تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803073657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارد حق الناس است/ برخورد بدون اغماض با تهديد كننده هاي سلامت مردم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاندارد حق الناس است/ برخورد بدون اغماض با تهديد كننده هاي سلامت مردم
كرج - خبرگزاري مهر: معاون اجرايي رئيس جمهور گفت: در زمان كنوني تمام كشورها براي افزايش ميزان استانداردها بر رفاه مردم تلاش مي كنند و اين امر در كشور اسلامي ايران به عنوان حق الناس از اهميت ويژه اي برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، پيش از ظهر يكشنبه در مراسمي با حضور محمد شريعتمداري معاون اجرايي رئيس جمهور نظام الدين برزگري از سمت رياست سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران توديع و نيره پيروزبخت كه پيش از اين مديركل ارزيابي كيفيت كالاهاي صادراتي و وارداتي اين سازمان بود براي سمت رياست سامان معارفه شد.

استاندارد از سلامت مردم صيانت كند

محمد شريعتمداري معاون اجرايي رئيس جمهوري در اين مراسم با تاكيد بر اينكه سازمان استاندارد نبايد توصيه پذير و مصلحت انديش باشد، اظهار داشت: اعضاي اين سازمان كليدي بايد تمام تلاش خود را براي صيانت از سلامت مردم به كار گيرند زيرا بخش عمده اي از حق سلامت در زندگي مردم بر عهده سازمان استاندارد است.

وي ادامه داد: در راستاي حق سلامت زندگي مردم وزارت بهداشت نيز بايد به كمك سازمان استاندارد آمده و در تحقق اين حق مهم از حقوق مردم همكاري لازم را داشته باشند.

معاون اجرايي رئيس جمهور با بيان اينكه بايد در جهت افزايش استاندارد ها براي رفاه مردم تلاش شود، تصريح كرد: تمام كشورها در تلاش هستند تا اين امر محقق شود و بايد به استانداردها در كشور اسلامي ما به عنوان حق الناس نگاه ويژه باشد.

شريعتمداري گفت: از حق مردم در برابر هرگونه كار شكني در امر سلامت برخورد خواهد شد و سازمان استاندارد بايد در اجراي استانداردهاي اجباري به دليل تاثيرگذاري مستقيم در سلامت مردم حساسيت بيشتري به خرج دهد.

وي در ادامه سخنان خود به ضرورت پژوهش در استاندارد اشاره و اعلام كرد: پژوهش بي شك نقشي انكار ناپذير در توسعه استانداردها دارد و در اين ميان پژوهشگاه استاندارد براي اتصال علم و دانش با مجموعه استاندارد از نقش كليدي برخوردار است.

برخورد قاطع با اقدامات تهديد كننده سلامت مردم

معاون اجرايي رئيس جمهور بابيان اينكه دستگاه هاي نظارتي هموراه تحت فشار تطميع و تهديد هستند، اظهار داشت: سازمان ملي استاندارد بايد در برون سپاري فعاليت هاي خود به بخش هاي مختلف دولتي و خصوص دقت داشته باشد و قانون را اساس كار خود قرار دهد.

وي در ادامه به نظارت بيشتر بر آزمايشگاه هاي همكار و شركت هاي بازرسي تاكيد كرد و گفت: در صورتي كه واگذاري فعاليت هاي استاندارد به تخطي از قانون و عدم نظارت ها منجر شود با ادامه برون سپاري مخالفت مي كنيم.

شريعتمداري افزود: درج نشان استاندارد بر روي كالاها نشان از حداقل هاي سلامت براي مردم است و سازمان استاندارد بايد بدون هيچ اغماضي با هرگونه اقدامي كه سلامتي مردم را به خطر مي اندازد برخورد كند.

معاون اجرايي رئيس جمهور از وجود برخي مواد تهديدكننده سلامت در برخي مواد غذايي ابراز تاسف كرد و گفت: با وجود اينكه 30 سال از آغاز فعاليت هاي محققان در كنترل سموم مي گذرد اما هنوز توفيقات مطلوب در اين زمينه حاصل نشده است.

در شرايط تهديد هم حاضر به زير پا گذاشتن مصالح مردم نيستيم

نظام الدين برزگري رئيس سابق سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران نيز در مراسم توديع خود گفت: خداحافظي براي سربازان نظام جمهوري اسلامي معنايي ندارد و بايد تا زماني كه نفس مي كشيم براي سربلندي و عزت ايران تلاش كنيم.

وي در ادامه به ارائه گزارشي مختصر از اقدامات صورت گرفته در زمان تصدي خود به عنوان رئيس سازمان استاندارد پرداخت و اعلام كرد: افزايش كيفيت توليدات و سلامت مصرف كنندگان با اجراي 40 طرح و اقدام اساسي، موفقيت در حوزه هاي استاندارد سازي و تاييد صلاحيت، افزوده شدن 85 نفر استاد تمام به اعضاي هيئت علمي سازمان، فعاليت بيش از دو هزار نفر كارشناس فارغ التحصيل از دانشگاه هاي كشور در حوزه استاندارد و ... از جمله فعاليت هايي بود كه علي رغم تمام بي مهري ها در طول اين پنج سال اتفاق افتاد.

برزگري اعلام كرد: استاندارد حتي در شرايط تهديد و فشار حاضر نيست سلامت مردم را به خطر بيندازد و مصالح مردم را زير پا بگذارد و با قانون گرايي در فعاليت هاي خود زمينه حفظ سلامت مردم را فراهم مي كند.

كد خبر: 2200753

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۱ - ۱۵:۲۴

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن