تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804055312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سال 2013 سال سياه اوباما / 10 دليلي كه سال 2013 را براي اوباما سخت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سال 2013 سال سياه اوباما / 10 دليلي كه سال 2013 را براي اوباما سخت كرد
باراك اوباما رييس جمهور آمريكا روز جمعه كنفرانس خبري پايان سال خود را در حالي برگزار كرد كه احتمالا مانند بيشتر رويدادهايي كه در اين سال برگزار شد زياد طبق برنامه پيش نرفت.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پس از اظهارات اوليه اوباما در اين كنفرانس خبري جولي پس خبرنگار آسوشيتدپرس نخستين سئوال را پرسيد:"آيا سال 2013 بدترين سال رياست جمهوري شما بود؟" روند نزولي كنفرانس خبري اوباما از همين جا شروع شد.

چه موافقان و چه مخالفان اوباما اذعان دارند كه واقعيت اين است كه سال 2013 ميلادي سال بسيار دشواري براي اوباما بود. نمونه هاي زير دلايلي محدود بر اين مسئله است.

1. ميزان مقبوليت اوباما به پايين تر از جرج بوش رسيده است.

در چندين نظرسنجي مختلف كه اخيرا منتشر شده اند ميزان محبوبيت اوباما بين 40 تا 43 درصد اعلام شده است. اين درحالي است كه در ماه نوامبر موسسه گالوپ اعلام كرد ميزان محبوبيت اوباما به زير 40 درصد كاهش يافته است. شايان ذكر است كه ميزان محبوبيت جرج بوش در پنجمين سال رياست جمهوري حدود 47 درصد بود.

2. اوباما براي دخالت در سوريه خط قرمز تعيين كرد اما بعدا از اين خط قرمز عقب نشيني كرد.

اوباما چهارم سپتامبر اعلام كرد جابجايي و استفاده از سلاح شيميايي در سوريه «خط قرمز» آمريكا براي دخالت نظامي در سوريه خواهد بود. با اين حال پس از اين تهديد سلاح هاي شيميايي در سوريه جابجا شد و مورد استفاده نيز قرار گرفت اما اوباما به سوريه حمله نكرد. كل ماجرا براي اوباما بسيار خجالت آور بود با اين حال در بهترين حالت مي توان گفت اين ماجرا هر چه بود به صلح ختم شد.

3. آژانس امنيت ملي آمريكا به بدترين شكل رسوا شد.

زماني كه ادوارد اسنودن كارمند سابق آژانس امنيت ملي آمريكا اسناد جاسوسي اين آژانس را براي مردم آمريكا و جهان فاش كرد در واقع اوباما را با فهرستي بي‌پايان از اخبار بد روبرو كرد. اين افشاگري كه بدترين افشا از زمان بردلي منينگ و ويكيليكس به شمار مي رود، موجب عصبانيت هر دو گروه چپ و راست شد. اين اسناد همچنين دهها كشور را از دست آمريكا عصباني كرد . تاكنون آمريكا نتوانسته است اسنودن را بگيرد و اسنودن تقريبا هر روز اسنادي جديد فاش مي كند. آنگلا مركل صدراعظم آلمان و ديلما روسف نيز اكنون از دست اوباما بسيار عصباني هستند.

4. طرح بيمه خدمات درماني اوباما تنش هاي زيادي براي اوباما ايجاد كرد.

اگر چه اوباما در نهايت در نبرد با مخالفانش درباره طرح خدمات درماني اوباما كر پيروز شد اما به هر حال اين ماجرا به گونه اي ختم شد كه كم از شكست نداشت.

5. دولت آمريكا تعطيلي 16 روزه را تجربه كرد.

دولت آمريكا با همه شكوه و جلالش، كه خود را رهبر جهان و نماد دولت داري در جهان مي‌داند، اول اكتبر به علت فقدان توافق درباره بودجه تعطيل شد. تقريبا همه كارمندان دولت آمريكا تاثير منفي اين تعطيلي را تجربه كردند. البته دولت آمريكا طيف گسترده اي از افراد را مقصر اين ماجرا معرفي كرد با اين حال اين تعطيلي كمك شاياني كرد كه سال 2013 سالي بد براي آمريكا باشد.

6. دولت آمريكا از خبرنگاران اطلاعات دزدي كرد.

وزارت دادگستري آمريكا به طور مخفيانه دو ماه تماس هاي تلفني خبرنگاران و سردبيران آسوشيتدپرس را به دست آورد. آسوشيتدپرس اين اقدام را "جاسوسي غيرقانوني گسترده و بي سابقه" دولت آمريكا از رسانه ها توصيف كرد و اين اقدام را ضربه اي ديگر به آزاد رسانه ها دانست.

7. رييس جمهور آمريكا توجهي به خواسته‌هاي آمريكا نكرد و هر چه خواست انجام داد.

حامد كرزاي رييس جمهور افغانستان توافقنامه همكاري و دوستي با ايران امضا كرد و همزمان از امضاي مشابه اين توافقنامه با آمريكا خودداري مي كند. آمريكا خواستار دستيابي به توافق امنيتي با افغانستان با هدف كسب مجوز براي حفظ نيروهاي خود در افغانستان است با اين حال حامد كرزاي به هيچ وجه نمي خواهند نيروي خارجي در اين كشور بماند.

8. سخنراني اوباما در مراسم سوگواري ماندلا مايه رسوايي وي شد.

اگرچه اوباما سخنراني فوق العاده اي در مراسم ماندلا صورت داد با اين حال عكسي كه وي با وزراي خارجه انگليس و هلند گرفت مشكلات و حواشي زيادي براي وي ايجاد كرد.

9. نابرابري درآمد در آمريكا به بدترين حالت از زمان ركود بزرگ رسيده است.

اداره آمار آمريكا شاخص جيني اين كشور را كه نرخ رسمي نابرابري درآمد است منتشر كرد. اين شاخص در دوران رياست جمهوري اوباما به طور فزاينده‌اي افزايش يافته است و در حال حاضر به بدترين ميزان از زمان ركود بزرگ دهه 1920 ميلادي رسيده است.

10. برنامه هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به بدترين شكل ممكن ادامه دارد.

شمار مخالفان برنامه هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به طور فزاينده اي افزايش يافته است. اين درحالي است كه اوباما به نوعي خود را قهرمان و معمار اصلي اين حملات معرفي كرده است. اين باور به طور گسترده ميان مردم آمريكا و تحليلگران ايجاد شده است كه به ازاي هر تروريستي كه در اين حملات كشته مي شود يك تروريست متولد مي شود و در ازاي هر تروريستي كه كشته مي شود هزاران غيرنظامي تبديل به تروريست مي‌شوند. اين ايده پس از انتشار اخباري مبني بر كشته شدن 17 نفر در بمباران يك مجلس عروسي در يمن توسط اين هواپيماها به طور گسترده در سراسر جهان منتشر شده است.

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن