تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819023191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار كاشمر مطرح كردچالش وقفي بودن اراضي كاشمر براي جذب سرمايه‌گذار


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرماندار كاشمر مطرح كردچالش وقفي بودن اراضي كاشمر براي جذب سرمايه‌گذار
فرماندار كاشمر با اشاره به اين‌كه بيش از نيمي از اراضي اين شهرستان موقوفه است، گفت: اين مهم به يك معضل اساسي براي سرمايه‌گذاران تبديل شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از كاشمر، مهدي فروزان ظهر امروز در جلسه ستاد گراميداشت هفته وقف كاشمر اظهار داشت: وقف از جايگاه مهمي در اسلام و نظام مقدس اسلامي برخوردار است و هر فردي كه بخواهد جاودانه و ماندگار بماند و خيرات و بركاتي براي نسل خود و مكاني براي آخرت خود فراهم كند بايد قدم خيرخواهانه بردارد.

وي با اشاره به اين كه كاشمر به لحاظ تعدد موقوفات جزو 15 شهر وقفي كشور محسوب مي‌شود و از جايگاه و رتبه ويژه‌اي برخوردار است اظهار داشت: گذشتگان اين شهرستان و كساني كه اين شهر با نام آنها جاودانه شده در بحث دنيا و آخرت تفكر خوبي داشتند به طوري كه براي رفع مسايل و مشكلات جامعه موقوفات خوبي به ثبت رساندند تا از محل عوايد آن نقشي در كاهش مشكلات و مسائل در جامعه داشته باشند.

فرماندار كاشمر با بيان اين كه بعضاً نوعي موقوفات در گذشته به اقتضاي همان زمان انجام شده و در جامعه كنوني آن فضا براي اجراي نيت واقف وجود ندارد خاطر نشان كرد: در گذشته موقوفاتي جهت تامين روغن چراغ براي روشنايي معابر و يا تأمين آذوقه براي چهارپايان مسافر وقف شده است لذا بايد نيات واقفين متناسب با نياز و وضعيت جامعه از طريق علما و مراجع تعيين تكليف شود.

وي ترويج سبك زندگي اسلامي در بين نسل جوان در راستاي آشنايي با خانواده را يك معضل اساسي در شهرستان عنوان كرد و تصريح كرد: متأسفانه بودجه‌هاي دولتي جوابگوي اين موضوع مهم نيست لذا بايد با برنامه ريزي صحيح برخي موقوفات را به سمت آشنا نمودن نسل سوم و چهارم انقلاب با خانواده و ترويج فرهنگ ازدواج آسان هدايت كرد.

فروزان با بيان اين كه گام‌هاي خوبي در راستاي فرهنگ ديني، اسلامي و مذهبي در سطح شهرستان توسط اداره اوقاف و امور خيريه كاشمر انجام شده ابراز داشت: بايد در هفته وقف تلاش كنيم جايگاه اصلي وقف و نوع وقفي كه مورد نياز جامعه است را در بين اقشار مختلف مردم تبيين كنيم.

فرماندار كاشمر با اشاره به اين كه بيش از نيمي از اراضي شهرستان موقوفه است و اين مهم به يك معضل اساسي براي سرمايه‌گذاران تبديل شده گفت: با توجه به اين كه واگذاري زمين از سوي اوقاف انجام نمي‌شود، سرمايه‌گذاري در شهرستان با مشكل و معضل روبرو است.

انتهاي پيام/2202

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن