تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802921207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه گلباران مزار شهداي 10 دي ورامين اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: برنامه گلباران مزار شهداي 10 دي ورامين اعلام شد
ورامين - خبرگزاري مهر: مسئول ستاد بزرگداشت مراسم نهم و دهم ديماه ورامين با اشاره به برنامه هاي پيش بيني شده براي گراميداشت ياد و خاطره شهداي دهم ديماه اين شهرستان گفت: مراسم گلباران مزار شهداي 10 دي روز جمعه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سيد محسن محمودي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نهم و دهم ديماه در تاريخ مردم ورامين روزهاي مهم و ارزشمندي است كه همه مردم منطقه به آن افتخار مي كنند.

مسئول ستاد بزرگداشت مراسم نهم و دهم ديماه ورامين افزود: در دهم ديماه 1357 و در فاصله يكماه تا پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، مردم ورامين در حمايت از امام به راهپيمايي پرداختند كه مورد حمله رژيم سفاك پهلوي قرار گرفته و سه تن از بهترين مردم اين ديار به شهادت رسيدند.

وي ادامه داد: شهيدان حسن كريمي، مسعود ميرزايي و حسين شيرازي به عنوان سه تن از شهداي دهم ديماه سال 1357 در كنار هفت شهيد انقلاب اسلامي اين ديار همواره مانند نگيني درخشان در ذهن مردم مومن و ولايتمدار ورامين خواهند ماند و هيچگاه راه پرافتخارشان به فراموشي سپرده نخواهد شد.

اين مسئول يادآور شد: تمام روزهاي سال 57 صحنه تظاهرات و اعتراضات مردمي عليه رژيم سفاك پهلوي بود اما روز دهم دي ماه با تمام روزهاي ديگر متفاوت شد و در اين روز مردم مومن و مذهبي ورامين فرياد مرگ بر شاه سر داده و به خيابان‌ها ريختند و خون خود را تقديم انقلاب اسلامي و امام (ره) عزيز كردند.

محمودي اضافه كرد: مردم ورامين در 10 دي ماه 1357 افتخار آفريدند و 31 سال بعد در فتنه 88 وارثان قيام 15 خرداد 1342 و 10 دي 1357، بار ديگر كفن پوشيدند و با پاي پياده مقابل بيت مقام معظم رهبري حاضر شدند تا ثابت كنند كه مردم ورامين همواره در دفاع از ارزش هاي اسلامي پيشگام بوده و هستند.

رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شهرستان هاي استان تهران عنوان كرد: امروز وظيفه آحاد ملت ايران، پاسداري از خون هاي مطهر شهداست و هر مسئول و مديري در هر جايگاهي بايد به وظيفه شرعي و قانوني خود عمل كند وگرنه در پيشگاه شهدا مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

وي بيان داشت: ستاد نهم و دهم ديماه امسال برنامه هاي مناسبي را جهت گراميداشت اين دو روز بزرگ در نظر گرفته است كه يكي از مهمترين برنامه ها، گلباران مزار شهداي دهم ديماه خواهد بود كه طبق سنت ديرينه همزمان با نزديك ترين جمعه به دهم ديماه برگزار خواهد شد.

محمودي گفت: اين مراسم روز جمعه ششم دي ماه 1392 از ساعت 11 صبح با حضور و سخنراني سيد شهاب الدين چاووشي معاون استاندار تهران آغاز و مردم ولايتمدار ورامين پس از اقامه نماز پرشكوه جمعه، با پاي پياده از مقابل مصلاي صاحب الزمان(عج) به سوي مزار شهداي دهم ديماه واقع در شاه حسين، رفته و با نثار گل به قبور مطهر اين شهدا، تجديد پيماني دوباره با آرمان هاي شهدا خواهند كرد.

گفتني است 10 دي 57 همواره براي مردم ورامين معناي خاصي دارد و در اين روز مردم شهيد پرور اين منطقه بر ضد رژيم ستم شاهي دست به راهپيمايي گسترده اي زدند و با تعطيل كردن بازار، مغازه ها و مدارس و با حضور در خيابان ها، شعارهاي مرگ بر شاه، درود بر خميني(ره) و استقلال آزداي جمهوري اسلامي سردادند.

رژيم شاه كه انبوه جمعيت را مشاهده كرد، با شليگ گلوله به سوي تظاهر كنندگان، سعي در متفرق كردن مردم را داشت كه بر اثر اين تيراندازي شهيدان مسعود ميرزايي، محمد حسين شيرازي و حسن كريمي به درجه رفيع شهادت رسيدند و اكنون مقابل كوكب الدين ورامين نماد شهداي دهم ديماه زينت بخش اين منطقه شده است.

كد خبر: 2200520

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۱ - ۱۲:۰۶

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن