تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803127430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتكار يك كرمانشاهي براي يادگيري سريع زبان انگليسي


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: ابتكار يك كرمانشاهي براي يادگيري سريع زبان انگليسي
نبوغ ايراني اين بار در يك جوان كرمانشاهي متبلور شد تا با ابتكاري كه در واقع انقلابي در فراگيري زبان انگليسي است، همگان را اميدوار كند كه از صخره زبان به راحتي صعود كنند و جهاني شوند.

به گزارش ايرنا، در گوشه و كنار كشورمان بخصوص در شهرهاي بزرگ و كوچك صدها موسسه و آموزشگاه براي آموختن زبان انگليسي ايجاد شده است اما طول دوره ها، خسته كننده بودن و از همه مهم تر تكنيك هاي نسبتا قديمي و شايد هم منسوخ شده همچنان عاملي بازدارنده براي يادگيري كامل اين انگليسي از سوي زبان آموزان شده است.

ˈرضا محمديˈ جواني 28 ساله كه در 15سالگي موفق به اخذ مدرك تافل شده و اينك از دارندگان آيلتس كشور (اخذ مدرك در كشور امارات عربي متحده) نيز محسوب مي شود، روش و طرحي نو متفاوت با همه روش هاي متعارف و معمول آموزش زبان در كشور در انداخته شده تا از اين پس زبان آموزان در هر سطحي از سواد و تحصيلات كه باشند، بتوانند در دست كم 10 ماه، زبان انگليسي را به راحتي حرف بزنند و تسلطي نسبتا مناسب بر آن داشته باشند.

وي كه طرح ابداعي خود را ˈري السˈ يا ˈREELSˈ نام نهاده (Revolutionary English Learning System) كه قابليت آموزشي كردن زبان انگليسي در سيستم آموزش و پرورش كشور از مقطع دوم دبستان را دارد و آنگونه كه در مصاحبه اختصاصي اش با خبرنگار ايرنا، گفت، يك دوره آزمايشي و پايلوت را براي آموزش دانش آموزان مقطع ابتدايي در رده هاي سني هفت تا 10 سال در مركز آموزش هاي فني و حرفه اي كرمانشاه با موفقيت انجام داده به طوري كه با صرف يك و نيم ماه زمان، دو برابر بيشتر از زمان متعارف توانسته زبان انگليسي را به كودكان آموزش دهد.

وي آشنايي با گفتار زبان فارسي كتابي را پيش زمينه فراگيري زبان انگليسي در كودكان عنوان كرد و گفت: دانش آموزان بايد ابتدا كلاس اول دبستان را به همين منظور پشت سر بگذارند تا در پايه دوم ابتدايي بتوان آنها را تحت آموزش زبان با روش ري الس قرار داد.

محمدي گفت: سيستم انقلابي يادگيري زبان انگليسي يا ري الس كه براساس سه استاندارد معتبر جهاني پايه ريزي شده است، شرايطي را براي زبان آموز فراهم مي آورد تا در 10 ماه تسلط كافي بر گفتار، شنيدار و خواندن و نوشتن زبان انگليسي پيدا كند.

وي تغيير در شيوه هاي آموزش، فراهم آوردن محيط تمرين و رعايت فرهنگ گفتار را از امتيازات اين روش عنوان كرد و گفت: اين طرح شرايط مطلوبي را براي مخاطب فراهم مي آورد تا در اندك زمان موجود داشته هاي بيشتري را بياموزد زيرا ما براي طرح ري الس يك استاندارد فوق العاده تخصصي ايجاد كرده ايم.

مبتكر طرح انقلاب در فراگيري زبان انگليسي به حمايت هاي سازمان فني و حرفه اي استان كرمانشاه از طرح خود به عنوان عاملي براي موفق بودنش ياد كرد و گفت: ما ابتدا قصد آن را داشتيم كه طرح را در ديگر كشورها اجرايي كنيم اما با استقبال و حمايت هاي خوبي كه مدير كل فني و حرفه اي استان كرمانشاه كه خود از نخبگان كشوري است، به عمل آورد تصميم خود را عوض كرديم.

محمدي گفت: در ابتداي كار، مسوولين فني و حرفه اي استان كرمانشاه با تامين بخشي از منابع مالي و فضاي آموزشي مورد نياز، امكان برپايي يك دوره را براي ما فراهم كردند كه در اين مدت پس از ارايه آموزش به كاركنان سازمان و تفهيم چگونگي اجراي طرح، دوره آموزشي كوتاه مدتي نيز براي 800 نفر از علاقه مندان را برگزار كرديم كه در پايان، 120 نفر نيز دوره هاي تكميلي را پشت سر گذاشتند.

وي گفت: طرح آزمايشي ري الس اكنون با پشت سرگذاردن مرحله آزمايشي در سازمان فني و حرفه اي، به طور گستره از سوي يكي از آموزشگاه هاي خصوصي شهر اجرا شده و تا امروز 260 نفر از علاقه مندان در اين دوره هاي رسمي آموزش ديده اند.

محمدي در باره تربيت مربيان آموزشي طرح ري الس نيز، گفت: تاكنون پنج استاد با آموزش دوره تخصصي TTC را تربيت كرده ايم اما مشكلي كه در اين مورد داريم نبود امنيت شغلي استادان است كه اميدوارم با فراگيري اين روش آموزشي، اين مشكل هم برطرف شود.

محمدي گفت: درصدد هستيم معضل زبان انگليسي در جامعه را كه امروز نياز همه خانواده هاي ايراني است، با آموزش هاي پايه برطرف كنيم و در اين راستا نيز طرحي (پروپوزال) را به وزارت آموزش و پرورش ارايه مي كنيم كه براي گنجاندن آموزش هاي ري الس از دوره ابتدايي در پايه دوم دبستان بتوانيم اين هدف بزرگ را محقق كنيم اما پيش از هر اقدامي لازم است كه مردم را با ماهيت اين شيوه نوين آموزشي آشنا كنيم.

وي در پاسخ به اين سووال كه از مسوولان چه توقعي داريد، گفت: اگر پيچ و خم هاي بوروكراسي در دستگاه ها از ميان برداشته شود و نيز حمايت هاي مالي از آن به عمل آيد مي توانيم اين طرح را با برند كرمانشاه به ديگر استان هاي كشور تسري دهيم و در واقع انقلاب يادگيري زبان انگليسي را از كرمانشاه به سراسر ايران صادر كنيم.

وي دلايلي كه به او انگيزه داد تا اين طرح را به نام كرمانشاه و از اين ديار اجرايي كند، احساس مسووليتي كه در آگاه سازي مردم ايران و به خصوص كرمانشاه و نيز تعلق خاطري كه به خانواده اش داشته است، عنوان كرد.

محمدي ابراز اميدواري كرد كه روزي برسد كه اجراي اين طرح در كشور چنان فراگير شود كه يك دانش آموز كلاس سوم دبيرستان بتواند با همان كيفيت زبان فارسي، انگليسي را نيز تكلم كند.

وي گفت: كتاب ويژه ري الس با عنوان ˈگام هاي ري السˈ يا Steps of Reels در سه جلد آماده چاپ شده كه به دليل مشكلات مالي هنوز موفق به اين كار نشده است.

محمدي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا نگران آن نيستيد كه طرح شما به سرقت برود يا به اصطلاح كپي رايت در مورد آن رعايت نشود، گفت: بايد بگويم كه كپي برداري از اين طرح كار ساده اي نيست ولي اگر كسي بخواهد در هر جايي آن را اجرا كند، نيازي به كپي كردن ندارد چرا كه ما نسخه اصلي و اورجينال آن را با كيفيت عالي در اختيارش قرار مي دهيم.

وي در پايان گفت: كسي كه آموزش هاي ري الس را با موفقيت پشت سر بگذراند در واقع معادل مدرك آيلتس به وي اعطا خواهد شد.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 876]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن