تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815536952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طبع ميوه هاي شب يلدا را متعادل كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: طبع "ميوه هاي شب يلدا" را متعادل كنيد
بسياري از ميوه ها و "خوردني هاي شب يلدا" طبع سردي دارند و بايد از خوردن زياد همزمان آن ها خودداري كرد.


دكتر نصير دهقان پزشك و پ‍ژوشگر طب سنتي در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: انار از مهم ترين ميوه هاي زمستاني در شب يلدا نه تنها سرشار از ويتامين است بلكه غني از آنتي اكسيدانهاي قوي است. الاژيك اسيد موجود در انار از بروز سرطان جلوگيري كرده و رشد "تومورهاي سرطاني" را كند مي‌كند.

وي افزود: انار براي سلامت "قلب و عروق"، جلوگيري از "تصلب شريانها" و سكته‌ها، جلوگيري از پيري زودرس و "آلزايمر" و پيشگيري از سرطانها بويژه "سرطان پروستات" مفيد است.

تحقيقات نشان داده‌ كه آب انار مي‌تواند از خطر بيماري قلبي و سكته مغزي بكاهد مزاج انار با توجه به طعم آن متغير است. به طور كلي طبيعت اين ميوه سرد است و هر چه ترش تر باشد خشكي آن نيز بيشتر مي شود. بنابراين افرادي كه مزاج سردي دارند نبايد در خوردن انار، به خصوص انار ترش زياده روي كنند اما اين ميوه براي افرادي كه مزاج گرم دارند مفيد است. طبع گلپر و نمك گرم بوده و به همين دليل است كه همراه انار خورده مي شوند و مي توانند به معتدل شدن طبع انار كمك كننده باشند.

دهقان تصريح كرد: هندوانه يكي از ميوه هاي مرسوم ديگر هندوانه است كه طبيعت سرد و تري دارداين ميوه صفراي خون و حرارت و تشنگي را كاهش مي دهد مانع از يبوست مي شود به همين دليل در درمان خشكي مزاج موثر است توصيه مي شود در فصول سرد سال به جاي هندوانه، سيب و گلابي خورده شود زيرا مصرف زياد هندوانه در فصول سرد موجب غلبه بلغم در بدن شده و براي سلامتي افراد مضر است. البته در صورت خوردن آن در "شب يلدا" توصيه مي شود مقداري آجيل مانند گردو، پسته، بادام و كشمش بخوريد تا آثار سردي هندوانه را كاهش دهد.

وي گفت: يكي ديگر از ميوه هاي زمستاني كه در شب يلدا طرفداران زيادي دارد انگور است كه طبيعتي گرم و تري دارد و البته مصرف زياد آن به دليل قند بالاي آن مي تواند منجر به افزايش كالري هاي دريافتي بدن گردد و مصرف متعادل آن توصيه مي گردد. اصولا استفاده از خشكبار به دليل دارا بودن مواد فيبري زياد آن موجب احساس سيري در افراد مي‌شود و جهت تناسب اندام، توصيه مي‌شود اين مواد را قبل از غذا مصرف كنيد چرا كه باعث پرشدن حجم معده و در نتيجه احساس سيري در افراد مي‌شود.

دهقان افزود: خشكبار مصرفي در شب حاوي مواد مغذي و ريزمغذي‌هايي مانند ويتامين آ، فسفر، منيزيم و داراي تركيبات "امگا 3" هستند كه اين مواد مغذي نقش مهمي در بدن ايفا مي‌كنند. البته افراد بايد تعادل را در مصرف خشكبار رعايت كنند و بيماراني كه از بالا بودن "تري گليسيريد خون" رنج مي برند، بهتر است از مصرف دانه هاي چرب مثل پسته، بادام، گردو خودداري كنند هم چنين .مصرف آجيل بو داده كه حاوي نمك فراوان است به هيچ وجه به كساني كه "فشار خون" بالايي دارند يا از "مشكلات كليوي" رنج مي برند، توصيه نمي شود.

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن