیست که به شکل کامل مربوط به چهلم گرفتن و عزاداری کردن باشد.
 
امام جمعه فرخشهر اضافه کرد: امام حسن عسگری(ع) در روایتی می‌فرمایند: نشانه مؤمن پنج چیز است، خواندن 51 رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه‌روز، زیارت اربعین کردن، انگشتر را به دست راست قرار دادن، پیشانی بر خاک نهادن در سجده و بسم‌الله الرحمن‌ الرحیم را بلند گفتن، بنابراین اهل بیت(ع) از ما خواستند که اربعین را گرامی داشته و بر زیارت امام حسین(ع) اهتمام بورزیم، تا یاد ایشان زنده بماند.
 
این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: در زیارت اربعین بحث «اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ وَ وَلِیُّ لِمَنْ والاکُمْ وَ عَدُوُّ لِمَنْ عاداکُمْ» دشمنی با دشمنان ابا عبدالله(ع) و دوستی با دوستان ایشان مطرح است، یعنی من تمام وجودم را در راه امام حسین(ع) فدا می‌کنم، بنابراین همین زیارت و بیعت نشانه مؤمن قرار داده شده است.
 
وی تصریح کرد: امروز می‌بینیم که وهابیت به شکل علنی اعلام دشمنی با امام حسین(ع) می کند و همین مطلب نشان می‌دهد که ضد قرآن هستند، چرا که بر اساس آیه 23 سوره شوری «ذَلِکَ الَّذِی یُبَشِّرُ اللَّهُ عِبَادَهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى وَمَن یَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَّزِدْ لَهُ فِیهَا حُسْنًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَکُورٌ، این همان [پاداشى] است که خدا بندگان خود را که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏اند [بدان] مژده داده است بگو به ازاى آن [رسالت] پاداشى از شما خواستار نیستم مگر دوستى درباره خویشاوندان و هر کس نیکى به جاى آورد [ و طاعتى اندوزد] براى او در ثواب آن خواهیم افزود قطعا خدا آمرزنده و قدرشناس است»، پیامبر(ص) تنها مودت خاندانشان را به عنوان مزد رسالت از پیروانش می‌خواهد، در صورتی که وهابیت طرفداری دشمنان اهل بیت(ع) را می‌کنند./9457/پ202/س



۱۳۹۲/۱۰/۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن