تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802881205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهتمام شوراي شهر براي خروج صنايع آلاينده از پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اهتمام شوراي شهر براي خروج صنايع آلاينده از پايتخت


مصوباتي نظير ساماندهي مراكز خطرناك شيميايي، سرمايه‌گذاري در مجتمع‌هاي صنفي خدماتي به‌منظور انتقال مشاغل آلاينده و طرح جامع ساماندهي صنايع و صنوف ازجمله اقداماتي است كه از سوي شوراي شهر به انجام رسيده است.از سوي ديگر شهرداري تهران در قالب برنامه 5ساله اول و دوم خود، كار انتقال صنايع آلاينده را در دستور كار خود قرار داده است.

در اين‌باره رحمت‌الله حافظي رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري بسيار اميدوار است كه با درنظر گرفتن نگراني‌هاي شوراي شهر چهارم براي سلامت و ايمني زندگي شهروندان تا قبل از پايان برنامه 5ساله دوم شهرداري كار ساماندهي صنوف آلاينده در شهر به پايان برسد.

محمد حقاني، نايب‌رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر نيز با اشاره به‌وجود اصناف گسترده در تهران ضمن تأكيد بر لزوم ساماندهي اين صنوف با مشاركت مردم و اصناف از شهرداري تهران خواست تا با فراهم كردن بسترهاي لازم از نظر ميزان امكانات، تسهيلات مورد نياز و خدمات مناسب نظير تأمين انرژي و... فضاهاي مناسب كسب و كار صنوف درخارج شهر را ميسر سازد.

بنابراين گزارش، شوراي اسلامي شهر تهران در اواخر دوره سوم خود سعي كرد با طبقه بندي اصناف به 3بخش قرمز (صنايع آلاينده) زرد (صنايعي كه با انجام برخي اصلاحات مي‌توان از آلايندگي آن كاست) و سبز (صنايع پاك كه فعاليتشان در سطح شهر خالي از اشكال است) به معرفي استانداردهاي لازم براي واحدهاي صنفي بپردازد.

براساس اين مصوبه 139 اتحاديه و 191رسته شغلي در گروه قرمز، 28 اتحاديه و 100رسته درگروه زرد و 40 اتحاديه و 416رسته در گروه سبز دسته بندي شد. رحمت‌الله حافظي در گفت‌وگو با همشهري از نهادها و سازمان‌هاي تأمين‌كننده زمين در خارج از محدوده شهر تهران سخن گفت كه درصورت واگذاري زمين مناسب، شهرداري تهران را در فراهم ساختن زيرساخت‌هاي مورد نياز براي انتقال صنوف آلاينده به خارج از شهر ياري خواهند كرد.

وي عملكرد شهرداري تهران را در انتقال برخي صنوف آلاينده به خارج شهر خيلي موفقيت آميز ارزيابي نكرد و گفت: اگر چنانچه شهرداري تهران در اجراي تكاليفش در اين‌باره محدوديتي داشته باشد مي‌تواند به شوراي شهر منتقل كند و شورا در اين‌باره از هيچ كمكي دريغ نخواهد كرد. حافظي در عين حال بابت اقدامات انجام شده در اين حوزه از شهرداري تشكر كرد.

وي همچنين به راه‌اندازي مجتمع‌هاي صنفي خدماتي در كيلومتر 15جاده خاوران با 162هكتار مساحت و 1164كارگاه، مجتمع تالاب بهرام در جاده خاوران به مساحت 65كيلومتر و 1015كارگاه، مجتمع جاده ورامين خاورشهر به مساحت 26هكتار و 400كارگاه، مجتمع چاردانگه با 146هكتار مساحت و يا مجتمعي براي شيميايي فروشان در زميني به مساحت بيش از 2هكتار اشاره كرد كه انواع صنوف اعم از چوب كاران، مبل سازان، آلومينيوم‌كاران، فلزكاران، درودگران، سنگ‌تراشان، صنوف مرتبط با اجاق گاز، بخاري، صنعت پوشاك يا فروشندگان مواد شيميايي در آن حضور دارند.

اين كار از نظر رئيس كميسيون سلامت شوراي شهر نقش مؤثري در كاهش آلايندگي آب‌هاي زير زميني و خاك خواهد داشت. رئيس كميسيون سلامت شوراي شهر همچنين از لزوم انتقال اوراق‌كنندگان خودرو در منطقه جنوب ميدان شوش به خارج شهر سخن گفت و افزود: تأكيد شوراي شهر اين است كه آنها حداكثر تا 6ماهه نخست سال93 از شهر خارج شوند. مؤسسات حمل‌ونقل كالا و بار، تعميرگاه‌ها و نمايشگاه‌هاي اتومبيل نيز از نظر حافظي مزاحمت‌هاي زيادي براي شهروندان دارند كه بايد از شهر خارج شوند.

انتقال مراكز خريد و فروش خودرو به آراد كوه

رضا قديمي مديرعامل شركت ساماندهي مشاغل شهر تهران از جديت كار ساماندهي اتحاديه‌هاي حمل‌ونقل بار و مراكز خريد و فروش خودرو سخن گفت كه قرار است در زميني به مساحت 300هكتار در نزديكي آراد كوه صورت بگيرد. بنابراين گزارش، مديرعامل شركت ساماندهي مشاغل شهر تهران همچنين از خروج واحدهاي آبكاري صنعتي از شهر تهران خبر داد. وي همچنين از پاكسازي و انتقال كامل شيميايي‌فروشان از خيابان ناصر خسرو تا پايان سال92 سخن گفت و افزود: اين امر با جديت دنبال مي‌شود و درصورت مقاومت واحدهاي متخلف پلمب خواهند شد. يكي ديگر از مشاغلي كه سبب مزاحمت براي شهروندان مي‌شود مربوط به افرادي است كه به‌طور غيرقانوني اقدام به سد معبر درمحلات و مناطق به اسم نمايشگاه خودرو مي‌كنند به همين دليل به گفته رضا قديمي شهرداري تهران در 5 مركز شهيد دوران، خاوران، چيتگر، شهيد سعيدي و شهيد رجايي مراكزي را به همين منظور راه‌اندازي كرده است. از سوي ديگر وي از توافق با مسئولان اتحاديه صنف كفش ماشيني و دست دوز، ليتوگرافي، صحافي، صندلي سازان خودرو، كشبافان، گلسازان و كلاه آتش‌نشاني درباره انتقال از نقاط مركزي شهر تهران خبرداد.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن