تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803327805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سايه سرد سرما بر كلاسهاي درس لنده/ 300 دانش آموز هر صبح به خود مي لرزند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سايه سرد سرما بر كلاسهاي درس لنده/ 300 دانش آموز هر صبح به خود مي لرزند
ياسوج – خبرگزاري مهر: چله زمستان آمده و سرما، سايه سنگين و سردش را بر كوهستانهاي كهگيلويه و بويراحمد پهن كرده اما 300دانش آموز لنده اي اين روزها در پي بي توجهي مسئولان از سرما به خود مي لرزند.

به گزارش خبرنگار مهر، سوز سرماي چله زمستان، گرمسير و سردسير و شهر و روستا نمي شناسد و اين روزها صبحي نيست كه لايه هاي شيشه اي يخ، سطح كوچه ها و خيابانها را آذين نبندد.

سامانه سرما هم زودتر از زمستان از راه رسيد و از هفته گذشته در آسمان كهگيلويه و بويراحمد بيتوته كرده و هنوز پابرجاست و گويي تا پايان چله بزرگ قصد ندارد تكاني بخورد.

شهر لنده در كهگيلويه و بويراحمد هم اگرچه در تقسيمات جغرافيايي در منطقه گرمسيري قرار دارد و اسمش نيز برگرفته از موقعيتش در منطقه اي كم ارتفاع است اما از سرماي زمستاني در امان نيست.

هفته گذشته هم بيش از 104 ميليمتر باران طي دو روز در اين شهرستان باريد تا پر بارش ترين منطقه استان در بارندگي هاي اخير نام باشد و همسايگان "مارون" طعم زمستان را بيش از هميشه بچشند.

سوز سرما، جانشين گرماي درس و بحث

اما اين روزها 300 دانش آموز دو دبيرستان در اين شهر به خاطر سهل انگاري مسئولين از سرما به خود مي لرزند و سوز زمستاني جاي گرماي درس و بحث را در كلاسهايشان گرفته است.

همين هفته گذشته بود كه گاز يك مجتمع آموزشي شامل دو دبيرستان چمران و علامه حلي به دليل آنچه مسئولان شركت گاز اين شهرستان، نداشتن پرونده اشتراك در اين شركت اعلام كردند، قطع شد.

از آن روز تاكنون سرماي سوزناك صبح و عصر لنده، هم كلاسي دانش آموزان شده تا دستان يخ بسته آنان توان نوشتن بر تخته سياه را هم نداشته باشد.

قطع گاز مدرسه توسط شركت گاز

معاون آموزشي آموزش و پرورش لنده در اين خصوص مي گويد: اين مدرسه ازسال 84 كه به شهر لنده گازرساني شد، گاز داشته اما چند روز پيش شركت گاز با اين توجيه كه كنتور اين مدرسه پرونده اي در آن شركت ندارد، اقدام به قطع گاز آن كرده است.

سيد محسن موسوي مي افزايد: اكنون چند روز است كه در اين فصل سرما اين مدرسه فاقد گاز است و اين مشكلاتي را براي دانش آموزان و معلمان ايجاد كرده است.

وي تعداد دانش آموزان در دو شيفت صبح و عصر اين مدرسه را بيش از 300 دانش آموز عنوان مي كند و مي گويد: اين مدرسه توسط نوسازي مدارس ساخته و تجهيز شده است و پرونده اشتراك گاز آن بايد توسط اين اداره كل اخذ شده باشد.

وي به وضعيت دانش آموزان در اين مدرسه اشاره مي كند و ادامه مي دهد: دانش آموزان مي گويند سردمان است و حاضر به حضور در كلاسها نمي شوند و با اصرار مسئولين مدرسه به كلاس مي روند.

با اين حال موسوي مي گويد: در اين خصوص صحبتهايي باشركت گاز و چندين مكاتبه با اداره كل نوسازي مدارس انجام شده اما تاكنون جوابي دريافت نكرده ايم.

مدرسه پرونده اشترك گاز ندارد

اما رئيس شركت گاز شهرستان لنده نداشتن پرونده اشتراك و خرابي كنتور را علت قطع گاز اين مدرسه عنوان مي كند.

خسروي آريتي به خبرنگار مهر مي گويد: چندين بار به صورت كتبي و شفاهي با مسئولين آموزش و پرورش در اين رابطه صحبت كرده ايم اما متاسفانه هيچ اقدامي در اين خصوص صورت نگرفت.

وي بيان مي كند: طي دو سال گذشته بارها به اين مدرسه اخطار داديم و چندين بار چندين فرد به عنوان مدير و مسئول مدرسه به شركت گاز آمدند و صحبت كرديم اما مشكل حل نشد.

آريتي مي افزايد: از آنها خواستيم يك مدرك جزئي بياورند دال بر اينكه مشترك اين شركت هستند تا مشكلشان را رفع كنيم اما هيچ مدركي ارائه نكردند.

وي مي گويد: ناچار شديم گاز اين مدرسه را قطع كنيم زيرا پرونده اي وجود ندارد كه نشان دهد حداقل سازمان نظام مهندسي ساختمان نقشه لوله كشي و تاسيسات گاز اين مدرسه را تاييد كرده است.

جان دانش آموزان در خطر است

آريتي تصريح مي كند: قطع گازاين مدرسه به علت مسائل مالي و بدهي نبوده بلكه نداشتن تاييديه نظام مهندسي دليل اين اقدام بوده است.

وي عنوان مي كند: چندين بار اخطار و مهلت داده ايم و آخرين بار نيز طي يك نامه كتبي در ابتداي مهر ماه امسال موضوع را به اطلاع مسئولين آموزش و پرورش رسانديم اما هيچ اقدامي صورت نگرفت.

وي شركت گاز را مسئول جان مشتركين مي داند و تاكيد مي كند: اگر خدا ناكرده كوچكترين اتقاقي بيفتد همه ما مسئول هستيم.

رئيس شركت گاز لنده با بيان اينكه اگر گازكشي اين مدرسه مورد تاييد نظام مهندسي نباشد يعني اينكه جان دانش آموزان در خطر است، مي گويد: تاييديه نظام مهندسي سلامت و ايمني گازرساني را تاييد مي كند و بنابراين مسئوليت از گردن ما ساقط است.

نمي دانيم چه كسي به مدرسه گاز داد

وي در پاسخ به اين سوال كه چگونه بدون داشتن پرونده به اين مدرسه اشتراك گاز داده شده است، بيان مي كند: اينكه در گذشته چه اتفاقي افتاده و كنتور از كجا آمده اطلاعي ندارم اما گاز در سال 84 وارد لنده شد و در سال 86 اداره گاز لنده به صورت رسمي افتتاح شد اما آن طور كه گفته مي شود، اين مدرسه در سال 84 گازدار شده است.

آريتي مي افزايد: در خصوص اينكه آيا پيمانكار اين كنتور را داده يا شركت گاز، اطلاعاتي وجود ندارد و به نتيجه اي نرسيده ايم اما ممكن است در آن زمان براي افتتاح مدرسه، مسئولان رو انداخته باشند و گاز به صورت موقتي وصل شده باشد.

وي ادامه مي دهد: با اين حال اگر تخلفي در آن سال صورت گرفته است نبايد كه بر آن سرپوش گذاشت تا خداي ناكرده اتفاق ناگواري بيفتد.

تاييديه نظام مهندسي شرط شركت گاز/ استفاده از بخاري گازي در مدارس ممنوع است

وي راهكار حل اين مشكل را ارائه نقشه تاييد شده نظام مهندسي مي داند و مي افزايد: حاضريم هزينه كنتور را خودمان بدهيم و حق اشتراك را هم تقسيط كنيم اما حتما بايد تاييديه نظام مهندسي داشته باشند.

در حالي كشمكش شركت گاز و آموزش و پرورش اين شهرستان در خصوص گاز اين مدرسه ادامه دارد كه طبق مبحث 19 آيين نامه مقررات ملي ساختمان، لوله كشي گاز در داخل كلاس هاي درس ممنوع است و براساس استانداردهاي بين‌المللي حتماً بايد از طريق سيستم حرارت مركزي، كلاس‌هاي درس گرم شود.

بر اين اساس به نظر مي رسد نظام مهندسي ساختمان تحت هيچ شرايطي تاييديه گاز به اين مدرسه نخواهد داد و شرط شركت گاز براي وصل مجدد كنتور گاز اين مدرسه محقق نخواهد شد.

از طرفي اين مدرسه قديمي بوده و به نظر نمي رسد ساختار آن جوابگوي نصب سيستم حرارت مركزي باشد و شايد هم جزء پنج مدرسه از 13 مدرسه اين شهر باشد كه به گفته رئيس آموزش و پرورش لنده در ليست تخريب و بازسازي قرار دارند.

با اين حال معلوم نيست اين كلاف پيچيده كي باز مي شود تا گرما را به كلاسهاي درس اين دو دبيرستان ارزاني كند اما سرماي زمستان تازه در پيش است و با اين اوصاف به نظر مي رسد كه دانش آموزان لنده اي فعلا بايد از سرما به خود بلرزند.

............................

گزارش: شريف اسلامي

كد خبر: 2200308

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۱ - ۰۶:۳۰

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن