تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802201404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیباکلام: همانند دختری هستم که افراد حاضرند با من دوست شوند ولی کسی نمی‌خواهد با من ازدواج کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
زیباکلام: همانند دختری هستم که افراد حاضرند با من دوست شوند ولی کسی نمی‌خواهد با من ازدواج کند

زیباکلام: همانند دختری هستم که افراد حاضرند با من دوست شوند ولی کسی نمی‌خواهد با من ازدواج کند
صادق زیباکلام با تاکید بر اینکه آینده مذاکرات را خوش‌بینانه و مثبت می‌بینم، گفت: انتخابات آینده حزبی خواهد بود.

به گزارش نامه نیوز، صادق‎زیباکلام در حاشیه برگزاری مراسم تقدیر از نلسون ماندلا در گرگان در نشست با خبرنگاران در خصوص منشور حقوق شهروندی که توسط دولت اعتدال و امید عنوان شده، اظهار داشت: من معتقدم که مهم‎تر از مفاد منشور این است که امکان تحقق جامعه مدنی و آزادی دموکراتیک در جامعه چقدر است، چون شرایط سیاسی است که اینها را تصمیم‎گیری می کند.

وی به بیان مثالی پرداخت و گفت: آیا قانونی داریم که بر اساس آن گفته شده باشد که کسی که در دانشگاه‎های ایران می‌خواهد درس بخواند، اعم از دانشگاه خصوصی یا دولتی باید طرفدار دولت باشد؟ نه.

زیبا کلام بیان کرد: ولی ما صدها دانشجوی ستاره‎دار داریم که به چه دلیلی اینها ستاره‎دار شدند و حسب کدام قانون اجازه ادامه تحصیل ندارند، آیا فرض بر اینکه در ستاد تبلیغاتی بودید یا در راهپیمایی غیرقانونی شرکت داشتید حسب کدام قانون از تحصیل محروم می‎شوید؟

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: سوال من حتی در انتصاب معاونان و یا مدیران اجرایی و معاون وزیر یا استاندار باید به تائید وزارت اطلاعات برسد حسب کدام قانون است؟ و من فکر می‎کنم که مهم‎تر از هر منشوری و قانون اساسی این است که حاکمیت و اصحاب قدرت چقدر خود را موظف به رعایت قانون می‎دانند؟

زیباکلام تاکید کرد: بنابر این در منشور حقوق شهروندی خیلی مطالب خوبی نوشته شده باشد، اما سوال این است که آیا امور بر اساس آنچه که در قانون اساسی آمده است انجام می‎شود که منشور حقوق شهروندی را هم به آن اضافه کنیم؟

وی متذکر شد: به نظر من اهمیت التزام حاکمیت به قانون بیشتر از این است که در مفاد منشور حقوق شهروندی چه نوشته شده است.

اصلاح‎طلبان از روحانی حمایت می‎کنند / دو سوم مجلس آینده اصلاح‎طلبان هستند

بنا به گزارش فارس، این فعال سیاسی در خصوص وضعیت اصلاح‌طلبان و چه باید کرد آنها گفت: اصلاح طلبان از آقای روحانی حمایت می‎کنند و این حمایت‎ها از انتخابات شروع شد و همه ما می‎دانیم که اگر حمایت اصلاح‎طلبان نبود بعید بود، آقای روحانی انتخاب شود.

زیباکلام افزود: خوشبختانه از پس از انتخابات هم اگر چه برخی کدورت‎ها و دلخوری‎ها از طرف اصلاح‎طلبان به‎خصوص در عزل و نصب‎ها وجود داشته، اما در مجموع روابط بسیار مطلوب بوده است.

وی گفت: من معتقدم اگر این روابط خوبی که بین دولت و اصلاح‎طلبان وجود دارد، ادامه پیدا کند و اگر اصولگرایان منصفانه انتخابات را برگزار کنند و از دوپینگ شورای نگهبان استفاده نکنند و نامزدهای اصلاح‎طلب را رد صلاحیت نکنند، معتقدم که اصلاح‎طلبان در انتخابات اسفند سال 1394 حداقل دو سوم مجلس شورای اسلامی را از آن خودشان خواهند کرد.

زیبا کلام بیان کرد: البته مقصود من اصلاح‎طلبان و کسانی که با دولت همکاری می‎کنند و با آقای روحانی همکاری می‎کنند است و همان ائتلافی که 24 خرداد اتفاق افتاد، اگر مورد رد صلاحیت قرار نگیرند به راحتی دو سوم مجلس را از آن خود خواهند کرد.

وی متذکر شد: من در دولت آقای هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی‎نژاد هیچ پست و سمتی نداشته‎ام و بر خلاف تصور برخی‎ها در این دولت هم هیچ پستی ندارم.

زیباکلام اظهار داشت: من همانند دختری هستم که افراد حاضرند با من دوست شوند ولی کسی نمی‌خواهد با من ازدواج کند.

وی ادامه داد: دلیلش هم واضح است، برای اینکه من فکر و عقیده خودم را دارم و به عنوان مثال علی‎رغم حمایت شدیدی که از آقای روحانی کرده و خواهم کرد و به اندازه موهای سرم برای آقای روحانی مسافرت کردم، اما فاصله‎ام را با دولت آقای روحانی حفظ کرده‎ام.

زیباکلام عنوان کرد: من در گزارش صد روزه آقای روحانی از وی انتقاد کردم و گفتم اصلا خوب نبوده است و یا در خصوص اینکه وی هیچ اقدامی به نظر نمی‎رسد که برای زندانی‎های سیاسی انجام دهند، من با این روند مشکل دارم.

وی گفت: اما مهم‌ترین مسئله و دغدغه برای آقای روحانی مذاکرات هسته‎ای و خارج کردن کشور از این طلسم و بحران هسته‎ای است و اگر از این تونل به سلامتی خارج شویم و اگر ببینیم وی همچنان نسبت به مسئله زندانی‎های سیاسی باری به هر جهت برخورد کنند به طور طبیعی انتقاد خواهم کرد.

هاشمی به آمریکاستیزی اعتقاد ندارد

زیباکلام ابراز داشت: فعال سیاسی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه شما در برهه‎ای منتقد آقای رفسنجانی بوده‎اید و در عین حال نیز از ایشان دفاع کرده‎اید، خاطرنشان کرد: اگر از هاشمی دفاع کردم و تاکید هم می‎کنم بسیار محکم هم دفاع کردم، به این دلیل بود که مواضع وی را قبول دارم.

وی متذکر شد: اما برای من این موضوع نسبی است و همواره گفته‎ام که آقای هاشمی نلسون ماندلا یا مصدق و یا بازرگان نیست و مع‎الذالک از وی دفاع می‎کنم.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: این هم به این دلیل است که ما در شرایطی زندگی نمی‎کنیم که بتوانم با افرادی هم‌تزاز او قیاسش کنم.

وی تصریح کرد: یک نکته مهم در خصوص آقای هاشمی رفسنجانی این است که تاریخ زندگی هاشمی نشان می دهد که هرچه از زندگی‎اش می‎گذرد، افکار و عقایدش دچار تحولاتی شده است.

زیباکلام گفت: در دوره‎ای از زمان و به‎خصوص در اوایل پیروزی انقلاب همه از جمله آقای هاشمی آمریکا ستیز بوده‎اند، ولی معتقدیم بسیاری از ما بنا به دلایلی تغییر کردیم، از جمله آقای هاشمی رفسنجانی که معتقدم بیش از سه دهه است که وی به این جمع‎بندی رسیده است که مرگ بر آمریکا به جز اینکه تیشه به ریشه منافع انقلاب زده باشد حاصل دیگری نداشته است.

زیباکلام بیان کرد: موضع‎گیری‎های هاشمی رفسنجانی نشان می‎دهد که وی دیگر موضع مرگ بر آمریکا ندارد.

وی تاکید کرد: دلیل اینکه من از وی حمایت می‎کنم، این است که وی را تنها چهره و شخصیت از رهبران تراز اول انقلاب دیده‎ام که می‎خواهد اقتصاد جمهوری اسلامی را به اقتصاد آزاد تبدیل کند.

تنها اصلاح‎طلبی نیستم که از آقای روحانی حمایت می‎کنم

وی در پاسخ به این سوال که آیا دفاع شما از آقای روحانی را هم می‎تواند به پای منتصب دانستن این دولت به آقای هاشمی رفسنجانی دانست، گفت: بله و نه.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: سیاست‎های آقای روحانی هم طوری بوده که ما اصلاح‎طلبان ایرادی در آن ندیده‎ایم.

وی در خصوص آمریکا‎ستیزی گفت: یک مسلمان موظف است که نماز بخواند و روزه بگیرد و مشروب نخورد و تکالیف شرعی را انجام دهد.

زیباکلام گفت: سوال من این است که آیا یک مسلمان موظف است که بگوید مرگ بر آمریکا و ما با آمریکا بستیزیم؟

وی افزود: بیاییم از منظر دینی به آن نگاه کنیم و اگر مرحوم امام و مقام معظم رهبری قائل به این هستند که ما باید آمریکا ستیزی کنیم، سوال این است که آیا این یک حکم شرعی یا دینی است؟

زیباکلام بیان کرد: اگر این‎گونه باشد که علی‎القائده به مقلدان ایشان واجب می‎شود و خود مقام معظم رهبری بارها و بارها گفته‎اند که در خصوص مسائل سیاسی افراد مختلف می‌توانند انتقاد کنند و نظر دهند.

وی تاکید کرد: بنابراین مقصودم از این حرف‎ها این است که اگر کسی بگوید که آمریکاستیزی در ایران بیش از 30 سال تیشه به ریشه منافع ملی زده است، به نظر من قانونی را نقص نکرده است، اما می‎توانید یقه صادق زیبا کلام را بگیرید و بگویید توضیح دهید که این ادعا یعنی چه.

زیباکلام ابراز داشت: آینده مذاکرات را بسیار زیاد خوش‎بینانه و مثبت می‎بینم و معتقدم که در ایران و غرب عزم جدی برای برون‌رفت از این جریان به‌وجود آمده است.

وی تاکید کرد: البته در غرب و آمریکا کسانی که واقعا خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی ایران هستند، به شدت از این موضوع دلخور هستند و برو رفت ایران از این تحریم‎ها یعنی اینکه ایران بقاء پیدا کرده است و می‎توانم بفهمم چرا نتانیاهو از این موضوع ناراحت است.

زیباکلام متذکر شد: بنابر این تمام کسانی که درد نظام را دارند و آینده نظام برای آنها مهم است، از حل مسئله هسته‎ای استقبال می‎کنند.

وی تاکید کرد: من معتقدم صد در صد مشکلات ما در حوزه اقتصاد ناشی از تحریم‎ها است.

موضوع هسته‎ای یک موضوع تخصصی است / موضوع هسته‎ای توجیه اقتصادی ندارد

این استاد دانشگاه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اظهارنظر مشاور رئیس جمهور که رانندگان تاکسی درباره موضوع هسته‎ای نظر ندهند، اظهار داشت: معتقدم آقای سریع‎القلم همانند بسیاری از اندیشمندان این جامعه درد توسعه ایران را دارد.

وی ادامه داد: اما به نظر من این اظهارنظر وی بسیار درست است، زیرا موضوع هسته‎ای یک موضوع تخصصی است.

زیباکلام اضافه کرد: اما نکته‎ای که به من ارتباط پیدا می‎کند، این است که آقای احمدی‎نژاد در سال 1384 سیاست هسته‎ای ایران را عوض کرد، در حالی که سیاست اصلاح‎طلبان کج‎دار و مریض بود.

وی افزود: زیرا سیاست اصلاح‎طلبان این بود که دنیا را در برابر ایران به واسطه هسته‎ای قرار ندهیم و تغییر این سیاست توسط آقای احمدی‎‎نژاد همراه با بیانی بود که گفته بود کسانی که این سیاست را پیش می‎بردند، خیانت کرده‎اند.

زیباکلام خاطرنشان کرد: من معتقدم به واسطه مخالفت غربی‎ها و آمریکایی‎ها با فعالیت هسته‎ای ما، نفس مسئله هسته‎ای هیچ وقت مورد تجزیه و تحلیل ما قرار نگرفت.

وی افزود: من معتقدم که اساسا بحث هسته‎ای ما به هیچ‎وجه توجیه اقتصادی ندارد و اگر اقتصاد را ملاک و معیار بگیریم، از اول رفتن به سمت هسته‎ای اشتباه بوده است.

وی ادامه داد: ما می‎خواهیم اورانیوم غنی شده برای نیروگاه بوشهر و نیروگاه‎های دیگر تامین کنیم، پس این اورانیوم غنی شده چه هزینه‎ای دارد؟

زیبا کلام گفت: این اورانیومی که به نیروگاه‎ها برده می‎شود و از آن برق به دست می‎آوریم چه میزان برق برای ما تولید می‎کند که این همه هزینه برایش پرداخت می‎کنیم؟ آیا می‎خواهیم دوباره هزینه‎اش را از مصرف‌کننده بگیریم یا دولت می‎خواهد هزینه‎اش را بدهد؟ آیا این توجیه اقتصادی دارد؟ که من معتقدم خیر توجیه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: ما یا اساسا نمی‌رفتیم به دنبال هسته‎ای یا به شکلی می‎رفتیم که دنیا را روبروی خودمان قرار ندهیم؛ این کاری بود که اصولگرایان انجام دادند.

زیبا کلام در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه برای آینده چه باید کرد، گفت: من معتقدم جلوی ضرر را از هرجا بگیریم، منفعت است و به اعتقاد من باید برنامه هسته‎ای خودمان را محدود کنیم، نه به خاطر اینکه غربی‌ها می‎گویند، بلکه به این دلیل که منافع ملی ما این را می‎گوید.

وی افزود: غربی‎ها نگران این هستند که ما سلاح هسته‎ای تولید نکنیم و هر قدر که ما بگوییم که ما سلاح هسته‎ای نمی‎خواهیم، آنها می‎گویند شما تکنولوژی را در اختیار دارید که هر زمان که بخواهید، می‎توانید سلاح هسته‎ای تولید کنید.

زیباکلام با طرح این سوال که غربی‎های چرا نگران ما هستند، خاطرنشان کرد: پاسخ این سوال به بغض و کینه به نظام و انقلاب بر نمی‎گردد، بلکه پاسخ این سوال این است که ما تنها کشوری هستیم که رسما و علنی گفته‎ایم که می‎خواهیم اسرائیل را نابود کنیم.

زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‎کنید این روند اشتباه است، گفت: بله اشتباه است.

وی اضافه کرد: چون چه کسی این رسالت را به ما داده است که ما باید اسرائیل را نابود کنیم؟ آیا اتحادیه عرب این را گفته‎اند؟ فلسطینی‎ها؟ سازمان ملل؟

این فعال سیاسی تصریح کرد: زمانی که اعراب و فلسطینی‎ها اعتقاد به نابودی اسرائیل ندارند و به این معتقد هستند که یک کشور فلسطینی در کنار اسرائیل اعتقاد دارد که من هم این اعتقاد را دارم؛ این نابودی اسرائیل که از بخشی از جوهره جمهوری اسلامی ایران آمده است، بر چه اساسی است.

انتخابات‎های آینده حزبی خواهد بود

این منتقد سیاسی در خصوص آینده احزاب و تشکل‎های سیاسی اظهار داشت: خیلی‎ها می‎گویند ما ایرانی‌ها اهل کارهای دسته جمعی نیستیم و ذاتا تکرو هستیم و احزاب در ایران سوابق خوبی ندارند و وابسته به شرق و غرب بوده‎اند و فقط در زمان انتخابات به صورت مقطعی ظاهر می‎شوند، ولی به نظر من هیچ‎کدام اینها دلیل دور ماندن احزاب و تشکل‎های سیاسی نیستند و به نظر من در مجموع حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بیشترین مانع را بر تحقق حزب و فعالیت حزبی به‌وجود آورده است.

زیباکلام بیان کرد: در کل در ایران چه قبل و بعد از انقلاب حکومت‎ها آماده پذیرایی احزاب و تشکل‎های سیاسی که مستقل باشند، نبوده و نیستند و احزاب و تشکل‎هایی که همسو با حکومت هستند، بیشتر ظهور پیدا می‎کنند.

وی ادامه داد: اما اینکه در آینده چه خواهد شد، من هیچ تردیدی ندارم که در آینده احزاب در ایران هم همانند تمام جوامع توسعه‌یافته شکل خواهند گرفت و انتخابات آینده ما در مجلس و ریاست جمهوری به طور قطع حزبی خواهد بود که در آن احزاب نیرومند تعیین‌کننده خواهند بود.




1392/9/29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن