محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829926687
پاسخ آملی لاریجانی به منتقدان اجرای قصاص
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
پاسخ آملی لاریجانی به منتقدان اجرای قصاص
رئیس قوه قضاییه همچنین با انتقاد از نحوه انعکاس سخنانی که در هفته گذشته در نقد دامن زدن به «نسبیگرایی» از سوی برخی «روشنفکرنماها» مطرح شد، گفت: متاسفانه مطالب به صورت تحریف شده در برخی رسانه ها بازتاب یافت مخصوصاً «رسانههای غربی که به دنبال بهانهگیری هستند» و حرفهای روشن مدلل و متقن را به نحوی دیگر مطرح میکنند. متاسفانه برخی از رسانه های داخل هم از قول بنده نوشتند مخالفت با اعدام مخالفت با اسلام است؛ سخن بنده در باب قصاص و حدود بود و اعدامهایی که مصداف فساد فی الارض است.
خبرگزاری مهر: آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالی قضایی با تاکید بر اینکه توافق ژنو، با رعایت چارچوبها و خطوط قرمز نظام در قبال شکسته شدن تحریمها و اعتمادسازی مورد موافقت هیئت مذاکره کننده قرار گرفت، اظهار کرد: متاسفانه آمریکاییها از توافق صورت گرفته، تفسیرهای عجیبی ارائه میکنند که هیچ شخص عاقلی آن را نمیپذیرد و این رفتار مویدی است بر ریشههای بیاعتمادی عمیقی که ملت ایران به آمریکا و همپیمانانش دارد.
رئیس دستگاه قضا با انتقاد از ادعای مقامهای آمریکایی مبنی بر اینکه توافق صورت گرفته با ایران صرفاً در زمینه انرژی هستهای است و آنان میتوانند مصادیق جدیدی را در موضوعات غیرهستهای به تحریمها اضافه کنند، تصریح کرد: چنین تفسیری توافق نامه ژنو را «لغو و بی معنی» میکند؛ زیرا هیچ انسان عاقلی زیربار چنین توافقی نمیرود که از یک جهت تحریمهایی برداشته یا متوقف شود و به بهانهای دیگر تحریمهای جدیدی وضع شود.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر حمایت نظام از هیئت مذاکره کننده هستهای خاطر نشان کرد: از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده میخواهیم که در مذاکرات آتی خود با طرف غربی، شفاف سازی کنند تا امکان تکرار چنین تفسیرهای «نامعقولی» فراهم نشود.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: در متن توافق باید تصریح شود که وضع تحریمها از هر منظری باید متوقف شود هرچند که ممکن است بداخلاقیهای سیاسی ادامه پیدا کند ؛ البته اطمینان داریم که تیم مذاکره کننده نیز زیر بار تفسیرهای غیرعقلانی ازتوافقات نخواهد رفت و ملت ایران نیز از توافقی که در چارچوب عزت نظام و مصالح کشور باشد و از خطوط قرمز نظام عبور نکند، حمایت خواهد کرد.
رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود مبانی و رفتار «متناقض» غرب در حوزه حقوق بشر را به چالش کشاند و گفت: مواضع حقوق بشری غرب چه در بعد نظری و یا عملی دوگانه است. غرب از یک سو میخواهد تفسیر خود از انسان را به جوامع غیرغربی از جمله کشورهای اسلامی به عنوان تنها تفسیر تحمیل کند و از سوی دیگر کرامت انسانی را به گونهای تفسیر میکند که از دل آن جواز همجنسگرایی هم بیرون میآید؛ اما انسانی که اسلام به تصویر می کشد با این تصویر غربی از انسان هیچ سنخیتی ندارد.
رئیس قوه قضاییه افزود: اکنون کشورهایی مدعی حقوق بشر شدهاند که در هرنقطهای از دنیا که بنگریم، دستشان آلوده به خون است؛ سال ها کشورهای دیگر را استعمار کردند و اکنون نیز از حاکمانی دفاع میکنند که حتی به مردم خود اجازه رای دادن نمیدهند.
آیت الله آملی لاریجانی دوگانگی رفتار غرب را مختص به موضوع حقوق بشر ندانست و با توجه به حوادث اخیر کشور اوکراین اظهار کرد: مقامهای آمریکایی از هزاران کیلومتر دورتر خود را به جمع معترضان میرسانند و در امور داخلی یک کشور دخالت میکنند، اما به روسیه که کشور همسایه اوکراین است میگویند حق دخالت ندارد.
رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: این مواضع و نحوه رفتار نشان میدهد که غرب از حقوق بشر و دیگر مفاهیم ارزشمند آن صرفاً به عنوان «ابزار اعمال فشار» استفاده میکند.
رئیس قوه قضاییه همچنین با انتقاد از نحوه انعکاس سخنانی که در هفته گذشته در نقد دامن زدن به «نسبیگرایی» از سوی برخی «روشنفکرنماها» مطرح شد، گفت: متاسفانه مطالب به صورت تحریف شده در برخی رسانه ها بازتاب یافت مخصوصاً «رسانههای غربی که به دنبال بهانهگیری هستند» و حرفهای روشن مدلل و متقن را به نحوی دیگر مطرح میکنند. متاسفانه برخی از رسانه های داخل هم از قول بنده نوشتند مخالفت با اعدام مخالفت با اسلام است؛ سخن بنده در باب قصاص و حدود بود و اعدامهایی که مصداف فساد فی الارض است.
آیت الله آملی لاریجانی گفت:موضوع بحث، گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر و گفتار برخی از سازمانهای به اصطلاح حقوق بشری درباره قوانین کشور ما بود که به صراحت در گزارشها و قطعنامههایی که علیه ما طرح میشود میگویند قوانین کشور شما برخلاف این موازین ما است و باید آن را حذف کنید. یکی از این موازین مورد هجمه، قصاص است؛ در حالیکه قصاص جزو نصوص قرآنی است و مسلمانان نمیپذیرند که حکم قصاص لغو شود، این حرف روشنی است. قصاص اعتقاد بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان است وغربیها حق ندارند لغو آن را به ما تحمیل کنند.
رئیس قوه قضاییه با توجه به مطرح شدن بحثهای به ظاهر فقهی از سوی برخی «مدعیان فضلفروش» که به نیابت از دیگران مطالب را به صورت نادرست مطرح کردند اظهار کرد: ادعا کردند که بحث قصاص یک حق است و صرفاً مقصود از آن اعدام نیست؛ البته روشن است قصاص یک حق است ولی بالاخره این حق را صاحب حق ممکن است استیفا کند که نتیجه اش سلب حیات است، اما غربی ها به ما میگویند چرا اجازه میدهید؟
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه برخی از اشخاص منتقد که اجرای آن دسته از حدود که منتهی به سلب حیات و اعدام میشود را زیر سوال برده و ادعا میکنند که مشهور فقها در عصر غیبیت، اجرای حدود را جایز ندانسته اند گفت: حتی از حضرت آیت الله وحید خراسانی نام بردند و گفتهاند ایشان که با فلانی هم نسبت سببی دارد، قائل به اقامه حدود در زمان غیبت نیست که این سخن کذب است چون ایشان در مسئله 177 «تکمله منهاج» که متن اصلی آن به قلم مرحوم آیت الله خوئی است همان نظر آیت الله خویی را که میفرمایند «یجوز للحاکم الجامع للشرائط اقامة الحدود علیالاظهر» را میپذیرند و حتی احتیاط هم ندارند بنابراین معلوم میشود فتوای ایشان هم همین است.
رئیس قوه قضاییه افزود: همچنین حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در تحریر الوسیله در کتاب الامر باالمعروف و النهی عن المنکر (صفحه482) در بحث ختام فیه مسائل در مسئله دوم میفرمایند: فی عصر غیبت ولی الامر و سلطان العصر عجل الله تعالی فرجه الشریف یقوم نوابه العامه ـ و هم الفقهاء الجامعون لشرایط الفتوی والقضاء مقامه فی اجراء السیاسات و سایر ما للامام علیه السلام الا البدأه بالجهاد.
رئیس قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه گفته شده است مشهور فقها اقامه حدود را در عصر غیبت جایز نمیدانند، اظهار کرد: این هم حرف خلافی است؛ مرحوم آیت الله خویی در مبانی تکمله منهاج در ذیل همین مسئله میفرماید «هذا هو المعروف و المشهور بين الاصحاب»، یعنی معروف و مشهور فقهای شیعه این است که در عصر غیبت اجرای حدود توسط حاکم جامع الشرایط جایز است سپس میفرماید «بل لم ينقل فيه خلاف الا ما حكي عن ظاهر ابني زهرة و ادريس من اختصاص ذلك بالامام أو بمن نصبه لذلك» یعنی خلاف این نظر به کسی مگر ابن زهره و ادریس نسبت داده نشده است و در ادامه هم میفرماید این نسبت هم ثابت نیست. البته ایشان اضافه میکند «... و یظهر من المحقق فی الشرایع و العلامه فی بعض کتبه التوقف» ولکن روشن است توقف غیر از فتوا به عدم جواز است و این مقدار هم شهرت فتوایی درست نمیکند.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: البته از فقیهان متاخرتر هم کسانی هستند که قائل به توقفاند، همچون مرحوم میرزای قمی حسب نقلی که شده است و نیز مرحوم آیت الله خوانساری که در مواضعی از جامع المدارک در ادله مجوزین خدشه میکند اما تصریحی به فتوای عدم جواز ندارد و فقط میفرماید:« فلامجال لاستغراب توقف المصنف و غیره قدس الله اسرارهم». ولی چنانکه گفتیم اولاً توقف غیر از فتوای به عدم جواز اقامه حدود در زمان غیبت است و ثانیاً این تعداد قائل، شهرت درست نمیکند. خصوصاً که در مقابل حسب نقل جواهر در کتاب امر به معروف و نهی از منکر ـ فحول از فقهای امامیه ایستادند. صاحب جواهر میفرماید: «... (و) کیف کان فقد(قیل) و القائل الاسکافی و الشیخان و الدیلمی و الفاضل و الشهیدان و المقداد و ابن فهد و الکرکی و السبزواری و الکاشانی و غیرهم علی ما حکی عن بعضهم:(یجوز للفقهاء العارفین) بالاحکام الشرعیه عن ادلتها التفصیلیته العدول (اقامه الحدود فی حال غیبته الامام علیه السلام کمالهم الحکم بین الناس مع الامن من ضرر سلطان الوقت و یجب علی الناس مساعدتهم علی ذلک...«
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به نظر صاحب جواهر قدس السره که میفرماید مشهور همین نظر است و بلکه در آن خلافی یافت نشده است اظهار کرد: الا آنچه که از ظاهر ابن زهره و ابن ادریس حکایت شده و برای ما اثبات نشده است و از اینجا صاحب جواهر، توقف صاحب شرایع را غریب میشمرد و در چند صفحه بعد با تندی و عتاب به کسانی که در جواز اجرای حدود در زمان غیبت وسوسه میکنند میتازد و میفرماید: « فمن الغریب وسوسه بعض الناس فی ذلک بل کانه ماذاق من طعم الفقه شیئاً ولافهم من لحن قولهم و رموزهم امراً... » اینکه مجتهد فحلی همچون صاحب جواهر بگوید قائلین به عدم جواز بلکه وسوسه کنندگان در آن از طعم فقه نچشیدهاند و لحن قول فقها و رموزشان را درنیافتهاند، سخن کمی نیست.
رئیس قوه قضاییه افزود: نمیخواهیم در بحث علمی صرفاً به نقل کلمات بسنده کنیم. بحث علمی در مستندات مجال دیگری میخواهد و به نظر ما همانطور که صاحب جواهر فرموده با ملاحظه مجموع ادله و توجه به شأن حاکمان شرعی، تردیدی در این حکم نیست.
آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: بنابراین برخلاف آنچه برخی با فضل فروشی بسیار ادعا کردند که مشهور فقهای امامیه اعم از متقدمین و متاخرین عدم جواز اجرای حدود در زمان غیبت معصوم است سخن نادرستی است اما این حرف ها را میگویند و متاسفانه عده ای هم باور می کنند و این جای تاسف دارد؛ اگر میخواهند سخن علمی مطرح کنند از جانب خودشان سخن بگویند چرا تاریخ فقه و سخنان فقهای بزرگوار را تحریف میکنند؟
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه تعطیلی حدود خودش از منهیات در کتاب و سنت است، افزود: مغالطهای نیز در سخن این افراد وجود دارد و آن بیتوجهی به موضوع بحث است؛ مدعیان حقوق بشری ادعا میکنند که اقامه حدود کاری ضد انسانی، خلاف کرامت انسانی و خشونت ناروا است. حال آقایانی که می آیند بحث تعطیلی حدود در زمان غیبت را مطرح میکنند، فرض کنند که امام زمان (ع) اکنون ظهور کردند، آیا ایشان اجرای حد نمیکنند؟ همچنین باید پرسید کدام یک از آن فقهایی که این جماعت ادعا کردند و تعطیل اجرای حدود را در زمان غیبت واجب میشمردند،گفتهاند اجرای حد غیرانسانی است؟
آیت الله آملی لاریجانی افزود: بحث ما این نبود که اجرای حد چه زمانی جایز است؟ و چه زمانی جایز نیست؟ بحث این است که آیا در اسلام قصاص و حدود وجود دارد یا نه ؟ اگر وجود دارد آن دعاوی حقوق بشری با اصل معتقدات ما مخالف است پس این مدعیان فضل فروش اگر متدین هستند چرا در راستای این سخنان خلاف دین و خلاف مبانی قرار میگیرند؟ ما باید از معتقداتمان دفاع کنیم و دفاع هم میکنیم و مسئله مهم این است که بدانیم کجا ایستادهایم و این سازمانهای حقوق بشری و گزارشگرها از ما چه میخواهند؟
آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: یکی از مدعیانی که متاسفانه نه از علوم حوزوی بهرهای برده است و نه از خارج آن، ادعا کرده است که فلانی بین حکمی که در قرآن وجود دارد و حکمی که اکنون باید اجرا شود خلط کرده است. به ایشان عرض میکنیم که شما این مقدار فهم نکردید که حکم وقتی حکم است دیگر معنا ندارد که بگوییم باید انجام شود یا انجام نشود مگر اینکه شامل کسی نشود یعنی حکم، زمانی حکم کسی است که بر او تطبیق شده باشد و در اینجا معنا ندارد که گفته شود، باید حکم را انجام دهد یا نه. خداوند در قرآن میفرماید« ولکم فی القصاص حیات یا اولی الالباب» ، یا «اولی الالباب» جمعی است که همه صاحبان عقل را از زمان صدور به بعد در سرتاسر تاریخ شامل میشود. البته این آقایان ادعا میکنند که احکام قرآنی تاریخی هستند، این یک جمله خیلی ساده است ولی در آن حرف های بسیاری نهفته است. اینکه مفاد آیات الاحکام تاریخی است یعنی همه احکام مندرج در قرآن در این زمان تطبیق نمی شود، نه فقط قصاص، پس نماز و روزه و حج و زکات الی آخر همه ساقطاند. فساد این سخن به ادله متقن درون دینی و برون دینی ثابت است ولی عجیب است که میگویند چرا به قرائتهای ما اشکال میکنید؟!
رئیس قوه قضاییه گفت: چگونه است که اگر کسی در ریاضیات میخواهد سخن بگوید باید متخصص باشد و اگر کسی از راه برسد و حرفی بزند دیگران به این حرف ها گوش نمیکنند. در پزشکی هم وضع بر همین منوال است اما درباره معارف دینی هر کسی از راه رسید هر چه دلش میخواهد بگوید و این هم یک فهم دینی شمرده بشود.
آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با گرامیداشت بیست و هفتم آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه، این دو نهاد علمی را به بررسی بحث های مبنایی حقوق بشر فراخواند و تاکید کرد: حوزه و دانشگاه باید بیدار باشند و به شبهات پاسخ فنی داده شود، حوزه ها و دانشگاهها باید در معارف دینی و مبانی آن تلاش کنند زیرا ما در مورد مقامات انسانی در معارف دینی مطالب ارزشمندی داریم. از جمله واقعاً از حوزهها و مجامع دانشگاهی توقع داریم موضوعات حقوق بشری و مبانیاش را مورد بحث قرار دهند و آن وقت روشن میشود که ماهیت حرف های آنها چیست و محل افتراق هم روشن میشود.
این گزارش همچنین حاکی است در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی آیین نامه جمعآوری و استنادپذیری اسناد الکترونیکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ادامه بحث به هفته آینده موکول شد.
همچنین در ابتدای این جلسه نیز احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این سازمان با اشاره به صدور بیش از سه میلیون سند الکترونیکی از سوی این سازمان، استانهای تهران و ایلام را به ترتیب دارای بیشترین و کمترین اسناد صادره در مدت راهاندازی این سیستم اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]
صفحات پیشنهادی
پاسخ فیسبوکی معاون روحانی به منتقدان بودجه ۹۳: بودجه را زنانه و مردانه نبینید
پاسخ فیسبوکی معاون روحانی به منتقدان بودجه ۹۳ بودجه را زنانه و مردانه نبینید شهیندخت مولاوردی با اشاره به اینکه حل مسائل عمومی جامعه بر بهبود وضعیت زنان تأثیر میگذارد گفت نباید با خط کشیهای رایج بودجه را زنانه و مردانه کرده و فقط هشت میلیارد آن را به زنان و خانواده و بقیهرهبران غرب به پيام صلح حضرت مسيح پايبند باشند آيت الله آملي لاريجاني:
رهبران غرب به پيام صلح حضرت مسيح پايبند باشند آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه پيام حضرت مسيح ع را معنويت عدالت صلح و عدم شقاوت دانست و گفت اميدواريم كشورهايي كه خود را پيرو حضرت مسيح سلام الله عليه مي دانند و بويژه رؤساي آنها پيام اين پيامبر الهي را درك و راه ايشاننامه 9 انجمن اسلامي دانشجويان، خطاب به آيت الله آملي لاريجاني در آستانه يوم الله 9 ديسران خائن و جنايت كار فتن
نامه 9 انجمن اسلامي دانشجويان خطاب به آيت الله آملي لاريجاني در آستانه يوم الله 9 ديسران خائن و جنايت كار فتنه سال 88 را محاكمه كنيد 9 انجمن اسلامي دانشجويان در نامهاي از آيت الله آملي لاريجاني در آستانه يوم الله 9 دي خواستند تا در پاسخ به خواسته بحق ملت ايران سران خائن و جنايآيتالله آمليلاريجاني: آمريكاييها از توافق ژنو تفسيرهاي عجيبي ارائه ميكنند كه هيچ كس نميپذيرد
آيتالله آمليلاريجاني آمريكاييها از توافق ژنو تفسيرهاي عجيبي ارائه ميكنند كه هيچ كس نميپذيرد به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين و به نقل از روابط عمومي قوه قضاييه آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با تاكيد بر اينكه توافق ژنو با رعايت چارچوبها و خطوط قرمچه زماني به اين نتيجه مي رسيم، علم غيرديني اصلا وجودندارد؟/ پاسخ آيت الله جوادي آملي
چه زماني به اين نتيجه مي رسيم علم غيرديني اصلا وجودندارد پاسخ آيت الله جوادي آملي به گزارش خبرآنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين مراسم آيت الله جوادي آملي طي سخناني به نكات زير اشاره كرد چهارشنبه 27 آذر 1392دايي: من از گفتن حرف حق ترسي ندارم/پاسخ منتقدان را به موقع خواهم داد
دايي من از گفتن حرف حق ترسي ندارم پاسخ منتقدان را به موقع خواهم داد سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت تمام وقتم را فعلا براي پرسپوليس گذاشتم ولي پاسخ منتقدان را به موقع خواهم داد به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران علي دايي در نشست خبري گفت به نظر من در مجموع مسائلي كه در بازيپاسخهاي بعيدينژاد درباره جزئيات، زمان و نحوه اجرايي شدن توافق ژنو و علت ترك مذاكرات كارشناسي
پاسخهاي بعيدينژاد درباره جزئيات زمان و نحوه اجرايي شدن توافق ژنو و علت ترك مذاكرات كارشناسي حميد بعيدي نژاد عضو تيم مذاكره كننده هستهاي كشورمان كه مسووليت مذاكرات كارشناسي با 1 5 را بر عهده دارد در پاسخ به اين پرسش كه چرا تلاش كشورهاي 1 5 براي كاهش خريد نفت خام ايران درپاسخ فيسبوكي معاون روحاني به منتقدان بودجه ۹۳: بودجه را زنانه و مردانه نبينيد
پاسخ فيسبوكي معاون روحاني به منتقدان بودجه ۹۳ بودجه را زنانه و مردانه نبينيد به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين لايحه بودجه سال آينده كه به مجلس ارائه شد گروههاي مختلف منتظر بودند ببينند در بخشهاي مد نظرشان بودجه چه افزايش يا كاهشي داشته است در بخش مسائل مربوط به زنان هم گروههايپاسخهای بعیدینژاد درباره جزئیات، زمان و نحوه اجرایی شدن توافق ژنو و علت ترک مذاکرات کارشناسی
پاسخهای بعیدینژاد درباره جزئیات زمان و نحوه اجرایی شدن توافق ژنو و علت ترک مذاکرات کارشناسی میتوان گفت مهمترین بخش و ویژگی توافق ژنو در زمینه اقداماتی که 1 5 متعهد شده است در گام اول انجام دهد آزاد شدن بخشی از درآمدهای نفتی ایران در حسابهای خارجی برای خرید محصولات کشاورزیپاسخ جوادلاريجاني درباره رفتارمهمانان اروپايي
پاسخ جوادلاريجاني درباره رفتارمهمانان اروپايي دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه به ابهام برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي درباره رفتار مهمانان اروپايي پاسخ داد ايسنا محمد جواد لاريجاني در پاسخ به سوالي درباره اظهارات اخير كاظم جلالي رييس گروه دوستي پارلمان ايران و اروپا مبني بر اينپاسخ محمد جواد لاريجاني به اظهارات كاظم جلالي
پاسخ محمد جواد لاريجاني به اظهارات كاظم جلالي دبير ستاد حقوق بشر گفت به نظر من آقاي دكتر جلالي در مطالبي كه بيان فرمودهاند مقداري شتابزدگي به خرج داده و تسامح در دقت داشتهاند زيرا در هر صورت روال كار بر اين است كه مسئولان محترم مجلس نظرات مختلف نهادها را ميگيرند ارزيابي ميانتقادآمليلاريجانيازادعايمقامهايآمريكايي
انتقادآمليلاريجانيازادعايمقامهايآمريكايي آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با تاكيد بر اينكه توافق ژنو با رعايت چارچوبها و خطوط قرمز نظام در قبال شكسته شدن تحريمها و اعتمادسازي مورد موافقت هيئت مذاكره كننده قرار گرفت اظهار كرد متاسفانه آمريكايصادق آملي لاريجاني: پيام حضرت مسيح معنويت، عدالت و صلح است
صادق آملي لاريجاني پيام حضرت مسيح معنويت عدالت و صلح است رئيس قوه قضاييه پيام حضرت مسيح ع را معنويت عدالت صلح و عدم شقاوت دانست و گفت اميدواريم كشورهايي كه خود را پيرو حضرت مسيح سلامالله عليه ميدانند و بويژه رؤساي آنها پيام اين پيامبر الهي را درك و راه ايشان را دنبال كن-
گوناگون
پربازدیدترینها