تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818794970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاكيد بر نظارت‌هاي بهداشتي توسط بازرسان بهداشت محيط سراسر كشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تاكيد بر نظارت‌هاي بهداشتي توسط بازرسان بهداشت محيط سراسر كشور
معاون مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، با توجه به فرا رسيدن اربعين حسيني و دهه پاياني ماه صفر بر انجام نظارت‌هاي بهداشتي توسط بازرسين بهداشت محيط سراسر كشور بر مراكز تهيه و توزيع نذورات تاكيد كرد.


به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ مهندس سيدرضا غلامي در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار وب‌دا بيان كرد: بازرسين بهداشت محيط سراسر كشور به منظور ارتقاء سطح سلامت جامعه به ويژه جلوگيري و كنترل بيماري‌هاي مرتبط با آب و غذا موظفند در محل‌هاي برگزاري مراسم اعم از هيئت‌ها، مساجد، تكايا، حسينيه‌ها حضور داشته و بر نحوه توزيع نذورات نظارت داشته باشند.

وي ضمن تأكيد بر استفاده از آب سالم و لوله‌كشي جهت پخت و پز، تهيه چاي و شستشوي ظروف افزود: در تهيه تذورات بايد از مواد غذايي خام بسته‌بندي شده و مورد تائيد وزارت بهداشت استفاده شود. همچنين فراورده‌هاي گوشتي نيز بايد مورد تائيد سازمان دامپزشكي كشور باشد.

وي با توصيه بر استفاده از نمك‌هاي يددار تصفيه شده اضافه كرد: در تهيه نذورات از روغن‌هاي با ترانس پايين استفاده شود. حبوبات و غلات مورد استفاده فاقد نم و رطوبت و كپك‌زدگي باشند و در صورت استفاده از سبزي و ميوه به صورت خام، چهار مرحله سالم‌سازي، شامل پاك كردن، گندزدايي، انگل‌زدايي و شستشوي نهايي انجام شود.

معاون فني بهداشت محيط وزارت بهداشت بر استفاده از ظروف يك بار مصرف برپايه گياهي جهت آب آشاميدني و بسته‌بندي مواد غذايي تاكيد كرد و گفت: غداي پخته شده بلافاصله پس از طبخ بايد مصرف شود.

مهندس غلامي در ادامه با اشاره به فصل سرما و استفاده از وسايل گرمازا در محل برگزاري مراسم مذهبي، بر ضرورت رعايت نكات ايمني به منظور جلوگيري از گازگرفتگي و آتش‌سوزي تأكيد كرد.

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن