تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819218212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجمع اهالي روستايي كه قرار است به زير آب برود!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تجمع اهالي روستايي كه قرار است به زير آب برود!
اين روستا، يكي از روستاهاي باستاني به شمار مي‌رود و بنا بر گفته‌هاي مير محمدي آثار باستاني و دست‌نوشته‌هاي چند هزار ساله در اين روستا وجود دارد كه با بي‌توجهي مسئولين ميراث فرهنگي به زير آب خواهند رفت و به رغم پيگيري‌هاي مكرر نماينده مردم، هنوز اين سازمان اعتباري براي اين كار در نظر نگرفته است.
پروژه آب‌رساني به ‌قم با نزديك شدن به مراحل پاياني خود به برخي مشكلات اساسي برخورده است، به گونه‌اي كه باعث شد تا امروز اهالي يكي از روستاهايي كه در مسير اين پروژه قرار دارد و قرار است‌ كامل در جريان ساخت سد كوچه ري به زير آب برود ‌به پايتخت آيند.

به گزارش «تابناك»، اهالي روستاي كوچه ري با تجمع در مقابل وزارت نيرو، خواستار رسيدگي به اوضاع پديد آمده از سوي مسئولين اين وزارت‌خانه شدند. داستان ‌از آنجا سرچشمه مي‌گيرد‌ كه مسئولين در آغاز پروژه ـ كه از سال ۱۳۷۶ كليد خورده ـ قرار بوده تا همه زمين‌هاي اين روستا را تملك كنند و اهالي روستا را ـ كه بالغ بر۱۵۰ خانوار بوده ـ در يكي از روستاهاي مجاور ساكن كنند.

اما با نزديك شدن به مراحل پاياني، گويا هنوز برخي از مالكين زمين‌ها ‌با وزارت نيرو به توافق نرسيده‌اند. بنا بر گفته مديرعامل شركت آب منطقه‌اي قم، هم‌اكنون ۹۸ درصد از زمين‌ها و مزارع اين روستا تملك شده و تملك دامداري‌ها و بناهاي مسكوني و تأسيسات آن باقي مانده است.

وي بيان داشت: با توجه به اين موضوع، پروژه در سال ۹۲ بدون بهره‌گيري از سد كوچه ري ادامه خواهد يافت و سد گلپايگان نقش تنظيمي آب و مازاد نيز به سد ۱۵ خرداد منتقل مي‌شود تا بتوان در تابستان كه مصرف آب زياد است، از اين ذخيره بهره برد.

رضوي با اشاره به اينكه هم‌اكنون ‌۲۰۰ متر از لاينينگ تونل انتقال باقي‌ مانده، بيان كرد: احتمالاً اين ميزان نيز تا آخر بهمن ماه اجرا شود.

سيد حسين مير محمدي، نماينده مردم گلپايگان و خوانسار گفت: ظهر امروز شماري از اهالي روستاي كوچه ري ـ كه ‌به سي تن مي‌رسند ـ در مقابل وزارت نيرو تجمع كردند و خواستار حق آبه و تسويه تملك زمين‌هاي اين روستا با مسئولين اين وزارت‌خانه شدند.

وي اظهار داشت: اين تعداد از اهالي در واقع تعداد باقي‌ مانده از افرادي هستند كه ‌‌قرار است با ساخت سد كوچه ري زير آب رود، و هنوز وزارت نيرو با آنها به توافق نرسيده است را شامل مي‌شود.

اين نماينده با بيان اينكه تجمع اعتراضي اين افراد امروز مديريت ‌و مانع به خشونت كشيده شدن ماجرا شد، افزود: با معترضين صحبت شد و از بين آن‌ها سه تن كه از اعضاي شوراي شهر اين روستا بودند، به نمايندگي از اهالي روستا براي شركت در ‌جلسه‌اي در محل وزارت نيرو، دعوت شد تا به مشكلات اين افراد رسيدگي شود.

اين نماينده گفت: هم‌اكنون همه پروژه‌هاي آبي كشور تعطيل شده، ‌ولي با ‌وجود اين، با هماهنگي كه با مسئولين وزارت نيرو شده، قرار بر اين شد تا اين پروژه دوباره آغاز به كار كند و مقرر شد تا اعتبارات مورد نياز براي ادامه اين كار تأمين شود.

لازم به توضيح است كه اين روستا، يكي از روستاهاي باستاني به شمار مي‌رود و بنا بر گفته‌هاي مير محمدي آثار باستاني و دست‌نوشته‌هاي چند هزار ساله در اين روستا وجود دارد كه با بي‌توجهي مسئولين ميراث فرهنگي به زير آب خواهند رفت و به رغم پيگيري‌هاي مكرر نماينده مردم، هنوز اين سازمان اعتباري براي اين كار در نظر نگرفته است، در حالي كه دولت لايحه بودجه سال ۱۳۹۳ را با كسر موضوعات مربوط به هدفمندي يارانه‌ها روانه مجلس شوراي اسلامي كرد، سر و صداي مجلس بلند شد كه لايحه بودجه بدون هدفمندي ناقص است؛ اما ‌آنچه مشخص است، نشان مي‌دهد كه اين كار دولت و آن انتقادات، روي در چيزي ديگر داشته است و نه نقص لايحه بودجه.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن