تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803010809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشمن هويت فرهنگي ملت‌ها را نشانه رفته است/ روابط عمومي‌ها چشم بيدار سازمانها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دشمن هويت فرهنگي ملت‌ها را نشانه رفته است/ روابط عمومي‌ها چشم بيدار سازمانها
بندرعباس - خبرگزاري مهر: مديركل تبليغات اسلامي هرمزگان با اشاره به اينكه نظام سلطه براي حكومت بر ملت ها از رسانه ها استفاده ابزاري مي كند، گفت: نظام سلطه به اين نتيجه رسيده براي سلطه بر ملتها بايد فرهنگ آنها را نشانه برود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شكرالله زندوي ظهر شنبه در ديدار با مسئولان روابط عمومي شهرداري هاي مناطق سه گانه و سازمان هاي زيرمجموعه كه در سالن جلسات سازمان تبليغات اسلامي هرمزگان برگزار شد، گفت: عصر حاضر به عصر اطلاعات و انفجار اطلاعات نامگذاري شده و تاثيرگذاري رسانه ها در توسعه، تغيير رويكردهاي فرهنگي، جهت دهي فكر به مردم انكار ناپذير است.

وي با تاكيد بر نقش رسانه ها در جهت دهي تفكر مردم افزود: نظام هاي سلطه به اين نتيجه رسيده اند براي اينكه بر ملتي حكومت كنند بايد هويت فرهنگي آن ملت را نشانه بروند. آنچه هويت را شكل مي دهد فرهنگ است و امروز سلطه گران با گسترش و استفاده از ابزارهايي مانند رسانه ها، ماهواره ها، موبايل، اينترنت سعي در تغيير فرهنگ ها دارد.

دكتر زندوي اظهارداشت: دنيا به اين نتيجه رسيده است كه كودتا و حمله نظامي براي حكومت در ملتي جواب نمي دهد. همانگونه كه در عراق، افغانستان، سوريه شاهد آن هستيم كه حمله نظامي موجب تداوم حكومت هاي اشغال گر نيست و پس از مدتي يا مجبور به ترك آن كشور شده اند و يا تحت تاثير جو حاكم بر آن كشورها به فراموشي سپرده شده اند. نمونه ديگر آن حمله و اشغالگري هاي قوم موغول به ايران بود كه نتوانستند فرهنگ چند صد ساله را تغيير دهند و بعد از مدتي در اين فضا فراموش و نابود شدند.

مديركل تبليغات اسلامي هرمزگان با اظهار اينكه بهترين راه براي انتقال قدرت انتقال فرهنگ است، خاطرنشان كرد: هيتلر در يكي از نوشته هايش عنوان كرده بود براي آنكه ملتي را در مقابل خود نبينيم بايد فرهنگ آن ملت را عوض كنيم. اين نشان مي دهد كه تاثير تهاجم بر فرهنگ را بخوبي درك كرده است. زيرا زماني كه فرهنگ يك ملت بر اساس تمايل آنها طرح ريزي و نقش ببندد ديگر شاهد مقابله آن ملت با خود نيستند.

وي گفت: امروز شاهد آن هستيم از طرق گسترش رسانه ها به خلوت گاه خانه و خانواده ها رخنه كرده اند و سعي در جهت دهي افكار مردم حتي از حريم امن خانه ها دارند.

وي از واقعه كربلا و رشادت هاي حضرت زينب به عنوان نمونه بارز اشاعه فرهنگ و اهداف كاروان عشق حضرت امام حسين(ع) و يارانش ياد كرد و ادامه داد: اگر امروز مي بينيم كه محرم و عاشورا زنده است و هر ساله مردم پر شورتر از گذشته به خيابان ها مي آيند به خاطر انتقال صحيح واقعه كربلا توسط حضرت زينب(س) بود كه شهر به شهر اين واقعه را بيان كردند و نقش يك رسانه را به خوبي ايفا كردند و امروز شاهد هستيم كه اين واقعه يك موج فرهنگي عظيمي در دنيا ايجاد كرده است.

حجت الاسلام زندوي در ادامه روابط عمومي ها را چشم، گوش و زبان مجموعه ها و دستگاه ها بيان كرد و افزود: روابط عمومي ها بايد در وهله اول آمار و اطلاعات صحيح دستگاه هاي خود را به مردم و مشكلات را به گوش مديران برسانند. آنچه ما امروز از آن رنج مي بريم و مشكل كشور شده اعلام آمار دروغ از سوي دستگاه ها به مردم است. روابط عمومي ها گزارشات را بر اساس آنچه واقعيت دارد ارائه كنند.

وي ادامه داد: انتقادات موجب پيشرفت است روابط عمومي ها سعي كنند انتقادات را با نگاهي متفاوت نگاه كرده و به مديران در جهت حل مشكلات كمك كنند. در مجموعه اي كه همش تعريف و تمجيد باشد هيچگاه نمي توانيم شاهد پيشرفت و توسعه باشيم.

وي عنوان كرد: فرهنگ در هر مجموعه اي بايد به عنوان يك اصل به آن توجه كرد. شهرداري به عنوان يكي از مجموعه هاي متولي فرهنگ سازي شهري در جامعه شناخته مي شود. بايد در اين امر قوي تر فعاليت داشته باشد.

مديركل تبليغات اسلامي هرمزگان تصريح كرد: مردم توقع دارند بدانند عوارض و مالياتي كه پرداخت مي كنند در كجا هزينه مي شود. شهرداري در ارائه خدمات مي تواند اعتماد جامعه را تقويت كند.

وي با انتقاد از وضعيت ورودي شهر بندرعباس افزود: ديوارنويسي ها و عدم توجه به زيباسازي محيطي در ابتدا شهر منظر مناسبي براي يك شهر توريستي نيست. بندرعباس مقصد بسياري از گردشگران است و بايد ورودي زيبا و مناسبي داشته باشد زيرا ورودي شهر بيانگر سطح فرهنگي آن شهر خواهد بود. شهرداري از ظرفيت تابلوهاي تبليغاتي به خوبي بهره نگرفته است. آنقدر كه به تبليغ يك محصول خاص و آشپزخانه تبليغ مي شود به مسائل فرهنگي توجهي نمي شود.

پيش از اين حسين ابولپور مدير روابط عمومي شهرداري بندرعباس با اشاره به نقش رسانه ها در توسه و آباداني شهر بيان داشت: روابط عمومي شهرداري بندرعباس طي سال هاي اخير تغيير و تحول خوبي در ارتباط با رسانه ها داشته است و با رويكرد پاسخگويي به خواسته مردم سعي در حل مشكلات داشته است.

وي افزود: شهرداري يك نهاد غيردولتي با حجمي از فعاليت هاي شهري و خدماتي است از اين رو بيشتر از نگاه مردم قرار مي گيرد و هجمه اي از انتقاد متوجه آن مي شود ولي مهم آن است كه رسانه ها هم ديد متفاوتي به شهرداري داشته باشند. شهرداري خدمات متنوعي از جمله حمل و نقل شهري، جمع آوري پسماندها و زيبا سازي به علاوه ساير خدمات شهري را ارائه مي كند.

مديران و كاركنان روابط عمومي شهرداري بندرعباس، شهرداري هاي سه گانه و سازمانهاي تابع شهرداري از دفتر خبرگزاري مهر در استان هرمزگان بازديد كردند و از نزديك با نحوه تهيه خبر و ارسال آن آشنا شدند.

كد خبر: 2200059

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۳۰ - ۱۶:۲۰

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن