تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819863366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وب‌كم مك‌بوك، ابزاری برای جاسوسی


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: یك محقق علوم كامپیوتر توانسته است تراشه میكروكنترلر دوربین‌های iSight را طوری برنامه‌ریزی مجدد نماید كه چراغ مزبور روشن نشود.




وب‌كم مك‌بوك، ابزاری برای جاسوسی


 


 

یك محقق علوم كامپیوتر توانسته است تراشه میكروكنترلر دوربین‌های iSight را طوری برنامه‌ریزی مجدد نماید كه چراغ مزبور روشن نشود. 
تصور كنید كه در حال گذران زندگی عادی خود هستید و ناگهان یك روز، تصاویری از داخل منزل خود دریافت كنید! اما چگونه این اتفاق ممكن است؟ 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، قطعاً راهی برای هكرها وجود دارد كه از طریق وب‌كم‌های iSight در مك‌بوك‌های قدیمی‌تر اپل، به جاسوسی در مورد افراد بپردازند. معمولاً به این صورت است كه زمانی كه دوربین روشن می‌شود، چراغ كوچكی نیز روشن می‌گردد. اما اخیراً كشف شده است كه این چراغ می‌تواند غیرفعال گردد، بدین ترتیب قربانی از همه جا بی‌خبر متوجه نمی‌شود كه دوربین وی روشن شده و توسط سایرین مشاهده می‌شود. 

اخیراً واشنگتن‌پست مقاله‌ای منتشر كرده است كه در آن توضیح داده است چگونه افراد می‌توانند از طریق مك‌بوك‌ها و iMac های مربوط به پیش از سال ۲۰۰۸، هدف جاسوسی قرار گیرند. یك محقق علوم كامپیوتر به نام استفان چكووی با استفاده از ابزار مدیریت از راه دور یا RAT، توانسته است تراشه میكروكنترلر دوربین‌های iSight را طوری برنامه‌ریزی مجدد نماید كه چراغ مزبور روشن نشود. 

اگرچه ممكن است انجام این ترفند در كامپیوترهای جدیدتر اپل یا لپ‌تاپ‌های سایر تولیدكنندگان نیز ممكن باشد، اما هنوز چنین چیزی به اثبات نرسیده است. 

این نخستین بار نیست كه جاسوسی از راه دور و از طریق وب‌كم اتفاق می‌افتد، اما نخستین بار است كه این اتفاق بدون روشن شدن چراغ وب‌كم رخ می‌دهد.




مرجع : مرکز ماهر

تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن