تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت بدون سقف از گسترش فعاليت‌هاي دانش‌بنيان پژوهشگاه رويان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: حمايت بدون سقف از گسترش فعاليت‌هاي "دانش‌بنيان پژوهشگاه رويان"
دكتر سورنا ستاري در بازديد از پژوهشگاه رويان گفت: پژوهشگاه رويان براي همكاري با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري جزو اولويت هاي اين معاونت به شمار مي‌آيد.


به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، دكتر سورنا ستاري صبح امروز با اشاره به در اولويت قرار داشتن پژوهشگاه رويان براي همكاري با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري اظهار داشت: معاونت حاضر است از گسترش فعاليت‌هاي شركت‌هاي دانش‌بنيان در پژوهشگاه رويان از طريق صندوق نوآوري و شكوفايي حمايت كند.

حضور گسترده در حوزه درمان/ رويان يك برند شناخته شده در كشور است

دبير هيئت امناي صندوق نوآوري و شكوفايي با اشاره به اينكه معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري در راستاي رشد و گسترش شركت‌هاي دانش‌بنيان در پژوهشگاه رويان براي هرگونه همكاري حاضر است افزود: براي حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان فعال در پژوهشگاه رويان هيچ سقفي وجود ندارد.

معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور با بيان اينكه معاونت علمي و فناوري براي حمايت مالي از پژوهشگاه رويان آماده است ادامه داد: هدف از اين حمايت‌ها اين است تا پژوهشگاه رويان با شركت‌هاي واسطه‌اي همكاري نكند و با همكاري هيات‌هاي علمي عضو پژوهشگاه اين مهم به صورت كامل به بخش خصوصي واگذار شود.

دكتر سورنا ستاري با تاكيد بر اينكه "پژوهشگاه رويان" يك برند شناخته شده در كشور است گفت: يكي از پيشنهادها اين است كه به صورت گسترده و برنامه ريزي شده، پژوهشگاه در مقوله هاي درماني وارد شود و با راه اندازي مراكز درماني هم دارآمد زايي داشته باشد و هم اشتغال زايي.

وي ادامه داد: وقتي كه برندي مثل پژوهشگاه رويان سكان دار درمان باشد، مراكزي كه درمان هاي واقعي ندارند و در حقيقت درمان هايشان با بازگشت بيماري همراه است كمتر مي توانند فعاليت كنند.

به سمت و سوي تجاري سازي حركت كنيد

رئيس بنياد ملي نخبگان همچنين با بيان اينكه اين بنياد در راستاي توانمندسازي استعدادهاي برتر، پژوهشگران با استعدادي تحت پوشش دارد افزود: بنياد ملي نخبگان آمادگي دارد تا پژوهشگران نخبه و مستعد خود را در اختيار پژوهشگاه رويان قرار دهد و هزينه آنها را نيز تقبل كند، در ازاي آن پژوهشگاه رويان براي اين افراد امكانات آزمايشگاهي و زمينه فعاليت هاي مورد نظر را فراهم كند.

دكتر سورنا ستاري افزود: بهتر است پژوهشگاه رويان كمي از فعاليت صرفا تحقيقاتي به سمت و سوي تجاري سازي حركت كند تا بتواند از پشتيباني صندوق نوآوري و شكوفايي نيز بهرمند شود.

تجاري سازي يافته هاي پژوهشي براي ارائه خدمات

همچنين در اين بازديد رئيس پژوهشگاه رويان پس از معرفي پژوهشگاه رويان و فعاليت هاي اين پژوهشگاه در سال هاي گذشته تا كنون گفت: كار پژوهشگاه رويان توليد علم، ترجمان علم در جانوران مدل، انجام كارآزمايي باليني و كاربرد علم در بيماري هايي همچون سرطان، طب ترميمي، طب مولكولي و مهندسي سلولي است.

حميد گورابي با اشاره به اينكه يكي از اهداف اين پژوهشگاه تجاري سازي يافته هاي پژوهشي براي ارائه خدمات و توليد محصولات زيستي به منظور رفع نيازهاي تخصصي كشور است افزود: "پژوهشگاه رويان" شامل 3 پژوهشكده توليد مثل، زيست فناوري و" پژوهشكده سلول هاي بنيادي" است.

همچنين معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و هيات همراهان از آزمايشگاه هاي مرتبط با سلول‌هاي بنيادي جنيني، سلول هاي بنيادي شيمي و آزمايشگاه تمايز سلولي و توليد حيوانات ترنس ژن، آزمايشگاه بيولوژي ترميم و همچنين شركت فناوري بن ياخته هاي رويان، مركز سلول درماني پژوهشگاه رويان و محل ذخيره سلول هاي بنيادي پژوهشگاه رويان بازديد كردند.

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن